با شنیدن کلمه “مربی” فردی با اندام متناسب که تمرینات بدنی را آموزش می دهد به ذهن می رسد. اگرچه، این تعریف پیشفرض توسط مغز ما، یک تصور اولیه و درست است.

مربی فردی است که خدمات خود را به عموم مردم ارائه می دهد و مشتری خود را در هر زمینه یا رشته ای، به بهترین شکل ممکن راهنمایی می کند اما چه چیزی به جز تمرینات بدنی را شامل می شود؟ پاسخ رهبری، تجارت و زیبایی است.

اما منظور از زیبایی در این زمینه چیست؟

هر چیزی که هنگام فکر کردن به آن احساس شادی خاصی داشته باشید، اعم از بصری، معنوی، فکری یا فیزیکی. بنابراین هرگز نمی‌توانیم بگوییم که زیبایی صرفا به شیوه‌ای سخت‌گیرانه به دست می آید. همچنین فقط به این دلیل که یک زن استانداردهای فیزیکی خاصی را که در آن زمان مد هستند را رعایت نمی کند، نمی توان گفت که یک زن زیبا نیست.

“کوچینگ” رویه ثابتی است که فرد در یک موضوع برای پیشرفت خود با هدف رشد، آموزش می بیند که باعث موفقیت در چیزی که واقعاً می خواهد، می شود.

بیوتی کوچینگ چیست؟

این شغل باورنکردنی، به معنای واقعی کلمه، یک “بیوتی کوچینگ” است. این شغل سعی دارد تا شما را به فردی آگاه از مشتری خود تبدیل کند.

یعنی مربی زیبایی از سلامت جسمی و روانی مشتری خود مراقبت می کند و توصیه هایی در مورد آموزش، آرایش، مراقبت از پوست، مو، لباس، از جمله دستورالعمل هایی که در دنیای مد و سلامت زنان مهم است، ارائه می کند.

یک مربی زیبایی باید مشاور خوبی در تمامی جنبه های زیبایی باشد. زیرا همانطور که قبلاً گفتیم، زیبایی به مثبت اندیشی، سلامت روانی و آینده نگری نیز بستگی دارد، که بیش از هر چیز به ما کمک می کند تا احساس زیبایی کنیم.

توصیه می کنیم اگر به دنبال یک مربی زیبایی هستید، قبل از هر چیز بررسی کنید که آیا واقعا شما را درک می کند و می خواهد بهترین ها را به شما آموزش دهد یا خیر. شخصی که کاملاً متمرکز نیست و به شما اعتماد به نفس نمی دهد، فقط شما را وارد یک چرخه باطل می کند و باعث پیشرفت شما نمی شود، بلکه کاملا برعکس عمل خواهد کرد.

اگر می خواهید مربی زیبایی شوید، باید یک کاتالوگ خوب از خدماتی که قصد ارائه آن را دارید، ارائه دهید!

ویژگی های یک بیوتی کوچینگ

ویژگی های یک بیوتی کوچینگ

نکته ای که باید بدانید این است که این شغل صرفا این نیست که بدانید یک مدل مو در پاییز امسال یا چیزی شبیه به آن ترند است و باعث می شود درآمد زیادی کسب کنید بلکه خیلی بیشتر از اینهاست. لازم است تا یک دوره آموزشی را بگذرانید که انجام آن نیز بسیار راحت است زیرا مربیان زیبایی بسیاری وجود دارند که دانش مشاوره خود را به دیگران منتقل می کنند.

به یاد داشته باشید که در دوره های کوتاه مدت و موقت باید مطمئن شوید که به شما گواهی ارائه می دهند. زیرا در غیر این صورت، چیزی غیر از حرف شما وجود ندارد که مشتری یا هر شخص دیگری را در مورد دوره شما متقاعد کند. زیرا بسیاری از مشاغل صرفا بر اساس حرف، شما را استخدام نمی کنند، بلکه برای مطالعات و و دوره هایی که سپری کرده اید این کار را انجام می دهند.

ویژگی هایی که یک مربی زیبایی باید داشته باشد عبارتند از: تخصص در مسائل آرایشی، تخصص در تشخیص هر نوع پوست در افراد مختلف. اگر می خواهید به این شغل وارد شوید، زیبایی شناسی یا  در تخصص زیبایی، مزیت خوبی است.

بخش فیزیکی و عاطفی نیز وجود دارد. یک مربی زیبایی باید در مورد تغذیه نیز بداند و تشخیص دهد که بهترین رژیم غذایی روزانه برای هر فرد چیست و شامل برنامه های تمرینی مطابق میل مشتری باشد. 

یک مربی زیبایی چقدر درآمد دارد؟

یک مربی زیبایی چقدر درآمد دارد؟

این کار بسیار متنوع و بدون ساعات کاری مشخص است، بنابراین درآمد خوبی دارد، زیرا مشتریان برای این خدمات، هزینه بسیار خوبی می پردازند. هر چیزی که شخصی سازی شده باشد درآمد مناسبی خواهد داشت. یک “بیوتی کوچینگ” باعث می شود که مشتری او بتواند با مشاوره خود بهترین کیفیت زندگی را به دست آورد.

اگر واقعاً فردی هستید که به مد علاقه مند هستی و دوست دارید در این زمینه به دیگران کمک کنید، این شغل برای شما عالی خواهد بود.

امتیاز دهید