اگر بخواهیم یک تعریف کلی از کوچینگ ارائه دهیم می توانیم بگوییم کوچینگ یک حرفه و مهارت است که با گذراندن دوره های آموزشی می تواند بدست آید کوچ نیز به کسی گفته می شود که با استفاده از مهارت کوچینگ و دانش و اطلاعاتی که بدست آورده، سعی می کند که مراجعه کننده ی خود را از درگیری های ذهنی که دارد رها کند و با برنامه ریزی و هدف گذاری های مشخصی سعی کند روند زندگی کاری یا شخصی فرد را بهبود بخشد.
با اینکه در دنیای ما چیزهای زیادی در حال تغییر هستند توجه به مهارت‌های مورد نیاز همچنان پایدار بوده و در واقع نیاز به این مهارت ها اکنون مهمتر از همیشه هستند پس تمامی کسب و کارها از جمله کسب کارهایی که در صنعت زیبایی فعالیت دارند نیازشان به یک کوچ کسب و کار بسیار حیاتی و ضرورری می باشد در اینجا ما میتوانیم کوچ را به یک مربی و یا مدیر تعبیر کنیم اما این مربی یا مدیر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی های برجسته و بارز یک کوچ کسب و کار بپردازیم.
ایجاد تیم موفق یکی از مهمترین جنبه های راه اندازی یک سالن یا کلینیک موفق است و در این راستا اهمیت ایجاد یک محیط کار سالم قابل انکار نیست.

آیا شما ویژگی های یک مدیر موفق و بزرگ را دارید؟

به مهارت های مدیریتی مورد نیاز برای اجرای موثر کسب و کار خود توجه کنید. کسب و کاری مانند سالن زیبایی همه جانبه در ارتباط با مردم است چه در تعامل با مشتریان یا صحبت کردن با همکاران؛ بیشتر روز صاحب سالن در محاصره مردم قرار دارد.

اگر می خواهید یک کسب و کار موثر را اداره کنید این دلیلی است که یادگیری مهارت های مدیریت عالی و نیاز به کوچ کسب و کار را کاملاً حیاتی می کند.
به عنوان مالک و کوچ کسب و کار، شما مسئول ایجاد طرز بیان در ایجاد فرهنگی هستید که بهترین کارمندان و مشتریان را جذب می کند. این مسئولیت شما و فرصت شما است تا یک محیط کاری ایجاد کنید که مطابق رویاهای شما در مورد آنچه یک سالن زیبایی موفق موفق باید باشد، برآورده شود. راهی که شما از طریق آن این کار را باید انجام می دهید از طریق ارتباط خوب، حفظ عملکرد روان تیم خود (هم به صورت گروهی و هم در سطح فردی) و آموزش و راهنمایی کارکنان است.

ویژگی های کوچ مناسب آرایشگران
به خودتان خوب نگاه کنید و کمی خودارزیابی صادقانه انجام دهید. به احتمال زیاد شما در حال حاضر بسیاری از ویژگی های یک مدیر کسب و کار را دارید، اما همیشه چیزی برای اضافه کردن وجود دارد. پس نقاط ضعف خود را پیدا کنید و از آنجا شروع به کار کنید. با مطالعه این مقاله می توانید چند  نکته برای بهبود فرهنگ سالن خود را بیاموزید تا مطمئن شوید که شما و تیمتان همسو و در مسیر موفقیت قرار دارید.

یک مدیر سالن زیبایی به تیم خود الهام می بخشد

یک چشم انداز داشته باشید و آن را به اشتراک بگذارید! سایمون سینک، در کتاب خود  به نام “با چرا شروع کنید” در مورد اهمیت انتقال «چرا» به تیمتان صحبت می کند. او توضیح می‌دهد که با انجام این کار به فرهنگ و تیمی از افراد الهام می‌بخشید و آن ها را همفکر و با انگیزه می‌سازید

به اشتراک گذاشتن باور خود در مورد برندتان و دلیلی که برای ایجاد آن داشته اید، به جلب اعتماد دیگران و همچنین شما کمک می کند. هنگامی که مردم به شما مراجعه می کنند و می گویند که دوست دارند برای شما کار کنند به این دلیل است که آنها عاشق برند شما و فرهنگی هستند که شما ایجاد کرده اید، حال شما ممکن است بخواهید شانسی به آنها بدهید زیرا آنها به وضوح از قبل الهام گرفته شده اند و به تیم و فرهنگ شما علاقه مند هستند.

