تنظیم یک قرارداد درصدی یا ثابت در سالن زیبایی می تواند مزایای زیادی هم برای صاحب سالن و هم برای آرایشگران داشته باشد. پیگیری نرخ کمیسیون، مشتریان و خدمات ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما می تواند جایگزینی عالی برای پرداخت دستمزد ساعتی باشد.

قرارداد نیروی کار درصدی در سالن زیبایی چگونه است؟

بسیاری از سالن‌ها به ازای هر یک از خدماتشان درصد کمیسیونی به آرایشگران خود می‌پردازند تا به آنها پاداش دهند و برای جذب مشتریان جدید تشویق شوند.

نرخ پورسانت بین سالن‌ها متفاوت است، اما اغلب حدود 30 تا 50 درصد هزینه خدمات است، منهای هزینه‌ای کوچک برای پوشش مواد استفاده‌شده.

برخی از سالن‌های به آرایشگران با تجربه کمتر، نرخ کمیسیون کمتری می‌پردازند و کمیسیون‌ها را بر اساس اهداف به‌دست‌آمده تنظیم می‌کنند. کمیسیون‌های بالا زمانی به دست می‌آیند که آرایشگران شما به طور مداوم به هدف موردنظر برسند یا از آنها فراتر روند، یا حتی از مدل دستمزد ساعتی و پورسانتی، به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند.

حتی می توانید کمیسیون های تیم خود را برای فروش محصول ارائه دهید.

ساختار قرارداد درصدی و ثابت در سالن زیبایی

ساختار قرارداد درصدی و ثابت در سالن زیبایی

صاحبان سالن‌ها، گزینه‌های زیادی برای ارائه کمیسیون به آرایشگران دارند.

سالن هایی که پورسانت پرداخت می کنند می توانند به جای دستمزد ساعتی این کار را انجام دهند، ترکیبی از پورسانت و درآمد ساعتی را ارائه دهند یا حتی با هر آرایشگر به عنوان یک پیمانکار مستقل رفتار کنند و غرفه ای را به آنها اجاره دهند.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر استراتژی بیندازیم:

سالن های فقط کمیسیون

آرایشگرانی که در این سالن‌ها کار می‌کنند صرفاً بر اساس کمیسیون خدمات، کسب درآمد می‌کنند. اغلب، این مبلغ به حدود 30 تا 50 درصد از هزینه خدمات می رسد و مقدار کمی برای هزینه مواد استفاده شده به سالن ها بازپرداخت می شود.

یکی از مزیت‌های این ساختار این است که به آرایشگران انگیزه می‌دهد تا با بازاریابی فعالانه خدمات، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و تشویق به خرید محصولات، درآمد بیشتری کسب کنند.

برخی از معایب نیز این واقعیت است که یک آرایشگر جدید ممکن است برای کسب درآمد کافی از این راه به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد، زیرا آنها هنوز در حال جذب مشتریان خود هستند و زمانی برای بازاریابی خدمات خود ندارند. اگر هر آرایشگر حداقل دستمزد را به دست نیاورد، ممکن است قانوناً موظف به پرداخت دستمزد باشید.

ساختارهای پرداخت ترکیبی

ساختارهای پرداخت ترکیبی

این نوع قرارداد درصدی سالن به کارکنان ثبات و انگیزه بیشتری برای فروش محصولات یا خدمات بیشتر و جذب مشتریان جدید می دهد. هر کس می تواند انتظار داشته باشد که حداقل مبلغی را به دست آورد، اما علاوه بر آن، مسئول درآمد اضافی است.

برخی از مدیران از مقیاس کشویی سالن کمیسیون طبقه‌بندی استفاده می‌کنند که به موجب آن کارفرما به هر آرایشگر بسته به اینکه آیا اهداف فروش و خدمات مختلف را برآورده کرده یا از آن فراتر رفته است، دستمزد بیشتری می‌پردازد.

از مزایای سالن‌هایی که به صورت ساعتی به اضافه پورسانت پرداخت می‌کنند عبارتند از: جذب سبک‌شناسان جدید آسان‌تر (از آنجایی که حداقل مبلغ تضمین شده است) و این واقعیت که مالکان می‌توانند این محاسبه‌گر کمیسیون سالن را مطابق با نیازهای صنعت خاص خود تنظیم کنند (تعیین اهداف منظم برای فروش محصول). ، خدمات خاص و غیره).

یکی از معایب این روش این است که پیگیری همه چیز می تواند پیچیده باشد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ردیابی عملکرد تیم، استفاده از نرم‌افزار سالن است تا ببینید چه کسی به اهداف خود می‌رسد، کدام سرویس‌ها محبوب هستند و چه زمانی کندترین دوره‌ها اتفاق می‌افتد.

نیروی کار ثابت یا اجاره غرفه سالن زیبایی

اگرچه از نظر فنی یک استراتژی مبتنی بر کمیسیون نیست، اما اگر نمی‌خواهید دستمزد ساعتی کارکنان خود را پرداخت کنید، می‌توانید آن را بررسی کنید. این شامل اجاره دادن هر غرفه یا صندلی به استایلیست‌های مستقل و سپس دادن هزینه به آنها برای خدمات است.

یک مزیت بزرگ این است که شما تضمین درآمد اجاره دارید و نیازی به تنظیم برنامه یا پرداخت هزینه هایی مانند بیمه درمانی و زمان تعطیلات ندارید.

بزرگترین معایب شامل این واقعیت است که شما کنترل کمی بر کارهایی که این آرایشگران ها انجام می دهند دارید و اگر در آمد زیادی را به همراه داشته باشند، توانایی کسب درآمد بیشتر از آنچه را که قبلاً از آنها دریافت می کردید، نخواهید داشت.

نتیجه

ارائه فرصتی به تیم آرایشگران برای دریافت درصد کمیسیون می‌تواند راهی عالی برای ایجاد انگیزه در آن‌ها و هیجان‌زده کردن آنها برای جذب مشتریان جدید باشد. این امر کمیسیون را به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل می کند.

امتیاز دهید