طول عمر کسب و کارهای زیبایی در بازار رقابتی

امروزه ماندگاری برندهای زیبایی در بازار رقابتی، در اولویت است. در 18 ماه گذشته، شاهد تلاش گسترده‌ای در صنعت برای توسعه خدمات پایدارتر و تامین مواد اولیه سازگار با محیط زیست بوده‌ایم. این اقدام جهت موفقیت برندهای کوچک با هدف طول عمر بیشتر است. اما این کار در تمامی صنایع در حال گسترش است زیرا برندهای بزرگتر شروع به جذب برندهای محبوب می کنند یا برندهای خود را توسعه می دهند.

خوشبختانه روش های متعددی وجود دارد که برندهای زیبایی برای رسیدن به موفقیت و پایداری پیش گیرند و هر گام قدمی در مسیر توسعه است. 

با نوآوری برتری کسب کنید

با نوآوری برتری کسب کنید

زمانی که یک برند زیبایی شامل خدمات، مواد و محصولات جدید می شود باید کارها را به روش های متفاوتی انجام دهد و انجام کارها به گونه ای متفاوت به معنای نوآوری است.

L’Oréal نمونه ی عالی از برندی ست که نه تنها سرمایه گذاری هنگفتی برای پایداری می کند، بلکه در کنار آن به نوآوری و توسعه نیز متعهد است. Seed Phytonutrients، یک برند سازگار با محیط زیست L’Oréal، که به صورت مستقل با کشاورزان همکاری می‌کند و قصد دارد محصولات طبیعی را در مقیاس انبوه تولید کند. محصولات آنها دارای بطری های کاغذی قابل بازیافت است که با همکاری استارتاپ بسته بندی پایدار Ecologic توسعه داده شد. L’Oréal همچنین اخیراً در استارتاپ بیوتکنولوژی Carbios سرمایه گذاری کرده که در حال توسعه فناوری های بازیافت پلاستیک است.

آنها در زمینه زیبایی در حال سرمایه گذاری وسیع تری هستند تا محصولات جدید را با هدف بهتر به بازار عرضه کنند.

طبق گزارش EPA، اکثر زباله های قابل بازیافت،  توسط مصرف کنندگان بازیافت نمی شود. این به این معنی است که برندها باید سعی خود را برای حداقل کردن بسته بندی انجام دهند و بسته بندی ها تا حد امکان تجزیه پذیر باشند.

به یک کرم دور چشم معمولی فکر کنید: فقط 0.5 اونس کرم در یک شیشه پلاستیکی سخت وجود دارد. اما وقتی آن را می‌خرید، در یک جعبه‌ کاغذی است که مزایای منحصربه‌فرد کرم و نحوه استفاده از آن را بیان می‌کند. چند سال پیش، بسته بندی های عجیب و غریب نشانه ای از اعتبار بود اما اکنون به عنوان ضایعات شناخته می شوند.

تولید کنندگان اگر بخواهند برتر باشند باید کارها را به گونه ای متفاوت شروع کنند. در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان ابتکارات گسترده ای در زمینه به حداقل رساندن بسته بندی، استفاده از مواد تجزیه پذیر و محصولات قابل بازیافت، دارند.

Hermès Beauty در مارس 2020 رژ لب قابل شارژ مجدد را روانه بازار کرد،  برندهایی مانند Natura از اوایل دهه 1980 رژ لب‌های قابل شارژ مجدد را عرضه کرده بودند. در اوایل سال جاری Natura بعد از برندهایی مانند The Body Shop و Avon  چهارمین شرکت بزرگ زیبایی در سطح جهان است.

با مواد ایمن شروع کنید

Drunk Elephant یک برند تجاری موفق است که اخیرا توسط Shiseido خریداری شده . فلسفه آنها بر پایه تولید محصولات گیاهی بدون مواد مضر است. به عنوان مثال، آنها از شش ماده افزودنی مشکوک استفاده نمی کنند: اسانس ها، برخی الکل ها، ضد آفتاب های شیمیایی، سیلیکون ها، عطر و رنگ، و SLS .

ارتباطات و شفافیت برای مشتریان آگاه جذاب است

ارتباطات و شفافیت برای مشتریان آگاه جذاب است

تامین مواد اولیه خوب تنها نیمی از کار است. برچسب‌های محصولاتی مانند «طبیعی»، «سبز» و «ارگانیک» اغلب توسط FDA کنترل نمی‌شوند، بنابراین باعث سردرگمی و عدم اعتماد مصرف‌کننده می شود. مصرف کنندگان باید بتوانند به برندها اعتماد کنند به همین خاطر میبینیم که بسیاری از برندهای معروف در حال شفاف سازی هستند. Unilever داوطلبانه مواد تشکیل دهنده عطر را در برندهای زیبایی و مراقبت شخصی خود مانند Dove، Axe و Suave افشا می کند. Johnson & Johnson نیز همین کار را برای محصولات مراقبت از کودک خود انجام می دهد.

اگر برند بزرگی هستید که محصولات یا بسته‌بندی‌ها را برای بهتر شدن تغییر می‌دهید، باید این موضوع را به وضوح با مصرف‌کنندگان در میان بگذارید تا اعتماد آنها را جلب کنید. مشتریان شما باید بدانند که شما چه چیزی را تغییر می دهید و چرا. آنها باید این تغییرات را مطابق با خواسته هایشان ببینند. شما باید داستانی در راستای طول عمر بیشتر برند خود تعریف کنید که به مصرف کنندگان کمک کند تا به شما اعتماد کنند.

طول عمر کسب و کارهای زیبایی

در حالی که ممکن است برندهای مستقل برای پایداری بیشتر در صنعت زیبایی تلاش کنند اما برندهای چند ملیتی نیز در حال پیشرفت هستند. با رشد برندهای موفق سازگار با محیط زیست و توسعه خطوط تولید خود، ما شاهد پیشرفت‌های خلاقانه و جالب بسیاری در صنعت زیبایی هستیم و مصرف کنندگان نیز راضی هستند.

واقعیت این است که تلاش‌ برای ماندگاری تنها زمانی کارساز خواهد بود که به روشی واضح و مطابق با میل مصرف‌کننده باشد. به عنوان مثال، مشتریان ممکن است بگویند که بسته بندی بهتر می خواهند، اما بسته بندی هنوز باید کاربردی و راحت باشد. بنابراین، ارتباط با مصرف کنندگان باید بررسی شود تا خدمات به طور واضح و قانع کننده ارائه گردد. تلاش‌ برندها برای طول عمر بیشتر فوق‌العاده است و آنها شایسته دریافت اعتبار از مصرف‌کنندگان خود هستند.

امتیاز دهید