هر شخصی یک دنیاست، پس هر مشتری یک دنیاست. همه آنها نیازهای خاص، خصوصیات و شخصیت خود را دارند. اگر سال ها به مشتریان خود رسیدگی کرده اید، می دانید که هر مشتری چه خواسته هایی دارد، باید از برخی روش ها استفاده کنید و به نوع خاصی با آنها رفتار کنید.

انواع مشتریان در مراکز زیبایی و نحوه جذب آنها

1 – آنهایی که همیشه دیر می رسند و کسانی که غیبت می کنند

آنهایی که همیشه دیر می رسند و کسانی که غیبت می کنند

این نوع از مشتریان به دلیل اینکه نمی توانند جای پارک پیدا کنند، زمان خود را مدیریت کنند، کمی حواس پرت یا بسیار پرمشغله هستند، صرفا چند دقیقه از قرار ملاقات خود دیرتر می رسند. برای اینکه به آنها دسترسی پیدا کنید و آنها را به موقع به قرار ملاقات خود بیاورید، به طوری که کارکنان مجبور نباشند منتظر بمانند و منجر به تاخیر در برنامه کاری شما شود. این رفتار مشتریان را در پرونده آنها یادداشت کنید و آن را به یاد داشته باشید.

اگر معمولا مشتریان شما به دلیل یافتن جای پارک با تاخیر مواجه می شوند، با پارکینگ مجاور به توافق برسید تا بتوانند تعداد مشخصی از فضاها را در اختیار آنها بگذارند.

همچنین، برای جلوگیری از دیر رسیدن یا فراموش کردن قرار ملاقات، علاوه بر ارسال یادآوری‌های قرار ملاقات، مانند سایر افراد، می‌توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید تا به آنها یادآوری کنید که رسیدن به موقع برای همه مهم است و به مرکز شما کمک می کند تا سایر مشتریان نیز دقیق و وقت شناس باشند و اگر با ماشین می آیند، می توانند مستقیماً در پارکینگ پارک کنند.

2- کسانی که برای اطمینان سوالات زیادی می پرسند

این نوع مشتریان باید همه چیز را بپرسد تا مطمئن شوند که خدمات مناسب، با نتایج مورد انتظار و محصولات متناسب با نیازهایشان را دریافت می کنند. آنها این کار را به دلیل بی اعتمادی به شما یا خدمات شما انجام نمی دهند، بلکه برای اینکه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و خودشان را متقاعد کنند.

چند نکته کلیدی وجود دارد که می توانید به آنها اطمینان داده و برای اینکه بدانند دقیقاً چه کاری انجام می دهید، اطلاعاتی را برای ارضای کنجکاوی، به آنها ارائه نمایید اما چطور می توانید این کار را  انجام دهید؟ یکی از روش های انجام این کار، خودکار کردن روال کار و ارسال ایمیل‌ است که یک روز قبل از بازدید با اطلاعاتی در مورد خدمات دریافتی، محصولاتی که استفاده می‌شوند، تجهیزات مورد استفاده و غیره، برای آنها ارسال می گردد.

در ایمیل‌های پیشنهادی می توانید محصول، خدمات و ویژگی‌های آنچه را که استفاده می‌کنید و اینکه چرا برای آنها مفید است و چگونه نیازهای خاص آنها را برآورده می‌کند را مشخص کنید.

3- کسانی که اغلب شکایت می کنند

چرا برخی از مشتریان در مواجهه با رفتار مشابه شکایت می کنند و برخی دیگر شکایت نمی کنند؟ احتمالاً به این دلیل است که آستانه درد پایینی دارند، پوست حساس تری دارند یا فقط کمی متفاوت هستند. در این موارد بهترین کار این است که یک تست تشخیصی انجام دهید تا بتوانید میزان حساسیت آنها را نسبت به روش ها و محصولات خاص دریافت نموده، حساسیت یا ناراحتی را تشخیص دهید تا بتوانید اطلاعات کافی را در پرونده آنها یادداشت کنید.

پس از آن، فقط باید یک اعلان برای خود ایجاد کنید تا هر زمان که مجددا مراجعه کردند به شما یادآوری کند که چه چیزی آنها را آزار می دهد یا دلیل شکایت آنها چیست ؟

4- کسانی که همیشه عجله دارند، سرشان شلوغ است و وقت زیادی برای رسیدگی به خود ندارند

برخی از مشتریان شما هر روز زمان کمی را برای رسیدگی به خودشان اختصاص می دهند، بنابراین آنها به خدمات و محصولاتی نیاز دارند که به راحتی و سریع اعمال شوند. شما می توانید آنها را شناسایی کنید، در پرونده آنها برچسبی به آنها اختصاص دهید و رفتار آنها را در پرونده خود یادداشت نمایید، اما چه کار دیگری می توانید برای آنها انجام دهید؟ در ادامه  سه روش آمده است که می تواند به شما کمک کند اعتماد آنها را جلب کنید:

  • زمانبندی متناسب با نیازهایشان را به آنها پیشنهاد دهید. به عنوان مثال، در ظهر یا اواخر بعد از ظهر.
  • یک بخش خدمات سریع ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک جلسه 30 دقیقه ای پاکسازی پوست، یک آرایش سریع برای مهمانی یا یک مانیکور سریع. این خدمات ارزان، سریع و بسیار مقرون به صرفه هستند. برای تکمیل آنها، چند محصول ساده را انتخاب کنید که بسیار مؤثر و به راحتی قابل استفاده هستند و نتایج قابل مشاهده را در محل ارائه می دهند.
  • برای جذب آن‌ها به مرکز زیبایی‌تان، می‌توانید به آنها یک پیامک ارسال کنید. پیشنهاد بسته زیبایی ساده خود را با یک سرویس + محصولی برای مراقبت از پوست در خانه، با قیمتی عالی به آن‌ها بفرستید. برای تسریع در رزرو قرارها، از آنها دعوت کنید بسته را به صورت آنلاین خریداری کنند.

 

5- کسانی که قبل از استفاده از خدمات جدید می ترسند

کسانی که قبل از استفاده از خدمات جدید می ترسند

معمولاً مراجعه کنندگانی که می ترسند به دلیل بلاتکلیفی آنهاست، زیرا آنها از خدمات اطلاعی ندارند و فقط شایعاتی در مورد عوارض جانبی احتمالی شنیده اند. کاری کنید هر چیزی فکر می کنند را فراموش کنند و ترس را از خود دور کنند! در نتیجه، وظیفه شما این است که به آنها اطمینان، اعتماد به نفس و توصیه های مورد نیاز را ارائه دهید.

درست همانند کاری که با مشتری کنجکاو انجام دادید. با مشتری ترسو نیز باید با دقت و ملایمت رفتار شود و همیشه سعی کنید آنها را از مزایای خدمات، فداکاری کارکنانتان و اثربخشی محصولات و تجهیزاتی که استفاده خواهید کرد، مطمئن کنید. اطلاعات و مشاوره به شما کمک می کند تا آنها را متقاعد نمایید و اعتماد آنها را به خود افزایش دهید.

نظر شما در مورد این ایده ها برای شناسایی انواع مختلف مشتریان مرکز زیبایی چیست؟ با این ترفندها موفق به جلب اعتماد آنها خواهید شد و آنها را حفظ و به مشتریانی وفادار، راضی و خوشحال تبدیل می کنید.

امتیاز دهید