مقدمه

مشتریان وفادار قلب هر کسب و کاری از جمله سالن های زیبایی هستند. راه های زیادی برای جذب مشتری وجود دارد، تقریباً همه آنها با برنامه های وفاداری سروکار دارند. یک برنامه وفاداری کمک می کند تا مشتریان بیشتری را بدون هیچ مشکلی جذب کنید زیرا باعث می شود مشتریان شما احساس اهمیت کنند و همه ما دوست داریم چنین احساسی داشته باشیم.

شاید می دانید که جذب یک مشتری جدید 10 برابر دشوارتر و گرانتر از حفظ مشتری فعلی است. به علاوه، مشتریان همیشگی بیشتر به شما اعتماد دارند، بنابراین آماده هستند خیلی بیشتر هزینه کنند. آمار نشان می دهد که تخفیف ها و تبلیغات در کسب و کار سالن زیبایی بسیار مفید هستند. شاید به نظر می رسد که شما پول را از دست می دهید اما در واقع، اعتماد به دست می آورید و این هدف اصلی شماست.

اگر می خواهید در توسعه تجارت زیبایی خود کیفیت کسب کنید، به یک استراتژی بازاریابی هوشمند فکر نمایید. الزاماً باید شامل فعالیت های حفظ مشتری و همچنین مراحل جذب مشتریان جدید باشد. معروف شدن نیز بسیار مهم است. از افزودن چیزهای غیرمنتظره به بازاریابی خود نترسید. یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای افزایش تعداد مشتریان دائمی برای صاحبان سالن، ایجاد یک برنامه وفاداری مفید است. بیایید نگاهی به این روش ها برای ترویج تجارت زیبایی بیندازیم.

برنامه وفاداری سالن زیبایی چیست؟

برای ایجاد سیستم تخفیف سالن زیبایی به چه چیزی نیاز دارم

اول از همه، برنامه وفاداری چیست؟ یک سیستم پاداش است که توسط شرکت به مشتریان دائمی خود ارائه می شود. این برنامه ها می توانند شامل زیر باشند:

  • کوپن، کدهای تبلیغاتی، تخفیف
  • گواهی های هدیه
  • سورپرایز تولد،
  • محصولات رایگان یا دسترسی زودهنگام به خدمات یا محصولات جدید زیبایی.

همه این مفاهیم به جذب مشتریان وفادار کمک می کنند، که برای کسب و کار ضروری هستند. مشتریان دائمی به برنامه ریزی فعالیت های سالن زیبایی کمک می کنند زیرا می دانید چه کسی احتمالاً از سالن شما بازدید می کند و چگونه باید با آنها رفتار کنید. با این حال، شما باید نه تنها برای جذب مشتریان، بلکه برای حفظ آنها نیز آماده باشید. سالن های زیبایی زیادی وجود دارد، بنابراین شما رقبای زیادی دارید. بنابراین، بهتر است زمان و پول کافی را در برنامه های وفاداری خوب، سرمایه گذاری کنید زیرا آنها کلید حفظ مشتری هستند.

برای ایجاد سیستم تخفیف سالن زیبایی به چه چیزی نیاز دارم

خوب، شما باید مشتریان خود را بشناسید. فراموش نکنید که برای مردم کار می نمایید. به همین دلیل است که باید در مورد مخاطبان هدف و نیازهای آنها تصمیم بگیرید. اولین قدم این است که رفتار خرید مشتریان خود را درک کنید.

 

مشتریان دائمی

 

  • افرادی که بارها و بارها به فروشگاه زیبایی شما باز می گردند.
  • کسانی که از خدمات شما راضی بوده و به ندرت متوجه معایب هستند.
  • مردمی که هر از گاهی برمی گردند.
  • مشتریانی که سالن زیبایی شما را برای یک موقعیت خاص مانند مهمانی، تولد یا عروسی انتخاب می کنند.
  • مشتریانی که به راحتی می توانند سالن شما را به دلیل خدمات ضعیف فراموش کنند.

