بازاریابی سالن زیبایی

هیچ کسب و کاری بدون انجام بازاریابی دوام نمی‌آورد و نمی‌تواند مشتری جذب کند. سالن زیبایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای جذب مشتریان به بازاریابی برای سالن زیبایی نیاز دارد. حتی شما اگر در کار خود نیز بی رقیب و بی‌ نظیر باشید، به دلیل وجود رقابت بالا، نیاز به بازاریابی خواهید داشت! بنابراین قدرت بازاریابی سالن زیبایی را دست کم نگیرید.

ممکن است شما نیز اولین ایده‌ای که برای بازاریابی سالن زیبایی به ذهنتان می‌رسد، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است. امروزه معمولا اکثر سالن‌های زیبایی شبکه‌های اجتماعی مختلف برای بازاریابی خود بهره می‌برند و نمونه کارهایشان را در آنجا به نمایش می‌گذارند. اما آیا این نوع از بازاریابی کافی است؟! یا بهتر است از روش‌های دیگر بازاریابی سالن های زیبایی نیز بهره ببرید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بازاریابی برای سالن های زیبایی بپردازیم و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اهمیت بازاریابی در سالن های زیبایی

باید اشاره داشت که بازاریابی در هر شغلی اهمیت دارد اگر به دنبال افزایش تعداد مشتریان و وفاداری آن‌ها باشید! هر چقدر که سالن بسیار بزرگ و مشهوری داشته باشید، برای حفظ مشتریان خود و همچنین افزایش آنها، بازاریابی سالن زیبایی نیاز خواهید داشت و در واقع بدون بازاریابی افزوده شدن مشتری عملا غیر ممکن است. به همین دلیل بازاریابی برای سالن زیبایی به لحاظ افزایش مشتری و حفظ مشتریان گذشته اهمیت بسزایی دارد. از جمله دلایل پر اهمیت بازاریابی سالن های زیبایی به شرح زیر خواهد بود:

با کمک بازاریابی سالن زیبایی یا آرایشگاه زنانه، می توان بر روی خدماتی که ارائه می‌دهید تمرکز داشت و با استفاده از تبلیغات موثر، میزان آگاهی مردم را از خدمات شما آگاه کرد.

استفاده از بازاریابی سالن زیبایی و روش‌های مختلف آن سبب می‌گردد که بتوانید از رقبای خود پیشی گرفته و همچنین مشتریان را افزایش دهید.  

استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی فرصت بسیار مناسبی را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید خود را در جایگاه اول انتخاب مشتریان قرار دهید.

استراتژی‌های بازاریابی در سالن های زیبایی

بازاریابی برای هر کسب و کاری به سادگی انجام نمی‌شود و شما عزیزان برای آنکه یک بازاریابی موثر داشته باشید، لازم است که یک سری استراتژی‌های خاص برای آن به کار ببرید. از جمله راهکارها و استراتژی‌های بازاریابی سالن زیبایی به شرح زیر است:

استراتژی‌های بازاریابی سالن زیبایی

بازاریابی آنلاین برای سالن های زیبایی

امروزه بسیاری از کسب و کارها از بازاریابی آنلاین برای تبلیغات و افزایش شهرت خود استفاده می‌کنند. به دلیل آنکه بسیاری از مردم جامعه بیشتر زمان‌ خود را در صفحات مجازی و دنیای بزرگ اینترنت می‌گذرانند. به همین دلیل بازاریابی سالن زیبایی به صورت آنلاین می‌تواند برای افزایش مشتریان بسیار موثر و مناسب واقع شود. به صورت کلی، بازاریابی آنلاین در حال تبدیل شدن به یک روش بسیار مهم بازاریابی برای هر یک از صنایع یا مشاغل بزرگ و کوچک است و نمی‌توان تاثیر آن را نادیده گرفت. بازاریابی آنلاین سالن زیبایی مکانی محسوب می‌شود که شما عزیزان با استفاده از اینترنت یا بازاریابی بصری، می‌توانید محصولات سالن زیبایی و خدمات خودتان را به بازار ارائه دهید. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، برای جذب مشتریان جدید، به بازاریابی آنلاین نیاز خواهید داشت و سرمایه گذاری در این بازاریابی شما را به عرصه رقابت وارد می‌کند در غیر این صورت از گردونه رقابت حذف خواهید شد.  

بازاریابی آفلاین برای سالن زیبایی

بازاریابی آفلاین برای سالن زیبایی

هرچیزی که در دنیای اینترنت و فضای مجازی تبلیغات نشود، بازاریابی آفلاین است. یکی دیگر از رایج‌ترین روش‌ها و راهکارها برای بازاریابی سالن زیبایی، بهره گیری از روش بازاریابی آفلاین است! به طور قطع شما نیز تبلیغات بسیار مختلفی را در بیلبوردها و یا تلوزیون مشاهده کرده‌اید. حتی در بسیاری از مواقع تبلیغات رادیویی نیز نظرتان را جلب کرده است. این‌ها همان تبلیغات و بازاریابی آفلاین هستند که در دنیای نوین امروز بسیار گسترده شده‌اند. در واقع دنیای امروز دنیای تبلیغات و بازاریابی است! اما به خاطر داشته باشید که در بسیاری از مواقع تبلیغات آفلاین هزینه‌های بسیاری برای شما خواهد داشت و در این راستا استفاده از تبلیغات آنلاین می‌تواند برای شما کم هزینه‌تر و موثرتر واقع شود.