حرفه ای بودن

هنگام حضور در سالن باید فرهنگ محل کار را رعایت کنید و خود را به درستی معرفی کنید. حرفه ای بودن، آن تایم بودن و تمیزی، همه برای شهرت یک سالن مهم هستند. مجموعه ها به کارمندانی روی می آورند که این موارد را در هسته خود داشته و می توانند به آنها تکیه کنند.

مشتاق به یادگیری و نگرش مثبت

برای رشد در این صنعت باید از سازگاری و یادگیری وظایف جدید یا رویکردهای جدید استقبال کنید. این یک فرآیند جدید در سالن زیبایی یا تکنیک فروش می باشد.

مدیران برتر سالن های زیبایی به طور موثر ارتباط برقرار می کنند و گوش می دهند

اگر می خواهید یک تیم هماهنگ ایجاد کنید که به خوبی با هم کار کرده و اهداف خود را برآورده می کنند، ارتباط حیاتی است. با این حال از برخی جهات گوش دادن مهمترین بخش ارتباط است.

داشتن توانایی گوش دادن، به تیم شما کمک می کند تا با شما راحت صحبت کنند. آنها اعتماد خواهند کرد که با هر مشکلی می توانند به سراغ شما بیایند، زیرا می دانند که شما به صحبت های آنها گوش خواهید داد و استراتژی هایی را برای حل این موضوع به کار خواهید گرفت.

ویژگی های کوچ مناسب آرایشگران

ارتباط مستقیم ممکن است ترسناک باشد، اما زمانیکه شما به عنوان یک مدیر در مورد یک موضوع یا نگرانی کارمندان می شنوید، بسیار مهم است که برای انجام آن مکالمه به سرعت وقت بگذارید و اقداماتی را برای اصلاح آن انجام دهید.

در مورد تمجید و قدردانی هم همینطور. اگر می بینید که یکی از اعضای تیم، کاری را واقعاً خوب انجام داده است، وقت بگذارید و سپس آن را به او بگویید. ما اغلب فکر می کنیم که در جلسه بعدی یا ارزیابی بعدی به آنها خواهیم گفت اما چرا صبر کنیم؟ تمجید شما تاثیر فوری بر روز آنها خواهد داشت و به انگیزه و الهام بخشیدن به آنها کمک می کند.

کار تیمی و همکاری

هنگامی که مشاغل صنعت زیبایی در پی استخدام افراد هستند فقط به دنبال پر کردن موقعیت خالی کسب و کار خود نیستند، بلکه به دنبال اضافه کردن شخصی به خانواده کاری خود هستند. هر سالن با فرهنگ معتبر می‌داند که تناسب خوب، هسته اصلی ایجاد یک کسب و کار موفق است. در نظر بگیرید: چگونه می توانید به دیگران کمک کنید؟ چگونه می توانید از آنها الهام بگیرید؟ این مهارت نه تنها برای کارکنان ضروری است، بلکه برای کسانی که در تلاش برای کوچ و رهبری هستند نیز ضروری است.

مهارت های ارتباطی و اجتماعی قوی

کار در صنعت خدمات به خصوص خدمات زیبایی به معنای احاطه شدن توسط تعامل انسانی است. در حالی که بسیاری از شما ممکن است باور داشته باشید که در حال حاضر روابط اجتماعی خوب و قوی ای دارید، ما شما را به چالش می کشیم تا مهارت های خود را بیشتر تقویت کنید. مثلاً دانستن اینکه چگونه مکالمات دشوار و سخت را پیش ببرید، یک گام بزرگ برای ارتقاء سطح شغلی شماست.

ویژگی های کوچ مناسب آرایشگران

مدیران کسب و کار راهنمایی می کنند نه تهدید

شما واقعاً می خواهید بتوانید تیم خود را راهنمایی و تشویق کنید، درست مانند کاری که والدین با فرزندان خود انجام می دهند. مطمئناً شما والدین آنها نیستید اما با تشویق آنها خیلی بیشتر از آنچه که آنها را نادیده می گیرید پیشرفت خواهید کرد. وقتی تیم شما در حال یادگیری و انجام کار جدیدی است باید بتوانید آنها را تشویق و ارتقا دهید.

یک مدیر هرگز تیم خود را تحقیر، تضعیف یا تهدید نمی کند تا کاری را که می خواهد انجام دهد. در عوض او نمونه ای از اخلاق کاری را که می خواهند در تیم خود ببیند، ارائه می دهد و از انجام کارهای تازه و نوین نمی ترسد.

