مشاوره سالن زیبایی

سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها برای رسیدن به موفقیت در این بازار نیاز به مشاوره سالن زیبایی دارند. هرچه سالن‌های زیبایی مشاوره بهتری دریافت کنند، قاعدتا خیلی سریع‌تر به آن چیزی که در ذهن دارند خواهند رسید. با رسیدن به خواسته‌ها و سلیقه‌های مخاطبان خود و در نظر گرفتن نکات کلیدی این بازار می‌تواند مشتریان بسیاری را از آن خود کنید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این راستا، استفاده از خدمت مشاوره در سالن های زیبایی برای مدیران سالن زیبایی و صاحبان سالن‌ها سبب ایجاد بازدهی مناسب از آرایشگاه شده است. البته نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که مشاوره برای سالن زیبایی باید زیر نظر متخصصان و کارشناسان در این زمینه انجام شود.

به دلیل آنکه متخصصان از شرایط این بازار آگاهی کامل دارند و می‌توانند راهکارهای مناسبی را در اختیار شما قرار دهند. در این مقاله نیز قصد داریم تا به بررسی مشاوره سالن زیبایی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت مشاوره سالن زیبایی

مشاوره سالن زیبایی پیش از تاسیس آرایشگاه یا پس از تاسیس آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا این مشاوره دید بهتری از بازار را خدمت شما عزیزان ارائه می‌دهد و نکاتی را به شما آموزش خواهد داد که برای کسب آن‌ها نیازمند سال‌ها تجربه کار در این بازار هستید!

از آنجا که سالن‌های زیبایی یک کار خدماتی محسوب می‌شوند، بنابراین بهبود خدمات مشتریان، از اهمیت بالایی برخوردار است که در مشاوره سالن‌های زیبایی راهکارهای آن خدمت شما ارائه می‌گردد. به خاطر داشته باشید این خدمات شماست که افراد را به سوی سالن می‌کشاند و سبب جذب مشتری می‌شود.

در واقع مشتریان سالن، با توجه به کیفیت خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهید، سالن شما را ارزیابی کرده و حتی آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند. به همین دلیل است که اگر بتوانید با استفاده از مشاوره سالن زیبایی تجربه مشتری مناسبی را به وجود آورید، مشتری‌ها باز هم به سالن شما می‌آیند.

یک موضوع بسیار مهم و حیاتی در خصوص مشاوره در سالن زیبایی این است که ارائه بهترین خدمات به مشتری راز افزایش درآمد سالن‌های زیبایی موفق در سطح جامع است. در این راستا نیز نحوه مدیریت مشتریان در سالن‌های زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

اهمیت مشاوره سالن زیبایی

مراحل مشاوره در سالن زیبایی

مشاوره سالن‌های زیبایی تشکیل شده از مراحل مختلفی است. در این مشاوره تمامی مراحلی که برای تاسیس سالن تا حفظ و نگهداشت مشتری و برندینگ سالن و شغلتان نیاز است، به شما آموزش داده می‌شود. از جمله مراحل مشاوره در سالن زیبایی، به شرح زیر خواهد بود:

تعیین هدف

اولین مرحله در خصوص مشاوره سالن زیبایی، تعیین هدف از تاسیس آرایشگاه است که البته افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، پاسخ‌های بسیار متنوعی دارد. مرحله تعیین هدف بسیار مهم است زیرا بر اساس هدف شماست که آرایشگاه سمت و سویی مناسب به خود می‌گیرد. در این راستا نیز باید به سوالات متفاوتی پاسخ دهید تا هدف شما از تشکیل و تاسیس سالن زیبایی به خوبی مشخص و معین گردد.

