برای درخشیدن به عنوان یک مدرس زیبایی قبل از هر چیز شما به مهارت و استراتژی های خاصی نیاز دارید. در واقع فن بیان مدرس زیبایی باید همراه با مهارت های لازم در این زمینه باشد تا خوش درخشیده شوید. بنابراین قبل از هرچیز بهتر است توضیح مختصری از فن بیان داشته باشیم. در تعریف فن بیان می توان این طور بیان کرد که فن بیان به معنی بیان کردن عقاید و افکار به صورت روشن و واضح به مخاطب و برداشت مشابهی از مطالب شما در ذهن مخاطب است. یک  مدرس زیبایی برای تاثیر گذاری و آموزش هر چه بهتر به مخاطبان خود باید از فن بیان قوی برخوردار باشد.

ویژگی های یک مدرس زیبایی

فن بیان مدرس زیبایی همراه با سایر ویژگی های یک مدرس زیبایی خوب و حرفه ای همراه خواهد بود. از جمله ویژگی های یک مدرس زیبایی برای بهتر دیده شدن عبارت اند از:

برخوردار بودن از مهارت های ارتباطی قدرتمند

از مهمترین مهارت هایی که یک مدرس زیبایی در صنعت آموزش زیبایی باید داشته باشد می توان مهارت های ارتباطی قدرتمند را نام برد. در واقع یک مدرس زیبایی باید از فن بیان قدرتمندی نیز برخوردار باشد و اعتماد به نفس بالایی نیز داشته باشد. داشتن فن بیان قدرتمند به قول معروف موجب میخکوب کردن هنرجویان می شود و تاثیرات بیشتری بر مخاطبان ایجاد می کند.

علاقمند به حرفه آموزش

یک مدرس زیبایی باید به حرفه آموزش خود در حوزه زیبایی علاقمند باشد و در این مسیر با علاقه و پشتکار پیش رود. بنابراین با داشتن پشتکار و علاقه می تواند در این مسیر گام بردارد تا به هدف اصلی خود یعنی آموزش مستمر مخاطبان خود برسد.

صمیمیت

برای فن بیان مدرس زیبایی، صمیمیت و ارتباط برقرار کردن با هنر جویان یکی از مهمترین مواردی است که در حوزه بسیار حائز اهمیت است. داشتن رابطه خوب با هنرجویان، به طور یقین هنرجویان نیز از مدرس خود حس خوبی خواهند داشت و با عشق و علاقه آموزش ها و مهارت های لازم را می بینند.

نظم و مقررات

داشتن نظم و مقررات نیز از دیگر ویژگی های برتر یک مدرس زیبایی است. بنابراین نظم و مقررات موجب برگزاری به موقع کلاس های آموزشی و همچنین مدیریت کلاس ها و آموزش ها به هنرجویان می شود.

داشتن سواد رسانه ای

یک مدرس زیبایی باید مهارت های زیادی از جمله سواد رسانه ای داشته باشد. سواد رسانه ای بدین معنی است که در کانال های مجازی از طریق گوگل، تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و …. فعالیت داشته باشد.

ویژگی های یک مدرس زیبایی
سایر ویژگی های یک مدرس زیبایی خوب و حرفه ای

بکاربردن روش های بهبود مهارت فن بیان مدرس زیبایی

در تعریف فن بیان این طور بیان کردیم که فن بیان به عنوان یک مهارتی است که در بهبود روند تدریس به کار می رود. بنابراین فن بیان مهارت مدرس زیبایی است که برای تاثیرگذاری هر چه بهتر به هنرجویان در حوزه آموزش به آنها به کار می رود. در ادامه برخی از روش ها را برای بهبود فن بیان مدرس یا مشاور سالن زیبایی بیان خواهیم کرد که شامل موارد زیر است:

آموزش دادن با صدای بلند و رسا

برای بهبود فن بیان قوی ابتدا شما به عنوان یک مدرس زیبایی باید با صدای بلند و رسا صحبت کنید. بلند صحبت کردن در حین تدریس  نشان دهنده این است که شما اعتماد به نفس بالایی دارید و این امر موجب می شود تا هنرجویان مطالب شما را بهتر متوجه شوند.

داشتن تن صدای متناسب

در حین تدریس شما به عنوان یک مدرس زیبایی نباید صدای خیلی بلند یا اینکه صدای خیلی آرامی داشته باشید. در واقع این امر موجب بهم زدن تمرکز شما می شود.  با این حال بهتر است که در زمان تدریس تن صدای شما متناسب باشد تا کلاس آموز نظم و ترتیب خود را حفظ کند و علاوه بر آن نیز هنرجویان بهتر مطالب را درک کنند. بنابراین داشتن تن صدا و میانه روی در تولید صدا از مهمترین نکاتی است که باید در زمان تدریس رعایت کنید.

