برند سازی سالن زیبایی (ویژه مدیران)

برند چیست؟

به صورت ساده برند یعنی آن چیزی که دیگران و در غیاب ما راجع به ما می گویند و آن چیزی که از شما درک کردند. برند یعنی تمایز، تفاوت، خاص بودن، در کنار کیفیت و ایجاد حس خوب در مشتری. برند نشان دهنده نگاه و احساس مشتری به کسب و کار شماست. به این ترتیب برند فقط در لوگوی شما خلاصه نمی شود و مفهومی بسیار وسیع تری دارد. یادمان باشد این تفکر مشتری نسبت به برند شماست که بر روی رفتار خرید او تاثیر می گذارد

اهمیت برند سازی در چیست؟

اهمیت برند سازی در آسان سازی خرید مشتری است. از نظر مشتری یک برند سازی خوب، برندی است که بتواند خرید را برای مشتری ساده تر کند. همانطور که قبل تر هم گفته شد، برند سازی اهداف مختلفی دارد که در راستای در گیر سازی ذهن مشتری با محصولات و خدمات ما استفاده می شود.

پس برندی که بتواند مشتری را وادار به خرید کند یا در خرید کردن مشتری به او کمک کند، بهترین نوع برندینگ است

برند سازی سالن زیبایی، وقتی به چیزهایی که سالن شما را از سایر سالن های منطقه متمایز می کند، فکر می کنید، آیا نام برند خود را در میان آنها قرار می دهید؟ یک برند قوی، مشتریان را جذب کرده، شما را در ذهن آنها ماندگار و از وفاداری مشتری حمایت می کند. چه یک صاحب سالن جدید هستید و چه برای مدتی طولانی مشغول این کار باشید، این مقاله برای برند سازی سالن زیبایی، کاملاً مفید خواهد بود.

هشت رکن اصلی برند سازی سالن زیبایی

برند سازی سالن زیبایی، کلید شناخت کسب و کار شماست. سالن های موفق در آنچه انجام می دهند و می گویند، ثابت قدم و استوار هستند. مردم میخواهند بدانند وقتی با شما به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و زمانی که شخصاً از سالن شما بازدید می کنند چه انتظاری باید داشته باشند. ثبات برند پتانسیل افزایش درآمد را تا 20 درصد را خواهد داشت.

برای ایجاد یک برند تجاری قدرتمند، درک هشت رکن برند سازی در سالن های زیبایی مهم است:

  1. ماموریت
  2. چشم انداز
  3. اعتبار
  4. یکتایی
  5. شخصیت
  6. ظاهر
  7. ثبات
  8. حضور

همانطور که این عناصر را در برند سالن خود می‌سازید، ساختار محکمی ایجاد می‌کنید که انعطاف‌پذیری کافی برای انطباق با زمینه‌ها و شرایط جدید به شما ارائه می‌دهد.

راهی به سوی تحقق ماموریت در زیبایی

همه چیز با یک ماموریت شروع می شود. بیانیه ماموریت باید در قلب سناریوهای تجاری و برند شما باشد.

بیانیه ماموریت شما برای برند سازی سالن زیبایی باید شفاف و مختصر باشد، یک یا دو جمله که هدف و عملکرد شما را خلاصه می کند. سعی کنید از مدل دایره طلایی Simon Sinek استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا بیانیه‌ای برای هدایت کسب و کار خود بسازید و خدمات منحصربه‌فردی را که سالن شما ارائه می‌دهد را به اشتراک بگذارید.

مدل دایره طلایی به سه دایره متحدالمرکز اشاره دارد. از بیرون به داخل، عبارتند از:

  • چیستی. سالن شما چه کار می کند؟ چه محصولات و خدماتی ارائه می دهید؟
  • چگونگی. چگونه سالن شما خدمات متمایزی را ارائه می دهد؟
  • چرایی. دلیل اصلی ایجاد کسب و کار شما چیست؟ به دنبال چه چیزی هستید؟

همه شرکت‌ها می‌توانند «چیستی» کسب‌وکار خود را بیان کنند اما تعداد کمی می توانند «چگونگی» و حتی «چرایی» را تعریف کنند.

برند سازی سالن زیبایی خود را با بیانیه ماموریت قدرتمند شروع کنید. گیج کننده است؟ در ادامه چند مثال برای راهنمایی شما آورده شده است:

  • کارکنان سالن “آلیس وودروم” با گروهی متشکل از آرایشگران، مربیان و هنرمندان، هنرمندانه و آموزش دیده، ماموریت دارند تا زندگی مشتریان خود را از طریق مو بهتر کنند.
  • Pradas Glow می گوید: «وقتی یک زن احساس زیبایی می‌کند، حس خوبی به او می دهد. اعتماد به نفس، این امکان را برایتان فراهم می کند که ماجراجویی هایی را انجام دهید که هرگز فکر نمی کردید بتوانید یا بخواهید. من می خواهم آن را به دیگران منتقل کنم.»
  • سالن Fringe: “بهترین مراقبت مو بدون نگاه از بالا به پایین”
  • سالن Nine Zero One: ما معتقدیم که مردم به سالن‌ها می‌روند تا ظاهر خاصی داشته باشند اما به Nine Zero One می روند تا احساس خاصی داشته باشند.”
  • سالن Fabulocs: “جستجوی یک آرایشگر خوب می‌تواند یک تجربه ریسکی و خسته‌کننده باشد. Fabulocs به شما کمک می کند تا آرایشگر مناسب برای نیازهای طبیعی موهای خود را پیدا کنید.”

