این روزها با توجه به اینکه در هر نوبت آنلاین فرصت ثبت بازخورد وجود دارد، مهم است که مشتریان شما همیشه یک تجربه عالی را در سالن تجربه کنند. به‌علاوه، رقابتی شدید به ویژه در صنعت کسب‌وکار سالن‌های آرایشی و زیبایی، وجود دارد، بنابراین سعی کنید همیشه از این نکات طلایی در خصوص سالن های زیبایی پیروی نمایید.

 

نکته طلایی شماره 1: در صورت امکان مشتریان خود را منتظر نگذارید

آیا تا به حال مجبور شده اید یک ساعت یا بیشتر برای یک قرار منتظر بمانید؟ برای عمل جراحی دکتر یا قرار ملاقات بیمارستان؟ بسیار ناامید کننده است. هیچ کس دوست ندارد که معطل بماند، حتی اگر در راحت ترین و مجلل ترین سالن ها باشد. بنابراین از دیر آمدن در هیچ یک از قرارهای خود ناراحت نباشید. همیشه با مشتریان خود صحبت کنید و به آنها بگویید که قرار است کمی بیشتر از حد انتظار، منتظر بمانند. گفتگوهای صادقانه بسیار بهتر از تلاش برای گول زدن آنها با قهوه یا نوشیدنی های اضافی و وعده های “زیاد طول نمی کشد” است. تمام تلاش خود را برای جلوگیری از لغو قرارها انجام دهید و اگر همه چیز از کنترل خارج شد، مودب باشید و به مشتری خود فرصتی برای تنظیم قرار مجدد بدهید.

مشتریان خود را منتظر نگذارید

 

قانون طلایی شماره 2: اولین ملاقات را به بهترین شکل انجام دهید

تأثیرات اولیه ماندگار است و بنابراین اگر می‌خواهید مشتریان وفادار در سالن داشته باشند که به دلایلی کاملا منطقی است، مطمئن شوید که تمام جوانب را سنجیده اید. اولین تاثیرات صرفا معطوف به استقبال گرم یکی از کارکنان، هنگام ورود به ساختمان نیست، بلکه می تواند وب سایتی باشد که به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد یا به تماس تلفنی مشتریان در سریع ترین زمان ممکن، دوستانه و کارآمد پاسخ داد. تجربه و اولین برداشت های مشتری خود را به صورت حضوری و غیرحضوری رصد نموده و بررسی نمایید که آیا فرصتی برای بهبود وجود دارد یا خیر؟

قانون طلایی شماره 3: همیشه حق با مشتری است

بله، حتی زمانی که شما مشخصا می دانید که مشتری اشتباه می کند، متاسفانه همیشه حق با مشتری است. همواره به خاطر داشته باشید که بدون مشتری، هیچ کسب و کاری وجود ندارد. بنابراین صرف نظر از اینکه چقدر مصمم هستید تا ثابت کنید مشتری اشتباه می کند، همیشه حرفه ای باشید. همه مشتریان سزاوار این هستند که با آنها منصفانه و محترمانه رفتار شود و پاسخی برای رفع مشکلاتشان ارائه گردد. به عنوان یک صاحب کسب و کار، مسئولیتی ویژه برای حفظ مشتری خود دارید.

همیشه حق با مشتری است

 

قانون طلایی شماره 4: به دقت گوش کن

هر مشتری متفاوت است و نیازها و انتظارات آنها با یکدیگر فرق می کند. بنابراین همیشه مطمئن شوید که به درخواست های آنها به طور کامل گوش می دهید. اجازه دهید مشتری شما به محض نشستن روی صندلی سالن، زمان و فضای لازم را برای توضیح آنچه که به دنبال آن است داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که قبل از انجام هر کاری، مشتری را کاملا درک کرده اید.

 

قانون طلایی شماره 5: همیشه پیگیر نتیجه کار خود باشید

تلاش برای اطمینان از اینکه مشتریانتان از تجربه خود در سالن و خدماتی که به آنها ارائه داده اید راضی هستند، شما و تیمتان را در صدر فهرست ترجیحات آنها قرار می دهد. به مشتریان خود (صرف نظر از اینکه چقدر جدید هستند یا چقدر هزینه می کنند) خدمات فوق العاده ای ارائه کنید تا با نزدیکان و دوستان خود در مورد خدمات شگفت انگیزی که دریافت کرده اند صحبت کنند. این موضوع می تواند مشتریان جدید را تشویق کند تا با شما در تماس باشند. برای روحیه کارکنان نیز عالی است و مانند آماتورها به نظر نخواهید رسید.

 

نتیجه:

کمی وقت بگذارید و به تجربه مشتریان خود نگاهی بیندازید. آیا زمینه هایی وجود دارد که بتوانید در آن پیشرفت کنید؟ آیا می‌توانید عوامل شگفت‌انگیز بیشتری را به اولین برداشت‌ مشتریان خود اضافه کنید؟ چه کاری می توانید انجام دهید تا کامل به نظر برسید؟

 

امتیاز دهید