آیا به دنبال ایده های بازاریابی و تبلیغات سالن برای رشد کسب و کار سالن زیبایی خود هستید؟

در این مقاله موثرترین استراتژی های بازاریابی سالن به اشتراک  گذاشته می شود و یک نمای کلی از این فعالیت‌ها دریافت خواهید کرد تا بتوانید مشتریان جدید بیشتری جذب کنید و رشد کنید.

آرایشگران، متخصصان ناخن و آرایشگران با استعداد زیادی وجود دارند که در کار خود شگفت انگیز هستند. آنها ممکن است جزو بهترین ها در زمینه خود باشند اما همچنان در تلاش برای جذب مشتری مناسب و سودآور کردن سالن زیبایی خود هستند.

کسب و کار سالن که می تواند، باید سودآور باشد اما باید از ارائه خدمات خوب فراتر رفت. همچنین مردم باید بدانند که سالن زیبایی شما وجود دارد و درک کنند که آنچه شما ارائه می‌دهید یک کالای ارزان نیست، بلکه سودی است که ارزش پرداخت مبلغ اضافی را دارد.

فهرستی از استراتژی‌های بازاریابی و ایده‌های تبلیغاتی سالن زیبایی گردآوری کرده ایم که برخی از آنها ایده های سریع و ساده بازاریابی سالن هستند و می توانید همین امروز آنها را اجرا کنید. سایر استراتژی‌های تبلیغاتی سالن به زمان بیشتری نیاز دارند.

ما از شما انتظار نداریم که همه ایده های بازاریابی سالن را به طور همزمان اجرا کنید. امروز یکی را انتخاب کنید، به آن عمل کنید و سپس برای استفاده از استراتژی‌ جدید در سالن خود برگردید.

استراتژی های تبلیغاتی سالن زیبایی

قبل از اینکه به نکات سریع و ایده های تبلیغاتی بپردازیم، با برخی از استراتژی های تبلیغاتی سالن های بزرگتر شروع می کنیم.

1- سالن خود را در صفحه نتایج جستجو نمایان کنید

وقتی «سالن نزدیک من» را در Google تایپ می‌کنید چه چیزی دریافت می‌کنید؟ این یکی از مهم ترین سوالاتی است که امروز می توانید از خود بپرسید.

اگر وقتی مردم به دنبال سالن زیبایی در منطقه شما می گردند، نشان داده نمی شوید، برای مشتریان جدید به این معنی است که وجود ندارید.

بنابراین قبل از اینکه هر ایده تبلیغاتی دیگری را عملی کنید، مطمئن شوید که اصول اولیه ای را در اختیار دارید که به شما امکان می دهد زمانی که مردم به دنبال شما هستند قابل مشاهده باشید.

گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو است اما موتورهای جستجوی دیگری نیز وجود دارد. اما ثبت نام در  Google Business Profile شروع کار است.

چندین ترفند و استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که وقتی مردم منطقه شما به دنبال خدماتی هستند که شما ارائه می دهید، سالن شما در بالای صفحه ظاهر شود.

2- وب سایت سالن زیبایی خود را ایجاد یا به روز کنید

وب سایت سالن زیبایی شما اغلب اولین ارتباطی است که با مشتریان جدید دارید و از آنجایی که در صنعت زیبایی فعالیت می کنید، مطمئنا می دانید که تاثیر برخورد اولیه چقدر مهم است.

مردم به سالن هایی که وب سایت آنها غیرحرفه ای یا قدیمی به نظر می رسد اعتماد ندارند. به عنوان صاحب سالن، باید مطمئن شوید که وب سایت شما به روز است و یک وب سایت خوب بیشتر از یک برداشت اولیه باشد یک پنجره آنلاین به سالن زیبایی شماست.

مانند یک مسئول پذیرش سالن، صرفا یک ظاهر زیبا نیاز ندارید، بلکه وب سایتی را می‌خواهید که مشتریان جدیدی پیدا کند، رزروهای شما را مدیریت کند، خدمات شما را بفروشد و در نهایت کسب و کار شما را توسعه دهد.

می توانید از یک آژانس تبلیغاتی برای کمک به ایجاد یک وب سایت کمک بگیرید.

