هر صاحب سالنی که معنای کسب و کار را می داند، در حال حاضر باید نوعی از باشگاه مشتریان را در اختیار داشته باشد. چه کارت های کاغذی، دعوت به کارگاه های زیبایی منحصر به فرد و آموزش های مد یا صرفاً ارائه خدمات عالی به مشتریان!

با تأثیری که COVID-19 بر آرایشگاه‌ها، سالن‌های ناخن، سالن‌های زیبایی، اسپاهای ماساژ و سایر مشاغل «حضوری» داشته است، حفظ مشتری و ایجاد وفاداری هرگز مهم‌تر از این نبوده است!

از آنجایی که محدودیت‌های قرنطینه در سراسر جهان کاهش می‌یابد و کسب‌وکارها شروع به بازگشایی می‌کنند، باشگاه مشتریان غیر حضوری به طور فزاینده‌ای برای سالن‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و بسیاری از انواع دیگر مشاغل مورد تقاضا هستند.

اگر زمانی برای دیجیتالی شدن وجود داشته است، اکنون زمان آن فرا رسیده!

ابتدا، بیایید به گزینه های شما برای ایجاد یک باشگاه مشتریان سالن نگاهی بیندازیم.

ایده های باشگاه مشتریان برای سالن ها

یک نرم افزار باشگاه مشتریان برای سالن شما

اجرای باشگاه مشتریان خود با یک نرم افزار، بدون شک راحت ترین، ساده ترین و ایمن ترین راه برای راه اندازی یک برنامه وفاداری دیجیتال موثر است.

نرم افزار باشگاه مشتریان

برنامه وفاداری یکپارچه نقطه فروش (point of sale یا POS)

راه دیگری برای راه اندازی یک باشگاه مشتریان دیجیتال برای یک سالن، ادغام آن در سیستم POS شماست.

این گزینه به سرمایه گذاری کمی بیشتر نیاز دارد، زیرا شخصی باید به سالن شما بیاید و نرم افزار نصب کند و تنظیمات مختلفی را برای راه اندازی باشگاه مشتریان انجام دهد. مشتریان در حین پرداخت، برای رزرو بعدی نام، شماره تلفن یا شناسه عضویت خود را در تبلت یا دستگاه دیگری وارد می‌کنند.

از طرف دیگر، کارمند نیز می تواند اطلاعات مشتری را در زمان پرداخت وارد کند. پس از انجام تراکنش، امتیازات مشتری جمع می‌شود و پاداش‌های او همان جا پرداخت می گردد.

مانند یک نرم افزار باشگاه مشتریان، صاحب سالن داده‌های ارزشمندی را از هر تراکنش دریافت می‌کند: زمان و تاریخ فروش، میزان هزینه‌ای که مشتری پرداخت کرده است، چه خدماتی را رزرو کرده و موارد دیگر…

چاپ کارت پانچ کاغذی

چاپ کارت پانچ کاغذی

چند سال پیش، کارت پانچ کاغذی تنها گزینه باشگاه مشتریان سالن شما بود. شما یک کارت پانچ طراحی و چندین کارت چاپ می کنید و آنها را روی پیشخوان، نزدیک محصولات مراقبت از مو یا در اتاق انتظار سالن زیبایی می گذارید. مشتریان یکی را انتخاب کرده و هر بار که بازدید می‌کنند، یک مهر جدید دریافت خواهند کرد و به عنوان مثال، پس از 9 رزرو، 1 رزرو رایگان دریافت می‌ نمایند.

برای چندین دهه، تقریباً هر سالن آرایشی یا ناخن، سالن زیبایی و آب گرم که به صورت روزانه از این سیستم کارت پانچ ساده و شگفت‌انگیز استفاده می‌کردند، از افزایش فروش برخوردار بودند.

با این حال، در این دوره دیجیتالی جدید، تلفن‌های هوشمند و یک بیماری همه‌گیر جهانی، کارت‌های پانچ کاغذی دیگر یک سناریو ایمن برای باشگاه مشتریان نیستند. مشتریان اکنون خواستار روش های غیر حضوری هستند.

نکات باشگاه مشتریان سالن زیبایی

به عبارت ساده، کارت های پانچ کاغذی رسما قدیمی هستند. در عصری که حتی کیف پول‌ها نیز در حال تبدیل شدن به بخشی از گذشته می باشند. زیرا افراد بیشتری از گوشی‌های هوشمند خود برای پرداخت هزینه استفاده می‌کنند و دیگر هیچ‌کس کارت‌های وفاداری کاغذی یا پلاستیکی را به همراه ندارد.

اگر به این سیستم قدیمی پایبند باشید، متوجه خواهید شد که برای طراحی و چاپ کارت‌هایی پول خرج می کنید که در نهایت ته کشوهای کنار تخت افراد گم می‌شوند و به سطل زباله‌ها انداخته می‌شوند.

حتی وفادارترین مشتریان تکراری شما نیز از این شکل از باشگاه مشتریان، بیشترین بهره را نخواهند برد.

با دیجیتالی کردن باشگاه مشتریان سالن خود، همه چیز را هم برای خود و هم برای مشتریانتان راحت‌تر می‌کنید، که به این معنی است که احتمال بیشتری برای مشارکت مردم  وجود دارد.