شناخت فرهنگ منطقه

شناخت فرهنگ منطقه‌ای که قصد تاسیس سالن زیبایی در آنجا را دارید نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مرحله نیز در مشاوره سالن زیبایی به خوبی به شما آموزش داده می‌شود. شما باید در ابتدا بدانید که کشش منطقه برای آرایشگاه تا چه میزان است. به عنوان مثال بسیاری از افرادی که در شهرهای مختلف زندگی می‌کنند، بدون دانستن فرهنگ منطقه به تاسیس آرایشگاه و سالن در یک منطقه و محدوده خاص کرده‌اند که البته با شکست نیز مواجه شده‌اند.

شروعی با قدرت

سعی کنید که همیشه شروعی پر قدرت و مناسب داشته باشید. این موضوع در برند سازی و برندینگ کار شما و همچنین شناخته شدنتان از اهمیت بسزایی برخوردار است. هرگز مانند افرادی که هیچ کس از حضور آن‌ها در بازار آگاهی ندارد، عمل نکنید زیرا در مدت زمان بسیار کوتاه با شکست مواجه خواهید شد. در مشاوره سالن زیبایی به شما آموزش خواهیم داد که چگونه شروعی پر قدرت و مناسب داشته باشید!

به مدیر آرایشگاه توجه کنید!

در مشاوره سالن زیبایی باید به شما بگوییم که هرگز افرادی را که سابقه مدیریتی در سالن‌های زیبایی را نداشته‌اند برای مدیریت سالن انتخاب نفرمایید. در واقع باید اشاره داشت که یک مدیر آرایشگاه باید دارای مشخصات خاصی باشد تا بتواند در مقاطع مختلف مانند موارد ذکر شده در زیر، بسیار موفق و مناسب عمل کند:

  • ارتباط با مشتری
  • مدیریت تنش‌ها
  • راهبری کارمندان و …

انتخاب پرسنل مناسب برای سالن زیبایی

پس از بررسی ویژگیهای مدیر یک سالن زیبایی، به سراغ پرسنلی که باید برای سالن خود انتخاب فرمایید، خواهیم رفت! همیشه جذب و آموزش پرسنل سالن بسیار مهم است و در این راستا، در دوره مشاوره سالن زیبایی، به شما آموزش می‌دهیم که چه پرسنلی را انتخاب کنید و چگونه به آن‌ها آموزش دهید. همچنین قرار دادن پرسنل سالن در جایگاه مناسب نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است که ما در این دوره به صورت تمام و کمال همه این‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

برندسازی سالن زیبایی

دنیای نوین امروز دنیای برندهاست! بدون ساخت برند هرگز نمی‌توان در این دنیای پر رقابت آن هم در شغل آرایشگری که رقبای شما بسیار هستند، پیروز میدان شد! به صورت کلی باید بیان شود که یک برند موفق از جوانب مختلف مانند تم برند، رنگ، شعار و…، کار خود را برندسازی کرده است. در خصوص مشاوره سالن زیبایی به شما توضیح می‌دهیم که چگونه باید یک تصویر مناسب و زیبا در ذهن مشتری با برندسازی سالن زیبایی ایجاد کرد! تصویری که شما از خود و شغلتان در ذهن مشتری ایجاد می‌کنید، می‌تواند تا سال‌ها در ذهن مشتری باقی بماند.

مراحل مشاوره در سالن زیبایی

خدمات مشاوره راه اندازی سالن زیبایی

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که در مشاوره سالن زیبایی، چه خدماتی ارائه خواهد شد؟! برای پاسخ به این سوال باید بیان کرد که علاوه بر نکاتی که در بخش‌های قبل بیان کردیم، خدمات زیر نیز به شما ارائه داده می‌شود:

  • تحلیل کسب و کار شما
  • تجزیه و تحلیل شرایط شغلی و سالن زیبایی
  • یافتن ضعف‌های کار شما
  • راهکارهای مناسب برای جذب پرسنل خوب و قرارداد با آن‌ها
  • برندسازی شخصی و برندسازی سالن
  • حفظ مشتریان و افزایش وفاداری آنها
  • راهکارهایی برای جذب مشتریان جدید
  • نحوه مدیریت سالن و نکات مربوط به آن
  • آموزش روش‌های تبلیغات و بازاریابی سالن زیبایی
  • دیجیتال مارکتینگ
  • انتخاب منطقه و مکان مناسب برای تاسیس سالن
  • آموزش مدیریت زمان و …

