در حال راه اندازی کسب و کار جدید خود هستید و به دنبال ایده های شگفت انگیز برای افتتاح سالن زیبایی خود هستید تا به شما در استقبال از مشتریان جدید کمک کند؟

اول از همه، تبریک می گوییم! این یک خبر عالی است!

با این حال، قبل از استقبال از اولین مشتری خود، باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید مراسم افتتاح سالن خود را مدیریت کنید. آیا یک مهمانی بزرگ برگزار خواهید کرد یا یک سری از تبلیغات مرتبط با سالن را برای راه اندازی کسب و کار خود انجام می دهید؟

در صنعتی که شهرت همه چیز است، افتتاحیه باشکوه می تواند به شما کمک کند تا از همان روز اول بیشترین تاثیر را داشته باشید و جمعیت زیادی را به سالن خود بکشانید.

ایده برای افتتاح سالن زیبایی

بازاریابی کسب و کار جدید سالن زیبایی شما می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، حتی اگر برای برنامه ریزی و سازماندهی به تلاش بیشتری نیاز داشته باشید. از این گذشته، برنامه ریزی یک مهمانی یا یک رویداد ویژه برای جذب مشتری، فرصتی عالی برای منعطف کردن مهارت های خلاقانه و نشان دادن برندتان است.

کارمندان اغلب از این رویدادها به اندازه مهمانان سالن زیبایی لذت می برند.

در ادامه چند پیشنهاد برای شروع و کمک به ایجاد یک افتتاحیه عالی برای تبلیغ خدمات و  کسب و کارتان، آورده شده است:

یک مهمانی برپا کنید

یک مهمانی برپا کنید

این گزینه یک انتخاب بدیهی است، اما می‌تواند به رویدادی شگفت‌انگیز تبدیل شود که مردم در سال‌های آینده آن را به یاد خواهند آورد و درباره آن صحبت خواهند کرد. برخی از مواردی که باید به آنها دقت کنید عبارتند از:

  • انتخاب تاریخ مناسب (از تعطیلات و سایر رویدادهای محلی خودداری کنید. همچنین بهتر است سالن شما برای یک یا دو هفته باز باشد تا قبل از شروع مهمانی، همه مشکلات کوچک برطرف شوند)
  • بودجه شما (کل بودجه بازاریابی خود را صرف جشن افتتاحیه نکنید)
  • لیست مهمان (از مشتریان احتمالی، تامین کنندگان، دوستان و هر شخص محلی که می خواهید جذب شود، دعوت کنید. همچنین می توانید از افراد بخواهید که قبل از آمدن ثبت نام کنند تا بدانید که باید برای چند مهمان برنامه ریزی نمایید)
  • سرگرمی (شما نمی خواهید مهمانان خود را خسته کنید، بنابراین یک دی جی یا هر چیزی که فکر می کنید مشتریان شما از آن لذت می برند، بیاورید)
  • نوشیدنی و غذا (باید به اندازه کافی در منو داشته باشید تا به همه سرویس دهید)
  • تزئینات (آنها را مطابق با استایل و بودجه خود انجام دهید)
  • عکس‌های حرفه‌ای (یک عکاس باعث می‌شود رویداد شما حتی پس از تاریخ مورد نظر برای شما مفید باشد. به تصاویری فکر کنید که می‌توانید در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید)

با مشاغل اطراف شریک شوید

اگر کسب و کارهای کوچک دیگری در این نزدیکی وجود دارد، همکاری با مالکان را در تبلیغات متقابل در نظر بگیرید.

برای مثال، می‌توانید نمونه‌های محصول یا بسته های هدیه کوچک را برای توزیع بین مهمانان به اشتراک بگذارید. همچنین ممکن است فروش متقابلی را در مورد خدمات مرتبط ارائه دهید (مانند کوپن تخفیف در یک کافه محلی برای مشتریانی که در جشن افتتاحیه شما شرکت می کنند یا خدمات آرایشگاه شما را رزرو می کنند).

برنامه ریزی کنید برای:

  • غذا و پذیرایی (برای برگزاری مراسم افتتاحیه یا مهمانی خود یک کافه یا رستوران محلی رزرو کنید و بپرسید که آیا در ازای تبلیغات به شما تخفیف می دهند)
  • فرصت‌های تبلیغ متقابل (با به اشتراک گذاشتن نمونه‌ کارها، آگهی‌ها یا کارت‌های ویزیت با مشتریان متقابل ارتباط برقرار کنید)
  • انتخاب کسب‌وکار مناسب (اگر می‌خواهید مشتریان خود را هدف قرار دهید، باید با وجهه برند شما مطابقت داشته باشند. برای مثال، شراکت با یک بار محلی مرسوم، راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جوان‌تر و مدرن است)

برگزاری تورها

تورهای تجاری ارائه دهید که در آن سالن خود را به نمایش بگذارید و کارکنان خود را معرفی کنید.

