امروزه کسب و کارهای زیادی به ارائه لوازم آرایشی و زیبایی می‌پردازند و کشور ما نیز یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان این نوع محصولات است. علیرغم اینکه تعداد خریداران لوازم آرایشی و زیبایی بسیار زیاد می باشد اما افراد زیادی هنوز نمی‌دانند چگونه از این محصولات به درستی استفاده کنند و چهره خود را زیبایی نمایند. به همین دلیل است که تعداد میکاپ آرتیست‌ها رو به افزایش بوده و پرسونال برندینگ آنها در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی در حال ترویج است.

سوالی که شاید برای خیلی از مالکین سالن های زیبایی ایجاد شود، این است که آیا برندینگ را انتخاب کنند یا پرسونال برندینگ. در ادامه هر کدام از این دو بررسی شده و ذکر می شود که کدام یک برای سالن های زیبایی مناسب تر است.

برندینگ چیست؟

برند، شخصیت سالن شما را از طریق لوگو، رنگ ها، فونت ها، دکور و تصویر به صورت بصری بیان می کند. هر کسب و کاری منحصر به فرد است و برند شما نیز باید منحصر به فرد باشد.

بنابراین برند، از طرفی بازتابی از شماست و از طرف دیگر مشتریان ایده آلتان را جذب می کند. وقتی برندی ایجاد می‌کنید، در واقع از سمت شما با مشتریان صحبت می کند و مانند سفیری بی‌صدا برای کسب‌وکارتان می باشد.

 برند شخصی سالن زیبایی

 

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

پرسونال برندینگ در واقع تبلیغ خودتان است و ترکیبی منحصر به فرد از مهارت ها، تجربه و شخصیت شما می باشد که می خواهید دنیا آن را ببیند. پرسونال برندینگ داستان شماست و رفتار، کلمات گفته شده و ناگفته و نگرش شما را منعکس می کند.

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی، برای متمایز کردن شما از سایر افراد استفاده می شود. اگر این کار به خوبی انجام شود، می توانید برند شخصی خود را طوری به کسب و کارتان ارتباط دهید که هیچ برندسازی شرکتی نتواند این کار انجام دهد.

از نظر حرفه ای، برند شخصی شما در واقع تصویری است که مردم از شما می بینند و می تواند ترکیبی از نحوه نگاه آنها به شما در زندگی واقعی، نحوه نمایش شما در رسانه ها و تصوری باشد که مردم از اطلاعات آنلاین موجود، درباره شما به دست می آورند.

چرا یک پرسونال برندینگ نیاز دارید؟

برند شخصی می تواند از نظر حرفه ای حیاتی باشد و نحوه نمایش شما به مشتریان فعلی و آینده است. همچنین به شما این فرصت را می دهد تا مطمئن شوید که مردم شما را آن طور که می خواهید، به جای اینکه به شیوه خود و احتمالاً مضر نگاه کنند، می بینند.

پرسونال برندینگ این فرصت را به شما می دهد تا نقاط قوت و علایق خود را به نمایش بگذارید و به مردم کمک می کند تا باور کنند که شما را بهتر می شناسند. مردم به کسانی که احساس می کنند می شناسند اعتماد بسیار بیشتری دارند. حتی افراد خجالتی که هرگز شخصاً آنها را ملاقات نکرده اند.

برندسازی شخصی سالن زیبایی

چرا پرسونال برندینگ مهم است؟

اگر می خواهید تأثیرگذار در نظر گرفته شوید، باید یک برند شخصی قوی ایجاد کنید. پرسونال برندینگ به شما کمک می کند تا از سایرین متمایز شوید. همچنین می توانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارت های خود در مورد زمینه های تخصصی استفاده کنید.

از بسیاری جهات، پرسونال برندینگ شما را به یاد ماندنی می کند. این برند شخصی شماست که کمک می کند تا از هزاران نفر دیگر متمایز شوید.

به خصوص نسل های جدید، نسبت به تبلیغات بی اعتماد هستند. 84 درصد از آنها نه به تبلیغات و نه به برندهایی که آنها را ایجاد می کنند، اعتماد ندارند. با این حال آماده هستند تا افرادی را که احساس می‌کنند «می‌شناسند» باور کنند.

این موضوع نشان می دهد که بازاریابی مشاغل نیاز به بازنگری اساسی دارد. در واقع یکی از دلایل موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال‌های اخیر، همین موضوع است.

جنبشی به سمت شخصی سازی افراد اصلی یک کسب و کار ایجاد شده است. مسلما این کار برای کسب و کارهای کوچک آسان می باشد و فاصله کمی بین یک تاجر و تجارت او وجود دارد. ممکن است برای شرکت های بزرگ دشوارتر باشد اما برخی افراد آن را به خوبی مدیریت می کنند. استیو جابز قبل از اینکه حتی به عنوان چهره اپل شناخته شود، از برندسازی شخصی استفاده می کرد. به طور مشابه، نام تجاری شخصی ایلان ماسک، احتمالا بیشتر از برند شرکتی تسلا شناخته شده است.

برند یا پرسونال برند، کدام یک در سالن های زیبایی مهم تر است؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد حتما متوجه شده اید که در دنیای امروزی پرسونال برند یا برند شخصی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

در سالن های زیبایی نیز این موضوع صادق است و اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید، بهتر است که که دست به کار شوید و به فکر ایجاد یک پرسونال برند یا برند شخصی باشید.

راز برندسازی شخصی موفق، ثبات اساسی است. شما در حال تلاش برای ایجاد یک تصویر بیرونی از خودتان هستید. به این معنی که باید به طور مداوم، مطابق آن تصویر عمل کنید.

همچنین، به همین دلیل است که مردم می توانند به اخبار مربوط به رفتارهای مشابه دو شخص متفاوت، واکنش بسیار متفاوتی نشان دهند. ممکن است عملی که توسط شخص اول انجام می شود آنها را شوکه کند اما با انتظاراتی که از شخص دوم دارند، مطابقت داشته باشد.

 

امتیاز دهید