مزایای مشاوره در سالن های زیبایی

مشاوره سالن زیبایی مزیت‌هایی را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش درآمد و سود سالن زیبایی
  • کاهش هزینه‌ها (به خصوص هزینه‌های غیر ضروری)
  • افزایش بازدهی کارری
  • کاهش نرخ از دست رفتن پرسنل
  • جذب و حفظ متخصص‌ها
  • حفظ مشتریان سالن زیبایی و افزایش مشتریان
  • افزایش اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی
  • افزایش سهم بازار و سهم حضور در بازار
  • تقویت برندینگ شخصی و برندینگ سالن
  • شناخته‌ شدن سالن در بازار پر رقابت و …

انتخاب مشاور مناسب برای سالن زیبایی

انتخاب مشاور سالن زیبایی به اندازه تاسیس آرایشگاه مهم و پر اهمیت است. به دلیل آنکه مشاوره نامناسب سالن زیبایی می‌تواند شما را با شکست مواجه کرده و سبب از دست رفتن سرمایه‌تان بشود. به همین دلیل پیش از تاسیس سالن زیبایی در ابتدا در دوره‌های مشاوره سالن زیبایی شرکت کرده . یک مشاور متخصص و کار بلد را در این خصوص انتخاب فرمایید.

انتخاب مشاور مناسب برای سالن زیبایی

نکات کلیدی در مشاوره  برای سالن زیبایی

در خصوص مشاوره سالن زیبایی یک سری نکات بسیار مهم وجود دارد که هر مشاوره کاربلدی باید به آن اشاره کرده و به نوعی جزء مباحث آموزشی خود قرار دهد. از جمله نکات کلیدی در مشاوره سالن زیبایی می‌توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره داشت:

  • کسب مجوزهای مورد نیاز برای تاسیس سالن زیبایی
  • محاسبه هزینه‌های کلی و جزئی تاسیس سالن زیبایی و محاسبه هزینه‌های اولیه تاسیس آرایشگاه
  • انتخاب اسم مناسب و به یاد ماندنی برای سالن زیبایی
  • نحوه استخدام پرسنل و یافتن پرسنل ماهر و مجرب
  • تبلیغات مناسب و کاربردی برای جذب مشتری و راهکارهای آن و. …

چه زمانی باید از مشاوره سالن زیبایی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟

1- راه روشنی پیش روی خود نمی بینید.

آیا شما وضعیت مشابهی با هر یک از موارد زیر دارید؟
· درک خود را از نقش خود به عنوان مدیر یک سالن زیبایی از دست داده اید.

شما نمی دانید هر روز چه کاری انجام دهید.

· جهت شرکت شما در چند هفته اخیر چندین بار تغییر کرده است.

شما اولویت های مشخصی ندارید.

یک مشاور کسب و کار می تواند به شما کمک کند نقش خود را به عنوان یک رهبر تعریف کنید. درک مسئولیت های خود در رابطه با اهداف تجاری به شما این امکان را می دهد که مستقیماً فعالیت های خود را با نتایجی که می خواهید به دست آورید مرتبط کنید.

 

2- در افکار خود غرق می شوید.

نشانه واضح این موضوع این است که از خود می پرسید آخرین باری که به تعطیلات رفتید یا برای استراحت در خانه ماندید کی بوده است. اگر چنین احساسی دارید، باید از خود بپرسید که آیا کارهای روزانه شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد؟
اغلب، کارآفرینان متوجه می شوند که زمان زیادی را صرف فعالیت هایی می کنند که پربار نیستند، حتی اگر در نگاه اول مفید به نظر برسند. غرق شدن در افکار منجر به احساساتی می شود که در نتیجه نمی توانید کسی را وادار به پاسخگویی به سوالات خود کنید.