مخاطبان هدف خود را بشناسید و در مورد آنچه که از طریق سالن شما می توانند پیدا کنند، انتظاراتی ایجاد کنید.

ماموریت - برندسازی در سالن های زیبایی

ارزش‌ های مهم برای برند سازی سالن زیبایی

چه چیزی برای شما به عنوان یک تجارت مهم می باشد؟ آنچه که برای برند شما به عنوان یک ارزش است باید عملکرد و محتوای بازاریابی دیجیتالی که ایجاد می کنید را تحت الشعاع قرار دهد. آنها را به عنوان قولی که به مشتریان خود می دهید و تعهدی به مجموعه ای مشترک از ایده آل ها، در نظر بگیرید.

چند سال اخیر، انتظارات ما را از کسب و کارها تحت تاثیر قرار داده است. کاربران از نظر اجتماعی آگاه‌تر و وظیفه‌شناس‌تر شده اند و ممکن است بررسی کنند که چگونه کسب‌وکار شما با برخی از بزرگترین چالش‌های موجود مقابله می‌کند. آیا سالن شما دارای محصولات دوستدار محیط زیست است؟ آیا به کارکنان خود دستمزد منصفانه پرداخت می کنید؟ مشتریان می خواهند بدانند که شما چه هدفی دارید.

سعی کنید پنج ارزش اصلی خود را به عنوان یک کسب و کار، مخصوصا برای برند سازی سالن زیبایی مشخص نمایید. سپس روش هایی را که آنها را از طریق برند خود نشان می دهید، تعیین کنید.

شما می توانید در مورد تأثیری که می خواهید بر جهان یا صنعت و همچنین بر مشتریان خود داشته باشید فکر کنید. ادعاهای زیر از صفحات “درباره ما” سالن های مختلف برای برند سازی سالن زیبایی می آید:

  • “ون مایکل هدفش بالا بردن سطح صنعت زیبایی و ارتقای آرایشگری به عنوان یک شغل حرفه ای و ارزشمند است.”
  • تمرکز سالن دیاسپورا بر حفظ و تداوم فرهنگ و میراث مختلف دیاسپوریک، در خارج از آفریقا از طریق آرایشگری است. 

این عبارات به ایجاد دو برند کاملاً تعریف شده اما بسیار متفاوت کمک می کند.

شکوفایی اصالت در برند سازی سالن زیبایی

اصالت باید جزئی از هدف شما باشد و همچنین محتوای برندی را که بیانگر آن است، مشخص کند.

از جاه طلبی یا تعهد دوری نکنید، اما در مورد ماموریت و ارزش ها، به خودتان وفادار بمانید. ادعاهای خود را واقع بینانه و مرتبط با باورهای خود نگه دارید.

سپس ادعاهایی را که منعکس‌کننده ایده‌آل‌های اصلی شما هستند، از طریق پیام به مشتریان نشان دهید و خود را در نظر مشتریان، قابل اعتماد نشان دهید و برند سازی سالن زیبایی تقویت کنید.

یک نظرسنجی از 2000 بزرگسال نشان داد که 86٪ از مشتریان معتقدند که اصالت عامل مهمی در انتخاب برندهای مورد حمایت آنها است اما بیش از نیمی از آنها فکر می کنند که اکثر برندها در ایجاد محتوای معتبر شکست می خورند.

منحصر به فرد بودن در عرصه زیبایی

مانند اصالت، منحصر به فرد بودن نیز باید در راستای برند سالن شما باشد. متفاوت باشید و داستان خود را در مورد هر چیزی که تولید می کنید، بازگو نمایید.

یکی از راه‌های متمایز شدن از سایرین و برند سازی سالن زیبایی، یک شعار است. خدمات خود را به روشی قابل فهم و به یاد ماندنی، با مشتریان در میان بگذارید و پیشنهادات سالن خود را در چند کلمه خلاصه کنید. در ادامه شعارهایی از دو سالن ذکر شده است:

  • متخصصین موهای پیچ خورده و گره خورده
  • زندگی بهتر از طریق مو! مگر امکان پذیر است؟!

هر یک از اینها در بردارنده بیانیه ماموریت سالن هستند و آن را به عبارتی تبدیل می کنند که خصوصیات منحصر به فرد سالن را خلاصه می کند.

رمز گشایی شخصیت سالن زیبایی

می خواهید مردم برند شما را چگونه توصیف کنند؟ فهرستی متشکل از سه یا چهار صفت برای برند سازی سالن زیبایی خود ارائه دهید تا تصوری که مدنظرتان است را در ذهن مشتریان ایجاد کند.