دیجیتالی کردن باشگاه مشتریان سالن زیبایی

یک تجربه شخصی ارائه دهید

اگر شخصی در باشگاه مشتریان شما ثبت نام کند، قصد دارد برای کوتاه کردن مو (یا ماساژ، یا مانیکور/پدیکور یا هر چیز دیگری) باز هم به سالن زیبایی شما مراجعه نماید. همان طور که شما می خواهید آنها مجددا بازگردند، آنها هم یک سالن محلی می خواهند که به آنها احساس ارزشمندی، قدردانی و شخصی بودن بدهد.

اما وقتی کسب‌وکار شما هر روز با ده‌ها یا شاید حتی صدها مشتری سروکار دارد، چگونه می‌توانید در تک تک مشتریانی که به سالن شما مراجعه می‌کنند این احساس را ایجاد کنید؟

با یک باشگاه مشتریان با ساختاری مناسب، امکان پذیر است!

این سناریو را تصور کنید….

شما به مشتریانی که برای اولین‌ بار به سراغ تان می‌آیند، لحظات فوق‌العاده‌ای را در سالن خود نشان داده‌اید، موهایشان شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، شما فقط یک ساعت وقت صرف گپ زدن و آشنایی با یکدیگر کرده‌اید و آنها احساس آرامش و رضایت می‌کنند. باشگاه مشتریان سالن زیبایی خود را ذکر می کنید و آنها را تشویق می نمایید که ثبت نام کنند.

لحظه ای که این مشتریان کاملاً جدید، نرم افزار را دریافت کرده و حساب خود را ایجاد می کنند، یک ایمیل خوش آمدگویی خودکار دریافت می نمایند که آنها را با نام کوچکشان خطاب نموده و از آنها برای قرار ملاقات امروزشان تشکر می کند.

در ادامه این ایمیل ارسال می شود که دفعه بعد که موهایشان به اصلاح، رنگ کردن یا اصلاح کامل نیاز داشت تا متناسب با شخصیت پر جنب و جوش آنها باشد، به سالن بیایند و از یک واکس رایگان برای موهایشان لذت ببرند.

سپس در روز تولدشان یک پیامک برای آنها ارسال می شود که یک محصول رایگان مراقبت از مو را به انتخاب خود به آنها ارائه می کند، یا زمانی که بیش از چهار ماه است که برای قرار ملاقات حضوری نداشته اند، یک Notification ارسال می گردد: «هی، دلمان برای دیدن شما در سالن تنگ شده است. با رزرو قرار ملاقات این هفته، از 25 درصد تخفیف برخوردار شوید!»

راهکارهای تاسیس باشگاه مشتریان در سالن های زیبایی

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا متوجه شوید که چگونه می توانید یک باشگاه مشتریان موفق برای سالن زیبایی خود ایجاد کنید و مشتریانتان برای قرار بعدی خود، بیرون از سالن شما صف بکشند!

در حالی که این راهنما برای شروع کار راهکارهایی ارائه می کند اما مهم است به یاد داشته باشید که روندها و نوآوری های جدید در باشگاه مشتریان همیشه در حال ظهور هستند. کسانی که بیشترین موفقیت را در باشگاه مشتریان دارند، صاحبان کسب‌وکارهایی می باشند که خود را در طول زمان برای مرتبط ماندن با نیازها و خواسته‌های مشتریان، تطبیق می‌دهند.

ثبت درخواست مشاوره راه اندازی باشگاه مشتریان ویژه سالنهای زیبایی

پس از تکمیل این فرم همکاران ما با شما ارتباط حاصل خواهند نمود، در صورتیکه علاقمند به برقراری ارتباط سریعتر با ما هستید می توانید با شماره 09122176393 تماس حاصل فرمایید.

مزیتهای نرم افزار باشگاه مشتریان در سالنهای زیبایی چیست؟

  • افزایش وفاداری مشتریان به سالن زیبایی شما
  • شناسایی مشتریان وفادار و از دست رفته
  • امکان نظرسنجی مشتریان
  • امکان کیفیت سنجی خدمات ارائه شده
  • امکان ریفرال مارکتینگ و جذب مشتریان جدید از طریق مشتریان وفادار
  • مدیریت کمپین های تبلیغاتی و جذب سرنخ (مشتریان احتمالی)
  • حسابداری متمرکز و ارزیابی وضعیت خدمات پر فروش
  • نوبت دهی هوشمند و ساماندهی متقاضایان دریافت خدمت از سالن زیبایی
  • اجرای کمپین های رویداد محور (تولد، ازدواج و…) و افزایش نرخ بازگشت مشتریان
  • مدیریت هوشمند سالن زیبایی و افزایش تعامل با مشتریان
  • ایجاد مزیتهای رقابتی پایدار و کاهش نرخ مشتریان از دست رفته
  • پیگیری هوشمند نوبتهای بعد مشتریان
  • و دهها خدمات و مزیتهای دیگر که در جلسه مشاوره راه اندازی باشگاه مشتریان به آنها خواهیم پرداخت.
امتیاز دهید