این مورد می تواند شامل گزینه های زیر باشد:

  • بیوگرافی کارکنان و یک مهمانی “ملاقات و احوالپرسی”.
  • جلسه پرسش و پاسخ با مشاوره رایگان زیبایی یا مراقبت از مو و پیشنهاد خدمات و محصولات مو

ارائه خدمات رایگان

ارائه خدمات رایگان

گاهی اوقات، بهترین راه برای تبلیغ سالن ها این است که به مردم اجازه دهید کیفیت کارشان را شخصا تجربه کنند.

میهمانان را برای ماساژ رایگان پوست سر یا اصلاح آن دعوت کنید و سپس خدمات مرتبط را ارائه دهید.

فراموش نکنید که:

  • ارائه مشاوره (این یک راه عالی برای ایجاد رابطه و برنامه ریزی قرار ملاقات های آینده است)
  • اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید (و در صورت امکان آنها را به سایت های رسانه های اجتماعی خود اضافه نمایید)

قرعه کشی انجام دهید

در ازای شرکت در قرعه کشی با چند جایزه خوب، اطلاعات تماس مشتریان را جمع آوری کنید.

به یاد داشته باشید که:

  • برای جوایز خود برنامه‌ریزی کنید (از بسته های هدیه خود استفاده کنید یا از طریق کسب‌وکار دیگری تبلیغ کنید. حتی می توانید نمونه‌هایی از محصولاتی را که می‌فروشید را قرار دهید)
  • تهیه بلیط قرعه کشی (بخشی را برای دریافت اطلاعات تماس لحاظ کنید)

استفاده از رسانه های اجتماعی (تا حد امکان)

شاید قبلاً یک حساب کاربری در فیس بوک و اینستاگرام داشته باشید. اگر نه، یکی را ایجاد کنید و از آن برای تبلیغ کسب و کار سالن جدید خود استفاده نمایید. سعی کنید چند ویدیو از کسب و کار و خدمات خود ایجاد کنید و آنها را در یوتیوب و تیک تاک نیز پست کنید.

توجه کنید به:

  • کیفیت پست های شما (هر تصویر و ویدیویی باید خوب به نظر برسد. آنها را به عنوان تبلیغات حرفه ای در نظر بگیرید و سعی کنید هر گونه درهم ریختگی در پس زمینه یا نویز اضافی را از بین ببرید)
  • خدماتی که به نمایش می گذارید (روی چیزهایی تمرکز کنید که سالن شما را خاص جلوه می دهد و آنها را برجسته کنید)

دعوتنامه افتتاح سالن زیبایی

روشی که مردم را به افتتاحیه سالن خود دعوت می کنید تقریباً به اندازه خود رویداد مهم است. شما می‌خواهید حتی قبل از آمدن مهمان‌ها، تأثیر درستی روی آنها بگذارید.

استفاده از موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ایمیل های شخصی (اگر لیست ایمیل دارید، دعوت نامه های شخصی همیشه بهتر است)
  • رسانه های اجتماعی (در صفحه سالن خود پست کنید و از تبلیغات نیز استفاده نمایید.)
  • کسب‌وکارهای محلی (شما می‌توانید آگهی‌ها را در فروشگاه آنها بگذارید، یا از آن‌ها بخواهید که شما را در رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنند. شراکتی را شروع کنید و بر این اساس ادامه دهید)
  • صفحه نمایش پنجره شما (اگر سالن شما در معرض دید و در مناطق پر رفت و آمد است از ویترین های فروشگاه خود استفاده کنید)

نتیجه

افتتاح یک کسب و کار سالن جدید در هر شهر یا شهرک یک تعهد بزرگ است. با این حال، این بدان معنا نیست که نمی تواند یک فرآیند لذت بخش و سودمند باشد.

با برنامه ریزی صحیح و بودجه مشخص، می توانید این فرآیند را هم روان و هم موثر کنید. مطمئن شوید که تیم خود را در برنامه ریزی مشارکت می دهید و از ارتباط با جامعه محلی نیز نترسید.

شما می‌توانید خلاقیت خود را در ایده ها ذکر شده برای افتتاح سالن زیبایی اعمال کنید و آنها را مطابق با نیازهای خود شخصی سازی کنید. مهم است که کسب و کار سالن خود را با یک نکته مثبت شروع کنید، بنابراین وقت خود را برای برنامه ریزی رویداد افتتاحیه مناسب برایسالن  خود اختصاص دهید و از این روند لذت ببرید.

 

امتیاز دهید