آیا می خواهید یک سالن فوق العاده لوکس، شیک و فوق العاده داشته باشید که به مشتریان احساس چهره های مشهور خاص را القا می کند؟ یا به دنبال ایجاد یک فضای جالب و عجیب هستید که مشتریان را در یک فضای سرگرم کننده قرار می دهد؟ آیا شما کلاسیک، مدرن و غیر متعارف هستید؟ یا خون گرم یا ساده؟

همانطور که سایر عناصر برند خود را طراحی می کنید، این صفات را نیز در ذهن خود داشته باشید.

تاثیر ظاهر در برند سازی سالن زیبایی

شما به عنوان یک سالن زیبایی، قدرت ظاهر را بهتر از هر کسی می دانید. برند سازی سالن زیبایی و تمام سالن های زیبایی باید دارای سبکی مشخص و قابل فهم باشد که در موارد زیر نمایان می شود:

  • لوگو
  • رنگ ها
  • فونت
  • گرافیک
  • طراحی وب سایت
  • ویترین و سالن
  • بسته بندی و سربرگ

لوگوی خود را با دقت طراحی کنید، زیرا در مکان های مختلف نمایان می شود. همچنین یک لوگوی جذاب و قابل تشخیص، استفاده از فرصت های برند سازی مانند هدایا و لباس را آسان می کند.

ظاهر - برندسازی در سالن های زیبایی

همچنین باید به فکر ایجاد یک وب سایت برای سالن خود باشید. مشتریان قبل از اینکه سالن موردنظر خود را انتخاب کنند، ابتدا از آنجا بازدید خواهند کرد.

تاثیر انسجام در ایجاد برند سازی زیبایی

داشتن بیانیه ماموریت و انتخاب طراحی های خوب کافی نیست. شما باید آنها را در تمام کانال ها و رسانه ها به نمایش بگذارید. به این ترتیب می توانید عناصر مختلف را به یک برند منسجم تبدیل کنید.

هنگام توسعه نام و برند سازی سالن زیبایی خود، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که مجموعه ای از دستورالعمل های برند سالن را ایجاد کنید. این نوشته باید دستورالعمل های مشخصی را برای تمامی بخش های برند، ارائه دهد. موارد زیر از برند خود را مشخص کنید:

  • بیانیه ماموریت
  • شخصیت
  • رنگ ها
  • سبک تصاویر
  • تایپوگرافی
  • صدای برند

صدای برند شما به این معناست که محتوای نوشته شده چگونه به نظر می رسد. آیا رسمی، خنده دار، صمیمانه و غیره است؟

هنگام ایجاد دستورالعمل های خود، از الگوها برای تعیین مسیر و چارچوب ها استفاده کنید.

انسجام - برندسازی در سالن های زیبایی

افزایش حضور در زندگی روزمره مشتریان از طریق برند سازی

هنگامی که دقیقاً متوجه شدید که چه کسی هستید، وقت آن است که تصمیم بگیرید کجا حضور خود را نشان دهید. چگونه با مشتریان ارتباط برقرار خواهید کرد؟

محتوای مرتبط با برند خود ایجاد کنید که مشتریان شما را دعوت می کند تا شما را بخشی از زندگی خود کنند، حتی زمانی که نمی خواهند یک قرار ملاقات بگذارند. دو مورد از بهترین راه ها برای انجام این کار، از طریق ایمیل مارکتینگ و رسانه های اجتماعی است.

با گسترش لیست ایمیل سالن خود، مخاطبانی را برای ارسال تبلیغات به دست می آورید. اما می توانید اخبار و نکات مربوط به زیبایی دیگری را نیز به اشتراک بگذارید.

سالن های مختلف برای برند سازی سالن زیبایی، در رسانه های اجتماعی بستر مناسبی برای نمایش محصولات و خدمات خود دارند. با ارسال منظم عکس ها و فیلم ها از هنر خود، نظر کاربران را از نظر بصری جلب کنید. بخشی از برند سازی سالن، ایجاد جامعه پیرامون برند شماست. تعامل با مشتریان از طریق ایمیل و حساب های رسانه های اجتماعی آنها بسیار مهم است.

برند سازی سالن زیبایی (ویژه مدیران)

ارتقا برند سازی در سالن های زیبایی

اکنون که هشت رکن برای ایجاد یک برند سازی سالن زیبایی قدرتمند را درک کرده‌اید، می‌توانید تمرین‌های مختلف را مرحله به مرحله انجام دهید.

می دانید که همه چیز با بیانیه ماموریت شروع می شود، پس از آنجا شروع کنید. یک تکه کاغذ بردارید و «چیستی»، «چگونگی» و «چرایی» خود را بنویسید.

با دیگران مشورت کنید و نکات را یادداشت نمایید. سپس می توانید آن را به صورت یک بیانیه منسجم و مختصر از هدف خود که از هفت رکن دیگر پیروی می کند، منتشر کنید.

محمد داستانپور مشاور برترین برندهای داخلی و خارجی در صنعت زیبایی به همراه تیم مجرب میتواند شما در این مسیر همراهی کند.

ارتباط سریع جهت مشاوره رایگان : 

09122176393

×