شما همچنین می توانید فقط از ایده های خود استفاده کنید، حتی اگر در پشت ذهن خود بدانید که شخص دیگری ممکن است ایده بهتری داشته باشد. یک مشاور کسب و کار به شما کمک می کند تا لیستی از وظایف را برای تفویض اختیار ایجاد کنید.

با گرفتن مشاوره سالن زیبایی..

هوشمندانه‌تر کارکنید، نه سخت‌تر

اصول اساسی و پایداری در هر کسب‌وکار  وجود دارد که با شناخت دقیق آن اصول و یادگیری شیوه اجرای آن، می توانید در زمان کمتر نتایج بیشتری از کسب و کار خود بگیرید.

 زمانتان را صرفه‌جویی کنید:

شما آن‌قدر زمان ندارید که در صدر آخرین تغییرات دنیای تبلیغات بمانید. با پیچیده‌تر شدن کسب‌وکارها و افزایش سرعت تغییرات با کمک یک مربی باتجربه، زمان و پول خود را پس‌انداز کنید و پیشرفت خود را سریع تر کنید..

از کمک گرفتن نترسید.

صاحبان موفق کسب‌وکارهای کوچک به دنبال استفاده از مربی ها برای غلبه بر چالش‌ها و یادگیری مهارت‌ها و برخورد با پیچیدگی‌ها هستند. آن‌ها کمک گرفتن را به‌عنوان روشی برای بهبود خود و رقابت‌پذیری کسب‌وکارشان در نظر دارند.

اداره کسب‌وکار‌ها مانند سوار شدن ترن هوایی است یک روز اوضاع کسب‌وکارتان عالی به نظر می‌رسد اما پس از مدتی احساس می‌کنید همه چیز با سرعت در حال سقوط است.

استخدام یک مربی کسب‌وکار به شما بصیرت می‌دهد که ببینید، چگونه بهتر کسب‌وکارتان را اداره کنید. با این‌کار می‌توانید میزان مشتری و درآمد خود را افزایش دهید یا توانایی‌های خود را بهبود بخشید.

براساس آمار، حدود ۱۰٪ تفاوت بین یک کسب و کار موفق و یک کسب و کار در حال سقوط، مربوط به عوامل بیرونی و خارج از کنترل مدیران است. مانند تحولات سیاسی، نواسانات ارز (به ویژه دلار)، قیمت نفت، طلا و …

اما سوال این است که آیا در مورد ۹۰٪ تفاوت باقیمانده ” بدون کمک گرفتن از کسی و پیش رفتن ” می توانند به بهترین نتیجه برای کسب و کار دست یابند؟

بررسی‌ها نشان داده اند که ۹۴٪ از صاحبان کسب و کار کوچک بررسی شده، اهداف خاص مالی برای کسب و کار خود تعیین می کنند، اما  ۶۵٪ آنها اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به اهدافشان را ندارند.

و در نهایت تنها ۲۹٪ از صاحبان کسب و کار اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به اهداف مالی خود دارند، اما حتی این گروه نمی‌توانند با اطمینان بیان کنند که به آن اهداف دست پیدا می‌کنند. در این موقعیت، مشاوره و کوچ نقش بسیار موثری ایفا می کند

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی مشاوره سالن زیبایی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت نمایید.

سوالات متداول مشاوره سالن زیبایی

قراردادی که بین مدیر و کارکنان سالن زیبایی بسته می شود می تواند به دو صورت شخصی و عرفی منعقد گردد که البته در هر دوی آن ها باید قوانین مدنی گنجانده شود

قیمت گذاری مناسب، کیفیت بالای خدمات سالن زیبایی، داشتن ایده های نو برای سالن زیبایی و …

آفرهای ویژه در زمان های مختلف می تواند، موجب رضایت بیشتر مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید شود. بهتر است از مشتریان خود اطلاعاتی در مورد تاریخ تولد یا تاریخ ازدواج و … داشته باشید

×