مشتریان گاه به گاه

این نوع مهمانان به طور تصادفی وارد سالن می شوند. آنها اغلب به دلیل موقعیت مکانی مراجعه می کنند و تقریباً هیچ چیز در مورد کیفیت خدمات نمی دانند. اگر به خوبی با آنها رفتار کنید، به راحتی می توانند به مشتریان دائمی و مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

ارجاع مشتریان

مشتریانی که از طریق مشتریان معمولی با سالن شما آشنا شده اند، مهمانان ارجاعی هستند. معمولاً آنها انتظار زیادی دارند زیرا مشتریان دائمی، سالن شما را به عنوان یک سالن زیبایی عالی و بدون هیچ گونه وجه منفی توصیف می کنند. مطمئن شوید که آنها را ناامید نخواهید کرد. یک ایده خوب، ارائه کد تبلیغاتی برای بازدید بعدی یا حتی برخی چیزهای کوچک مانند قهوه، چای، کلوچه و غیره رایگان است.

محبوب ترین تبلیغات سالن زیبایی چیست؟

محبوب ترین تبلیغات سالن زیبایی چیست؟

بنابراین، امیدواریم درک کرده باشید که اعتماد مشتری همان چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم و کم و بیش آن را به دست آوریم. علاوه بر این، ما چند ایده برای جذب مشتریان وفادار جدید آماده کرده ایم.

خدمات VIP

ایده خوب این است که به مشتریان وفادار خود وضعیت ویژه VIP بدهید، که مطمئنیم آنها شایسته آن هستند. برنامه وفاداری VIP ممکن است شامل پاداش های ویژه برای مشتریان معمولی باشد. وضعیت VIP باعث می شود مشتریان شما احساس خاص بودن کنند و این چیزی است که شما به آن نیاز دارید. به عنوان مثال، کارتی بسازید که به خدمات VIP دسترسی داشته باشد:

  • خدمات انحصاری برای مشتریان VIP
  • تخفیف ویژه برای محصولاتی که می فروشید
  • دسترسی زودهنگام به محصولات و خدمات جدید و غیره

سیستم امتیاز

سیستم امتیاز یکی از محبوب ترین سیستم های پاداش می باشد که مورد علاقه صاحبان سالن های زیبایی و مشتریان آنها است زیرا برای هر دو قابل درک می باشد. شما باید قیمت هر 1 امتیاز را تعیین کنید، بنابراین بعداً هیچ مشکلی برای محاسبه وجود نخواهد داشت. برای مثال می توانید 10 امتیاز را 1 دلار در نظر بگیرید.

شما می توانید نه تنها برای بازدید، بلکه برای جذب مشتری جدید، استوری در فیس بوک یا اینستاگرام و غیره امتیاز بدهید.

دلایلی که می توانید امتیاز دهید:

  • سالن زیبایی خود را به یک دوست توصیه کنید
  • روز تولد
  • ارسال بازدید سالن در شبکه های اجتماعی
  • بازدید قبل و در طول تعطیلات: اعیاد و…
  • خرید در جمعه سیاه
  • رزرو آنلاین از طریق سیستم رزرو سالن

دفترچه

انواع مختلفی از تخفیف وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین آنها دفترچه یا کارت تخفیف است که در آن مدیر، میزان تخفیف ها را مشخص می کند. شما می توانید در مورد تخفیف تصمیم بگیرید و معمولاً بستگی به پیچیدگی خدمات، قیمت یا تعداد خدمات قابل انجام در سالن زیبایی شما دارد. برای مثال، اگر مشتری با هم مانیکور و پدیکور را انتخاب کند، 20٪ تخفیف دریافت خواهد کرد. در صورت رزرو یک روش مراقبت از مو، 30٪ تخفیف برای محصولات مو که در سالن زیبایی شما فروخته می شود، به مشتریان ارائه می گردد.

یک برنامه وفاداری باید هم ساده و هم موثر باشد. به این ترتیب می توانید به مشتریان فعلی پاداش دهید و مشتریان جدید را جذب کنید. یک روش متداول در سالن های زیبایی، صدور کارت یا کوپن با تبلیغات جذاب، پس از اولین بازدید است که به مشتری انگیزه می دهد تا دوباره برگردد.