بکار نبردن از تیکه کلام

بهتر است در زمان تدریس تکیه کلام  نداشته باشید  چراکه تکیه کلام موجب زیر سوال بردن فن بیان مدرس زیبایی می شود. در واقع بکار بردن تکیه کلام در حین تدریس موجب کم کردن زیبایی کلام و تاثیرگذاری کمتر آن می شود. استفاده از تکیه کلام به طور مکرر موجب دست انداختن شما توسط هنرجویان می شود که این به نوبه خود اعتماد به نفس شما را کمتر خواهد کرد.

ارتباط برقرار کردن چشمی

داشتن ارتباط خوب چشمی به طور یقین در انتقال مطلب تاثیر بسزایی خواهد داشت.ارتباط چشمی با هنرجویان ، آنها را وادار خواهد کرد که به صحبت های شما خوب گوش دهند و در واقع تمرکز آنها را بالاتر خواهد برد

زیر و بم کردن صدا

منظور از زیر و بم کردن صدا چیست؟ یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود و تقویت فن بیان مدرس زیبایی و وضوح صدایتان در حین آموزش، تغییر دادن عناصر صوتی مانند زیر و بم، سرعت، حجم و مکث کردن  ست.  شما به عنوان یک مدرس زیبایی می توانید از این عناصر برای ایجاد کنترل کردن کلاس، تأکید و علاقه در گفتار خود استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید از صدای بلندتر برای ابراز هیجان، صدای پایین‌تر برای ابراز اقتدار، سرعت سریع‌تر برای بیان فوریت، سرعت آهسته‌تر برای بیان اهمیت، صدای بلندتر برای ابراز اطمینان، صدای ملایم‌تر برای ابراز صمیمیت و مکث برای ایجاد تعلیق یا انتقال استفاده کنید. تغییر عناصر آوازی در گفتار به شما کمک می کند  تا جذاب تر، متقاعدکننده تر و رساتر به نظر برسید و از همه مهمتر اینکه هنرجویان نیز روی شما حساب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:‌ استراتژی رسانه های اجتماعی سالن زیبایی یکی از کلیدهای موفقیت سالن شما به شمار می روند.

بکاربردن روش های بهبود مهارت فن بیان مدرس زیبایی
فن بیان یک مهارت در بهبود روند تدریس

سخن پایانی

یکی از مهارت های قوی برای تبدیل شدن به یک مدرس زیبایی حرفه ای، در واقع داشتن فن بیان قدرتمند است. از مهمترین مهارت هایی که یک مدرس زیبایی در صنعت آموزش زیبایی باید داشته باشد می توان مهارت های ارتباطی قدرتمند را نام برد.

در واقع یک مدرس زیبایی باید از فن بیان قدرتمندی نیز برخوردار باشد و اعتماد به نفس بالایی نیز داشته باشد. فن بیان مدرس زیبایی موجب بهبود روند آموزش و کلاس درس می شود. فن بیان به معنی بیان کردن عقاید و افکار به صورت روشن و واضح به مخاطب و برداشت مشابهی از مطالب شما در ذهن مخاطب است.

یک  مدرس زیبایی برای تاثیر گذاری و آموزش هر چه بهتر به مخاطبان خود باید از فن بیان قوی برخوردار باشد.در این مقاله روش های مختلفی را بیان کردیم که به موجب بکار بردن آن ها می توان فن بیان را تقویت کرد. بنابراین اگر به عنوان یک مدرس زیبایی فعالیت می کنید می توانید با بکار بردن روش های مذکور در امر آموزش فن بیان خود را تقویت و بهبود بخشید.

سوالات متداول

  1. فن بیان قوی مستلزم چه مواردی است؟

فن بیان قوی مستلزم داشتن صدای خوب، اعتماد به نفس،توانایی و مهارت های بالا و فعالیت کاری در شبکه های مجازی و …. است.

  1. یکی از مهمترین توانایی ها در کسب یک رتبه موثر چیست؟

 توانایی سخنرانی در جمع

  1. راه های تقویت فن بیان کدام اند؟
  • اعتماد به نفس بالا
  • احترام گذاشتن به صدای خود
  • نظم و مقررات در آموزش
  1. راهکارهای ساده و کاربردی در تقویت فن بیان کدام اند ؟
  • برگزاری کلاس با هدف
  • انجام تمرین و تمرین و تکرار
  • بکارگیری تمرکز
  • صمیمیت
  • جذاب نگه داشتن کلاس
5/5 - (1 امتیاز)