جذب مشتری به کمک بازاریابی سالن زیبایی

همه سالن‌های زیبایی به دنبال جذب مشتری و افزایش تعداد مراجعه کنندگان هستند. این هدف تنها با انجام بازاریابی سالن زیبایی ممکن خواهد بود! زیرا باید به خاط داشته باشید که دنیای نوین امروز، دنیای رقابت و تبلیغات رنگارنگ است. یک سری راهکارها برای جذب مشتری به کمک بازاریابی سالن زیبایی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • برخورداری از ارتباط مستقیم با مشتری و شناخت مشتری و نیازهایش
  • برخورداری از صفحات مجازی متفاوت و تولید محتوا متناسب
  • تاثیر ایونت‌ها و رویدادها را نادیده نگیرید! اگر رویدادتان را به‌ درستی تبلیغ کنید، افراد زیادی هستند که در آن شرکت کنند.
  • تبلیغات در مکان‌های شلوغ و معروف
  • سالن شما به دو دسته متفاوت سالن و کارکنان تقسیم می‌شود. ظاهر هر دو بخش را به درستی حفظ کنید.
  • استفاده از تبلیغات اینترنتی و تبلیغات بنری (مانند Google Ads)
  • ارائه خدمات سریع و با قیمت مناسب
  • تبدیل بخشی از سالن به مکان مناسبی برای عکس برداری مشتریان و تولید محتوا
  • تبلیغات با استفاده از افراد معروف و مشهور
  • قیمت گذاری مناسب (نه خیلی گران و نه خیلی ارزان) و …

افزایش وفاداری مشتریان در سالن های زیبایی

افزایش وفاداری مشتریان بهترین راه برای حفظ مشتریان قبلی است. برای آنکه بتوانید مشتریان گذشته خود را دوباره به سالن بازگردانید، باید مشتریانی وفادار داشته باشید. حال برای افزایش وفاداری مشتریان در سالن زیبایی یک سری موارد بسیار مهم وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد برنامه امتیازدهی که به مشتریان و تبدیل امتیازات به تخفیف‌هایی برای خدمات
  • ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه
  • برگزاری رویدادها، جشنواره‌ها
  • ارائه خدمات بهتر، مناسبتر و باکیفیت‌تر
  • داشتن ارتباط مناسب و موثر با مشتریان و …
افزایش وفاداری مشتریان در سالن زیبایی

نکات کلیدی در بازاریابی سالن زیبایی

رعایت نکات بازاریابی برای برخورداری از یک بازاریابی موثر و مناسب برای سالن زیبایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. بدون شک نمی‌توان بدون در نظر گرفتن نکات کلیدی بازاریابی سالن زیبایی، مشتریان را جذب کرد. تمامی مواردی که در بخش‌های قبل ذکر کردیم، اهمیت دارد و دارای یک سری نکات کلیدی است که بازاریابی شما را به یک بازاریابی مناسب و هدفمند تبدیل می‌کند. بزرگترین و مهمترین نکته در بازاریابی سالن زیبایی، شناخت مشتریان و نیازهای آن است. پس از آن ایجاد تعامل و ارتباط با آن‌ها!

 

بسته خدمات ویژه برای مشتریان

سالن های زیبایی و آرایشگاه ها معمولا راهی برای فرار از مشغله هستند. مشتریان می خواهند تجربه ای روان و جذاب داشته باشند. برای مشتریانی که کارمند هستند یا وقت آزاد بسیار کمی دارند، خدمات سریع 30 تا 45 دقیقه ای را در نظر بگیرید که هم مقرون به صرفه است و هم می تواند در هنگام ناهار یا استراحت به شما مراجعه کند. سپس روی این خدمات تبلیغاتی و بازاریابی ویژه تمرکز کنید. این بهترین راه برای افزایش تعداد مشتریان آرایشگاه ها و سالن های زیبایی است. مشتریان این نوع خدمات را دوست دارند.

بسته خدمات ویژه تنها می تواند شامل یک نوع خدمات یا مجموعه ای از خدمات باشد. ارائه این بسته به مشتری با قیمت مشخص (و نسبتا ارزان تر) باعث افزایش رضایت مشتری می شود. مشتریان راضی نیز شما را به دیگران توصیه می کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی بازاریابی سالن زیبایی بپردازیم. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه نمایید.

سوالات متداول بازاریابی سالن زیبایی

گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است اما موتورهای دیگری نیز وجود دارد.

همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک محلی است. این‌ها افرادی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند و 3000 تا 30 هزار دنبال کننده (فالوئر) دارند. مطمئن هستم که اگر لیست مشتریان سالن خود را مرور کنید، متوجه می‌شوید که برخی از آنها را می‌شناسید.

اگر عادت تعیین وقت بعدی مشتریان خود در طول این قرار ملاقات با آنها برقرار کنید، می‌توانید تعداد دفعات مراجعه مشتریان را افزایش دهید و ریسک اینکه دفعه بعد به سالن دیگری بروند کاهش دهید!

×