پاداش برای به اشتراک گذاری یک تجربه سالن زیبایی در شبکه های اجتماعی

پاداش برای به اشتراک گذاری یک تجربه سالن زیبایی در شبکه های اجتماعی

امروزه هر فروشگاه زیبایی یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی دارد. اگر هنوز شک دارید که آیا لازم است یا خیر، باید بدانید که لازم است!

سالن‌های زیبایی با مخاطبین هدفی کار می‌کنند که عاشق محتوای بصری هستند، بنابراین اشتراک‌گذاری آثار و خدمات شما در اینستاگرام، فیس‌بوک یا TikTok، کمک زیادی به جذب مشتریان بیشتر می‌کند.

حتی می‌توانید یک برنامه وفاداری در شبکه‌های اجتماعی بسازید. برای بازدید و اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با سالن زیبایی خود پاداش‌هایی ارائه دهید. یک بخش کوچک برای گرفتن عکس های قبل و بعد ایجاد نمایید و مشتریان را تشویق کنید تا تجربیات زیبایی خود را به اشتراک بگذارند. یک تخفیف کوچک، به عنوان مثال 10٪، انگیزه بهتری برای اشتراک گذاری این عکس ها همراه با نظرات خواهد بود. یک #هشتگ ایجاد کنید و بازخوردها را بررسی نمایید تا سود شما دو برابر شود.

محبوب ترین تبلیغات چیست؟

گزینه های زیادی برای پیشنهادات تبلیغاتی وجود دارد. ما چندین ایده تبلیغاتی برای جذب و حفظ مشتریان آماده کرده ایم:

  • تخفیف صبحگاهی برای برخی از افراد: دانشجویان، بازنشستگان.
  • بهترین دوستان، هنگام مراجعه همزمان تخفیف می گیرند.
  • امکان پیش پرداخت.

چرا یک برنامه وفاداری و حفظ مشتریان در سالن زیبایی، ضروری است

بیایید به سه دلیل اصلی که چرا حفظ مشتریان برای هر سالن زیبایی ضروری است نگاهی بیندازیم.

انگیزه مشتری

برنامه های وفاداری نه تنها به مشتریان عادی پاداش می دهند، بلکه آنها را تشویق می کنند تا خدمات و محصولات بیشتری دریافت کنند. به عنوان مثال، پاداش برای رزرو زودهنگام، دلیل خوبی برای رزرو یک سرویس است، به خصوص برای کسانی که به تعویق انداختن کار، علاقه دارند.

پاداش خرید می تواند مشتری را تشویق کند تا محصولات زیبایی را در سالن شما بخرد، حتی اگر به خرید همان محصولات از جای دیگری عادت داشته باشد.

ارجاعات

تبلیغات دهان به دهان یکی از ارزان ترین و موثرترین راه ها برای جذب مشتریان جدید است. کمپین های تبلیغاتی پولی همیشه موفق نیستند اما در مقابل، تجربه مثبت به نقطه مطلوبی می رسد. به مشتریان وفادار خود برای آوردن دوستان و اقوام خود به سالن زیبایی شما جایزه بدهید.

اطلاعات تماس

هنگامی که مشتری برای یک برنامه وفاداری ثبت نام کرد، به مهم ترین داده ها از جمله شماره تلفن و ایمیل دسترسی خواهید داشت. این به شما امکان می دهد تا برای دریافت بازخورد با شخص تماس بگیرید، تخفیف ارائه دهید و البته باعث می شود مشتری برگردد.

نتیجه گیری

یک برنامه وفاداری راهی عالی نه تنها برای حفظ مشتریان وفادار بلکه برای جذب مشتریان جدید است. هنگام ایجاد یک برنامه وفاداری سالن، مهم است که به یاد داشته باشید که باید کاربر پسند باشد. ما با و برای مردم کار می کنیم، بنابراین دسترسی آسان، نکته اصلی است.

امتیاز دهید