در این مقاله، چرخه رشد در صنعت زیبایی برای سالن زیبایی را مرور می کنیم. فرقی نمی‌کند که یک سالن ناخن، آرایشگاه، اسپا، سالن برنزه یا سالن زیبایی اداره می‌کنید. اصول یکسان است.

چگونه کسب و کار سالن خود را رشد دهیم؟

چند روش اساسی وجود دارد که می توانید کسب و کار سالن خود را رشد دهید:

  • مشتریان سالن خود را افزایش دهید
  • از مشتریان فعلی خود بخواهید که بیشتر از سالن شما بازدید کنند
  • فروش خدمات یا محصولات بیشتر در هر بار بازدید از سالن
  • در طول هر بازدید از سالن، خدمات یا محصولات گرانتر را بفروشید

در دنیایی که امروز در آن زندگی می نمایید، برای موفقیت باید از قبل برنامه ریزی کنیم، به ویژه اگر صاحب کسب و کار هستید.

برای رشد در صنعت زیبایی، باید تعادل مناسبی بین برنامه ریزی و اجرا ایجاد کنید.

از خودتان شروع می شود

از خودتان شروع می شود

برای رشد هر کسب و کاری، باید با درک این نکته شروع کنیم که این اقدامات خودتان هستند که باعث تغییر می شوند و نه هیچکس دیگر.

باید توجه خودتان را روی چیزهایی متمرکز کنید که می توانید بر آنها تأثیر بگذارید و از صرف انرژی خود برای چیزهایی که در هر صورت نمی توانید روی آنها تأثیر بگذارید، اجتناب کنید.

نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که شما قدرت تغییر دارید. کاری که انجام می دهید تعیین می کند که آیا سالن شما موفق می شود یا خیر. وقت و انرژی خود را برای شرایطی که نمی توانید تحت تاثیر قرار دهید هدر ندهید و توجه خود را روی آنچه که می توانید، متمرکز نمایید تا به موفقیت برسید.

می خواهید سالن زیبایی خود را به کدام سمت ببرید؟

موفقیت برای شما چه معنایی دارد؟

در این مقاله، درباره چرخه رشد در صنعت زیبایی و موفقیت سالن زیبایی صحبت می شود اما این کلمات هیچ معنایی ندارند مگر اینکه تعریف کنید موفقیت برای شما چه معنایی دارد. سعی کنید تصویری را در ذهن خود ترسیم کنید و ببینید که بودن در آنجا چگونه است. این تصویری است که باید سعی کنید به آن برسید.

حرکت به سمت عمل

می دانید که قدرت ایجاد تغییرات مثبت در سالن زیبایی با شماست. شما یک هدف روشن و واضح از موفقیت در ذهن خود دارید. واضح است که برای رسیدن به آن هدف، باید اولویت‌بندی کنید و کاری را که برای رسیدن به آن نیاز است، انجام دهید.

1- مشتریان سالن خود را افزایش دهید

سالن شما بدون مشتریان، یک کسب و کار نخواهد بود. داشتن مشتری خوب مهمترین بخش هر سالن زیبایی است.

هر مشتری جدیدی که به مشتریان خود اضافه می کنید مستقیماً بر رشد کسب و کار سالن زیبایی شما تاثیر می گذارد. بنابراین تعداد مشتریانی که هر ماه به شما مراجعه می کنند باید یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) شما باشد که به آن نیاز دارید.

تعداد مشتریان معیاری است که می توانید تعداد کارکنان خود را نیز بر اساس آن مشخص کنید. برای همه آنها یک هدف تعیین کنید که چه تعداد مشتری باید داشته باشند. باید خودتان آن عدد را تعریف کنید زیرا بسته به نوع سالن (مثلاً سالن ناخن یا آرایشگاه) و همچنین سرعتی که می خواهید در سالن خود داشته باشید، بسیار متفاوت است. در واقع، میانگین تعداد مشتریانی که یک آرایشگر مو دارد بین 6 تا 20 نفر در روز است.

همیشه نگه داشتن مشتریان فعلی آسان تر (و ارزان تر) از جذب مشتریان جدید است. بنابراین استراتژی شما برای ایجاد مشتریان هرچه باشد، صرفا بر جذب مشتریان جدید تمرکز نکنید، بلکه به یاد داشته باشید که مشتریانی را که دارید نیز حفظ نمایید.

2- مشتریان فعلی خود را به بازدید بیشتر از سالن زیبایی خود دعوت کنید

فرض کنید مشتریان مناسبی جذب کرده اید. نکته بعدی که باید بهبود پیدا کند این است که مشتریان به دفعات از شما بازدید کنند. فرض کنید می توانید مشتریان خود را وادار نمایید که به جای 8 بار، 10 بار در سال به شما مراجعه کنند که این رشد 20 درصدی برای سالن زیبایی شما خواهد بود.

چندین راهکار وجود دارد که می توانید از طریق آنها بر تعداد مشتری خود تاثیر بگذارید.