هنگامی که شما برای اعضای تیمتان سرمشق میشوید، زمانی را برای تشویق اعضای تیم در مواقعی که در حال مبارزه هستند و تمجید از آنها در زمان برنده شدن اختصاص می دهید، تیم شما انگیزه بیشتری خواهد داشت تا برای شما سخت کار کند، مشکلات را حل کند و ابتکار عمل را به دست گیرد زیرا آنها احساس تشویق، ارزش و موثر بودن می کنند.

مدیران کسب و کار به تیم خود قدرت می بخشند

توانمندسازی تیم شما به این معناست که ابزارها، مسئولیت‌ها و مسئولیت‌پذیری را برای تکمیل وظایف خود به آنها بدهید.

مطمئناً همه ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کارها به درستی و مطابق با استانداردهای ما انجام می‌شوند اما مهم است که تیم خود را الهام بخش و توانمند کنید تا سخت کار کنند و به آن‌ها اعتماد کنید تا کار را درست انجام دهند و هرگز برای انجام کارهایشان آنها را خرد یا تحقیر نکنید.

تحقیر نقطه مقابل توانمندسازی است. هیچ چیز بیشتر از این که شخصی از بالای شانه به او نگاه می کند و دائماً کار او را بررسی می کند انگیزه یک کارمند را کاهش نمی دهد.

خیلی بهتر از این است که به صورت شفاهی به تیم خود بگویید کارها را انجام دهند و سپس همیشه آنها را بررسی کنید.

خلاقیت

اگرچه متخصصان زیبایی طبیعتاً خلاق هستند، اما ما به دو زیرمجموعه از این مهارت اشاره می کنیم. اول، چگونه از فناوری ها و روش های جدید برای ایجاد راه حل های خلاقانه برای مشکلات خود استفاده می کنید؟ و دوم، چگونه ارّه خلاقانه خود را تیز می کنید؟ خلاقیت شما را مجبور می کند از منطقه راحتی خود خارج شوید و به عنوان یک هنرمند رشد کنید.

مدیران کسب و کار ثابت قدم هستند

زمانی که یک تیم را هدایت می کنید بسیار مهم است که زمانی که می گویید کاری را انجام خواهید داد آن کار را واقعاً انجام دهید، اگر خودمان پاسخگو و سازگار نباشیم، چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که تیم ما فرهنگ پاسخگویی داشته باشد؟

ویژگی های کوچ مناسب آرایشگران

وقتی می گویید کاری را انجام خواهید داد، آن را انجام دهید. اگر به کسی می گویید که به نزد او باز خواهید گشت، این کار را انجام دهید. اگر در حال اجرای برنامه یا جلسات منظم کارکنان هستید، حاضر شوید، حضور داشته باشید، دستور کار داشته باشید، به برنامه پایبند باشید و برنامه خود را دنبال کنید.

مطمئناً شما هم به عنوان یک مدیر مشغول بوده و مدیریت تیم یکی از کارهایی است که شما انجام می دهید شما نیز یک لیست غول پیکر برای انجام کار دارید. اما یک مدیر کسب وکار با مثال رهبری می کند. بنابراین سازگار و پاسخگو باشید زیرا تیم شما نیز کم کم شروع به انجام همین کار خواهد کرد.

به یاد داشته باشید، مدیران کسب و کار گوش می دهند، بنابراین از اینکه از تیم خود در مورد عملکردتان بازخورد بخواهید نترسید. به اشتراک گذاشتن روش پیشرفت خودتان از یک مدیر خوب به یک مدیر عالی با تیم خود، آنها را ترغیب می کند تا به پیشرفت خود ادامه دهند و کل تیم شما را قوی تر کند.

مشتری مداری

ذهنیت مشتری مدار به افراد حرفه ای اشاره دارد که فعالانه به دنبال راه هایی برای کمک به مشتریان خود هستند. با کمک کردن به آنها و اطمینان از رضایت آنها از خدماتشان، با مردم ارتباط برقرار کنید. وقتی این کار را انجام می دهیم نه تنها احساس خوبی در دیگران ایجاد می کنیم بلکه نسبت به خود نیز احساس خوبی داریم.

دانش محصول

شناخت محصولاتی که استفاده می کنید و اینکه این محصولات در داخل یا خارج  سالن شما به فروش می رسد برای مشتری شما مفید است و فروش محصولات را آسان تر می کند. در حالی که اطلاعات کافی در مورد نحوه انجام کار عالی است؛ شناخت ابزارها و محصولاتی که در ارائه خدمات بهتر شما به مشتریان موثر هستند، به شما کمک می کنند که برجسته تر شوید.

برای ارتباط تیم کوچ محمد داستانپور میتوانید با شماره تماس 091221763939 در ارتباط باشید.

امتیاز دهید