3- رزرو آنلاین سالن زیبایی را فعال کنید

آیا می دانستید که بیش از 35 درصد از مردم ترجیح می دهند نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنند؟ در واقع، اگر از افراد زیر 35 سال بپرسید، 25 درصد می گویند که فقط به صورت آنلاین قرار ملاقات خود را رزرو می کنند. در عین حال، بسیاری از سالن‌ها هر هفته زمان زیادی را برای مدیریت دستی قرارها صرف می نمایند.

اگر شما نیز این چنین هستید، باید آن را تغییر دهید.

باید یک نرم افزار سالن زیبایی خوب داشته باشید تا بتواند رزروهای شما را به صورت آنلاین مدیریت کند و در واقع از بخش های مختلف کسب و کارتان مراقبت نماید.

4- استراتژی تبلیغاتی ایمیلی سالن زیبایی خود را تعریف و یک خبرنامه اجرا کنید

اگر شما یک سالن زیبایی را اداره می کنید، در واقع یک در حال اداره یک تجارت ارتباطی هستید. اما چگونه می توانید روابط خوب خود را با همه مشتریان حفظ کنید؟

پاسخ یک خبرنامه ایمیل برای سالن زیبایی است. شاید فکر کنید که ایمیل یک روش تبلیغاتی قدیمی می باشد که با توجه به توسعه رسانه های اجتماعی کاربرد ندارد اما این موضوع درست نیست.

ایمیل موثرترین راه برای ایجاد اعتماد، روابط و فروش است اما باید آن را به درستی انجام دهید در غیر این صورت اتلاف وقت خواهد بود.

نحوه استفاده موثر از بازاریابی ایمیلی موضوع دیگری است که در دوره های بازاریابی خود برای صاحبان سالن آموزش می دهم.

5- برای موفقیت سالن زیبایی خود در رسانه های اجتماعی برنامه ریزی کنید

social-media-logos

مطمئنا از دیدن رسانه‌های اجتماعی به عنوان یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی سالن در این فهرست، تعجب نکرده اید. با این حال، به راحتی می توانید زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی صرف نمایید اما در واقع هیچ مشتری جدیدی جذب نکنید.

برای موفقیت، باید استراتژی رسانه اجتماعی سالن خود را تعریف کنید و به طور مداوم به آن پایبند باشید.

6- از برندسازی ثابت سالن اطمینان حاصل کنید

خواه ناخواه. همه چیز ارتباط برقرار می کند. برندسازی فقط مربوط به دکوراسیون سالن زیبایی یا لوگوی سالن شما نیست، همه چیز نشان می دهد که شما چه کسی هستید. به همین دلیل است که باید داستان منحصر به فرد سالن خود را داشته باشید.

برندتان به شما این امکان را می دهد که قیمت های بالاتری را دریافت نمایید. وقتی که آن را دریافت می کنید، مردم متوجه تفاوت شما و خدمات با ارزشی که ارائه می دهید می شوند.

برند شما بازاریابی دهان به دهان را تقویت می کند و به مردم دلیلی برای صحبت در مورد شما می دهد.

اگر به طور مداوم اجرا شود، می تواند یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی برای کسب و کار شما باشد.

7- از تبلیغات فیس بوک استفاده کنید تا مشتریان جدید جذب نمایید

آیا سالن زیبایی شما صفحه فیس بوک دارد؟ اگر اینطور است، احتمالاً قبلاً نوعی از تبلیغات را در فیس بوک امتحان کرده اید. کاری که بسیاری از صاحبان سالن‌ها انجام می‌دهند این است که پست‌های فیس‌بوک خود را تقویت می‌کنند تا بیشتر دیده شوند اما این کار تبلیغات فیس بوک نیست.

تقویت پست های فیس بوک صرفا به شما لایک، کامنت می دهد و اگر خوش شانس باشید یک مشتری جدید جذب کنید.

چیزی که من در مورد آن صحبت می کنیم چیز دیگری است و هنگامی که به درستی انجام شود، تبلیغات فیس بوک یکی از موثرترین و سریع ترین راه ها برای جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما خواهد بود.

8- از تبلیغات گوگل استفاده نمایید تا افرادی که در منطقه شما به دنبال سالن زیبایی هستند را جذب کنید

در اولین ایده تبلیغاتی سالن در این لیست، یاد گرفتیم که باید مطمئن شوید وقتی شخصی در حال جستجوی سالن زیبایی در منطقه شما است، سالن شما ظاهر شود.