برخی از راه هایی که می توانید تعداد بازدید مشتریان خود را بهبود دهید، عبارتند از:

همیشه مشتریان را برای بازدید بعدی رزرو کنید

همیشه مشتریان را برای بازدید بعدی رزرو کنید

می توانید به راحتی کارکنان خود را برای انجام آن آموزش دهید. عادت کنید که همیشه بپرسید «زمان مناسب برای بازدید دوباره شما چه زمانی است؟ ما در تاریخ XX افتتاحیه داریم.»

از نرم افزار سالن خود استفاده کنید

نرم افزار مدرن سالن زیبایی، دارای عملکردی است که به شما امکان می دهد ایمیل، پیامک و… را برای مشتریان سالن خود ارسال کنید.

یک خبرنامه ایمیلی راه اندازی کنید

این یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان خود در بین بازدیدهایشان است. اگرچه نیازی نیست از طریق خبرنامه‌ «فروشنده» باشید اما می‌توانید پیام‌های تبلیغاتی ارسال کنید تا مشتریانتان را تشویق به رزرو قرار ملاقات با شما کند.

3- فروش خدمات و محصولات بیشتر در هر بازدید از سالن

تعداد مشتری خوب با تعداد بازدید مناسب دارید؟ گام بعدی برای رشد کسب و کار سالن زیبایی شما، فروش خدمات و محصولات بیشتر در طول هر قرار ملاقات است.

تغییرات کوچک ساده در روال های روزمره می تواند تفاوت بزرگی در کسب و کار شما ایجاد کند. اگر بتوانید یک محصول یا خدمات دیگر را به هر بازدیداضافه کنید، می تواند به معنای افزایش 30 تا 100 درصدی در فروش باشد.

باید مطمئن شوید که مجموعه ای از برندها را دارید که در کنار رقابت،  مکمل یکدیگر هستند. به عنوان مثال، ارائه 5 برند مراقبتی مختلف با مزایای مشابه، با قیمت مشابه، راه خوبی برای افزایش فروش نیست. در عوض، سعی کنید برندهای مختلف را با هم ترکیب کنید تا چیزی متناسب با سلیقه و نیاز انواع مشتریان داشته باشید.

این بدان معنا نیست که شما باید محصولات را به مشتریان تحمیل کنید. در مقابل باید از تخصص خود برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود و ارائه توصیه‌های حرفه‌ای و منحصر به فرد استفاده نمایید.

4- در طول هر بازدید، خدمات و محصولات گران‌تر را بفروشید

آیا منوی قیمت گذاری خدمات با سطح های مختلف دارید؟ یک راه خوب برای رشد در صنعت زیبایی این است که خدمات و محصولات با قیمت بالاتر را نسبت به محصولات اصلی خود تبلیغ کنید. با انجام این کار، میانگین قیمت محصول و خدمات خود را افزایش خواهید داد، به این معنی که هر بار محصول یا خدماتی را بفروشید، قیمت بیشتری دریافت خواهید کرد.

همه حاضر نیستند گران ترین خدمات شما را استفاده کنند اما بسیاری از مشتریان شما این کار را خواهند کرد. حتی اگر مشتری شما به دنبال خدمات با قیمت بالاتر نباشد، داشتن آن به ارزش کسب و کار شما می افزاید. مغز ما به این شکل کار می کند.

وقتی در کنار خدماتی که دریافت می کنیم، خدماتی با قیمت بالاتر می بینیم، احساس می کنیم که قیمت دریافتی ما کمتر است. خدمات با قیمت بالاتر، یک نقطه مرجع برای هزینه خدمات تعیین می کند و به نظر می رسد که خدمات پایه شما قیمت مناسبی دارد.

چیزی که صاحبان سالن ها اغلب نادیده می گیرند، افزایش قیمت ها است. همه مشاغل معمولاً قیمت ها را به صورت سالانه و به طور منظم افزایش می دهند. این خاصیت اقتصاد است. مردم به طور مداوم درآمد بیشتری کسب می کنند و کسب و کارها هزینه بیشتری برای محصولات و خدمات خود دریافت می نمایند.

اغلب اوقات مدیران سالن در افزایش قیمت خدمات خود مردد هستند. یک نگرانی می تواند این باشد که مشتریان وفادار خود را از دست بدهند زیرا اکنون هزینه بیشتری دریافت می کنند.

اما مردم این موضوع را درک می کنند. اگر قیمت های خود را افزایش ندهید، حاشیه سود شما به مرور زمان کاهش می یابد. زیرا تامین کنندگان شما قیمت های خود را افزایش می دهند و کارکنان شما حقوق بیشتری را طلب می کنند.

نتیجه

اکنون به شما بستگی دارد. شما این قدرت را دارید که تغییر ایجاد نموده و شروع به رشد در صنعت زیبایی نمایید. چشم انداز کسب و کار خود را تعریف و برای آن تصویرسازی نمایید.

امتیاز دهید