آیا در نظر دارید از آزمون استخدام دیسک برای استخدام متقاضیان کار در سازمان خود استفاده کنید؟

بسیار مهم است متقاضیانی را استخدام کنید که ارزش ها و اخلاق کاری آنها با ارزش های تیم شما هماهنگ باشد. استفاده از روش DISC برای استخدام، یکی از راه‌های ارزیابی مؤثر شخصیت و اشتیاق نامزدهای استخدام برای سمت موردنظر است.

اما مزایای دیگر استفاده از آزمون DISC برای داوطلبان چیست و چرا باید از آن برای استخدام استفاده کرد؟

تست DISC چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

تست DISC چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

آزمون DISC نوعی آزمون پیش از استخدام است که رفتار و ارزش های متقاضیان شما را ارزیابی می کند.

در ادامه هفت دلیل برای استفاده از آزمون دیسک در هنگام استخدام آورده شده است.

1- یک ابزار ارزشمند و دقیق برای استخدام است

به عنوان یک استخدام کننده، ممکن است بدانید که تست های شخصیتی زیادی برای استخدام نامزدها و ارزیابی کارمندان وجود دارد، اما آیا می دانستید که ابزار استخدام DISC بسیار دقیق است؟

آزمون DISC داده های بصری در مورد شخصیت و ویژگی های رفتاری نامزدهای شما ارائه می دهد. می توانید از این آزمون برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد استخدام و انتخاب نامزدهای مناسب بر اساس داده های دقیق و بصری، استفاده کنید.

2- روابط صمیمانه را در محل کار ترویج می کند

نتایج آزمون DISC می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نحوه برخورد نامزدها یا کارمندان فعلی، در مقابل یکدیگر داشته باشید. در محل کار ممکن است تنش رخ دهد اما می‌توانید با تجزیه و تحلیل ویژگی‌های رفتاری DISC کارکنانی که درگیری ذهنی دارند، آنها را به تیم اضافه کنید تا به خوبی کار کنند.

3- فرآیند بررسی عملکرد کارکنان را تسهیل می کند

بسیاری از کسب و کارها از آزمون دیسک به عنوان یک رویکرد برای پیش بینی و نظارت بر عملکرد خود استفاده می کنند. این ابزارها راهی مفید برای تعیین معیارهای عملکرد و ایجاد انگیزه و تشویق کارکنان برای دستیابی به اهداف مهم ارائه می دهند.

4- کارایی تیم فروش را افزایش می دهد

ابزارهای استخدام DISC برای استخدام کارمندان در بخش فروش نیز مفید هستند.

با ارزیابی نامزدهای استخدام بخش فروش، می توانید متقاضیان خاصی را هدف قرار دهید که پروفایل DISC مناسبی برای سازمان شما دارند و می توانند بدون زحمت به اهداف فروش برسند.

به عنوان مثال، یک مدیر فروش باید دارای ویژگی های زیر باشد تا به آنها کمک کند محصولات را به طور موثر بفروشند:

  • D بالا – تصمیم گیرنده و حل کننده مشکل
  • I بالا – خلاق، الهام بخش و تأثیرگذار
  • S پایین – سازگار و پذیرای تغییر است
  • C پایین – یک مبتکر و مخترع

 

5- به تقویت ارتباطات تیمی کمک می کند

به تقویت ارتباطات تیمی کمک می کند

شما می توانید با انجام یک تست DISC از کارمندان خود، ارتباط موثر تیمی را تقویت کنید تا بینش عمیق تری نسبت به سبک های ارتباطی، نقاط قوت و مهارت های تیم خود به دست آورید.

تست DISC می تواند به شما کمک کند تا روش های ارتباطی منحصر به فرد کارکنان خود را درک کنید و تعاملات سازنده را علیرغم روش های مختلف ارتباطی، تسهیل کند.

6- به افزایش خودآگاهی کمک می کند

برای اینکه کارمندان شما تغییرات سازنده ای در رویکردشان نسبت به کارشان ایجاد کنند، باید خودآگاه باشند و بتوانند درک کنند که چگونه به موقعیت های چالش برانگیز واکنش نشان می دهند.

استفاده از آزمون DISC به کارکنان کمک می کند تا با استفاده از آنچه در مورد خود می دانند  رفتارهای کاری خود را بهبود بخشند و خودآگاهی خود را افزایش دهند و چالش های موجود در محیط کار را حل کنند.

7- ماندگاری و رضایت کارکنان را افزایش می دهد

استفاده از آزمون دیسک برای استخدام می تواند ماندگاری کارکنان را بهبود بخشد. این تست به شما امکان می‌دهد تا نامزدی را انتخاب کنید که نه تنها ویژگی‌های رفتاری مناسبی برای آن سمت دارد، بلکه در آن احساس راحتی می‌کند و به دنبال بهبود بهره‌وری خود است. استخدام چنین نامزدهایی منجر به ماندگاری کارمندان مناسب تر در کسب و کار شما می شود.

آیا DISC ابزار خوبی برای استخدام است؟

هفت دلیل مفید بودن ابزار استخدام DISC شرح داده شد اما آیا DISC ابزار خوبی برای استخدام است؟

به خاطر داشته باشید که وقتی از تست‌های DISC به روشی غیرسازنده استفاده کنید، می‌تواند یک تجربه منفی برای داوطلب استخدام ایجاد کند و شهرت سازمانتان را از بین ببرد.

ابزارهای استخدام DISC مهارت های خاصی را اندازه گیری نمی کنند

آزمون‌های دیسک یک مهارت خاص را هدف قرار نمی‌دهند که این امر برای شما به عنوان یک استخدام‌کننده بسیار مهم است. به همین دلیل باید از آزمون DISC در کنار سایر آزمون های مهارتی استفاده کنید.

توصیه می شود که سایر آزمون های مهارتی را قبل از آزمون DISC انجام دهید و از آنها به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی داوطلب خود استفاده کنید.

امتیاز دهید