اما اگر سالن زیبایی شما توسط بسیاری از سالن های دیگر احاطه شده است، احتمالاً سالن شما هنوز در بالای صفحه نمایش داده نمی شود. در واقع، ردیف های اول در نتیجه جستجوی گوگل، به نمایش تبلیغات پولی اختصاص دارد.

بنابراین حتی اگر یک وب سایت سالن زیبایی خوب دارید که برای موتورهای جستجو بهینه شده است، به احتمال زیاد در بالای صفحه نمایش داده نمی شوید. به همین دلیل است که باید کمپین های جستجوی پولی را اجرا کنید.

وقتی کمپین جستجوی خود را راه اندازی می کنید، باید تا آنجا که می توانید خاص باشید. از آنجایی که فقط زمانی هزینه پرداخت می کنید که افراد روی لینک شما کلیک کنند، باید سعی کنید آگهی را فقط به افرادی نشان دهید که احتمالاً رزرو دارند.

به عنوان مثال، می‌توانید آگهی خود را بر اساس مسافت پیاده‌روی تا سالن خود محدود کنید. همچنین می توانید کلمات خاصی را که آنها باید در هنگام جستجو استفاده کنند تعریف نمایید.

این کلمات می تواند شامل خدمات خاصی باشد که در سالن خود ارائه می دهید. با دقیق‌تر بودن، این احتمال را افزایش می‌دهید که وقتی مردم کلیک می‌کنند (و شما پرداخت می‌کنید)، بازدیدکننده تصمیم خواهد گرفت که با شما رزرو کند.

گوگل یک برنامه تبلیغاتی عالی برای این منظور ارائه می دهد.

9- یک اینفلوئنسر سالن استخدام کنید

مطمئنا متوجه رونق اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال اخیر شده اید. برندهای بزرگ و کسب‌وکارهای کوچک به‌طور فزاینده‌ای به اینفلوئنسرها روی می‌آورند تا به آن‌ها در ایجاد شناخت از پیشنهادات خود کمک کنند.

این روش به طور فزاینده ای جایگزین روش های سنتی تبلیغات می شود، چون موثر می کند.

این یکی از موثرترین ایده های تبلیغاتی برای آرایشگران و آرایشگرانی است که از طریق خدمات خود نتایج قابل توجهی را ارائه می دهند. کافی است اینفلوئنسر مناسب، تصویری از نتیجه تغییر رنگ مو را از سالن شما ارسال کند تا تلفن شما برای روزها زنگ بخورد.

10- افزایش فروش با استفاده از رویدادهای فصلی

رویدادهای فصلی برای افزایش ارتباط تبلیغات سالن موثر است. همچنین برنامه ریزی برای آنها آسان است و به شما کمک می کند تا پیشنهادات خدمات مختلف خود را در یک زمینه مرتبط، در طول سال ارائه دهید.

برای مثال، ممکن است خدمات آرایش و استایل خاص خود را برای اعیاد یا بخش مردانه خود را برای روز پدر تبلیغ کنید.

برای مرتبط‌تر کردن پیشنهادتان، همچنین می‌توانید از رویدادهای محلی، جشنواره‌ها یا سایر رویدادهایی که در شهر یا شهری که سالن زیبایی شما در آن مستقر است، استفاده کنید.

11- با ارائه خدمات جانبی «اکسپرس» فروش را افزایش دهید

سالن شما کاملاً رزرو شده است اما هنوز سود کافی کسب نمی کنید؟

وقتی مشتری خوبی برای سالن ایجاد کردید، باید تمرکز خود را روی افزایش مبلغی که هر مشتری در طول بازدید از سالن خرج می‌کند معطوف کنید. یک راه عالی برای انجام این کار این است که خدمات اکسپرس را به منوی خود اضافه نمایید.

انجام این سرویس‌های جانبی، به زمان کمی نیاز دارند. حتی می توانید خدمات را در طی یک قرار ملاقاتی که از قبل رزرو شده، اضافه کنید. در حالت ایده‌آل، هزینه محصولاتی که باید استفاده کنید کم است، به طوری که با اضافه کردن سرویس به قرار ملاقات، بلافاصله سود خود را افزایش دهید.

نمونه های خدمات اکسپرس جانبی سالن زیبایی:

  • سرویس براق کننده رنگ مو
  • لایه برداری پوست سر
  • ماسک ضد پیری دست
  • سرویس واکس بینی
  • هنر ناخن

 

امتیاز دهید