آرایشگر بودن فقط به میکاپ کردن یا کوتاه کردن و حالت دادن به موهای افراد نیست. یکی از چالش هایی که شما به عنوان یک آرایشگر با آن مواجه خواهید شد یافتن راه هایی برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی برای ادامه کارتان است. برای جذب مشتریان جدید شما باید به برندسازی شخصی خود بپردازید نکات کلیدی را برای این برندسازی در نظر داشته باشید. در در این مقاله به لیستی از نکات کلیدی اشاره شده است که به شما کمک می کند برای موفقیت در بازاریابی و کسب و کار خود در راستای برندسازی خود به عنوان یک آرایشگر آماده شوید.در ادامه یاد خواهید گرفت که در رابطه با برندسازی چه کاری می توانید انجام دهید تا مشتریان خود را افزایش داده و فروش و خدمات خود را بهبود بخشید

قوانین کلیدی برای برندسازی شخصی آرایشگران

برای اینکه خودتان را به عنوان یک استایلیست معرفی کنید، باید روی چند چیز تمرکز کنید:

تخصص

باید بر روی یک زمینه یا بازار هدف تمرکز کنید و نقاط قوت و تفاوت های خود را با دیگران شناسایی کنید. برای مثال می توانید در آرایش عروس، آرایش صورت، آرایش مو، آرایش مردانه و … تخصص داشته باشید و به عنوان یک متخصص در آن زمینه شناخته شوید.

اصالت

باید خود را صادقانه و شفاف نشان دهید و سعی کنید با شخصیت و سبک خود، مخاطب خود را جذب کنید. باید از عقاید و احساسات خود دفاع کنید و از تقلید کردن از دیگران بپرهیزید.

با مشتریان خود به طور آشکار ارتباط برقرار کنید

بازاریابی دهان به دهان تکنیک قدرتمندی است که می توانید برای بازاریابی خود به عنوان یک آرایشگر از آن استفاده کنید و اینکار با ارتباط باز با مشتریان فعلی شروع می شود.

برقراری ارتباط آزادانه اعتماد به نفس شما را نشان می دهد و می تواند به شما در شروع گفتگو با مشتریان کمک کند. می توانید سؤالاتی مانند “دوست دارید چه نوع مدل مویی را به عنوان نتیجه نهایی ببینید؟” بپرسید. و از آن ها بخواهید عکس ها را به شما نشان دهند تا متوجه شوید که دنبال چه مدل مویی هستند. این بحث به شما نشان می‌دهد که شما می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید و به ایجاد قدرت و تخصص شما کمک می‌کند. در نتیجه رضایت احترام و اعتماد مشتریان خود را به دست خواهید آورد و این می تواند به بازاریابی دهان به دهان رایگان تبدیل شود زیرا مشتریان به خانواده و دوستان خود در مورد خدمات عالی شما می گویند.

قوانین کلیدی برای برندسازی شخصی آرایشگران

داستان خود را داشته باشید

شما باید یک داستان قانع کننده و معنادار در مورد خود، تجربیات، اهداف و ارزش های خود داشته باشید و آن را به روش های مختلف به اشتراک بگذارید. شما باید به مخاطبان خود بگویید که چگونه میکاپ آرتیست شده اید، چه چالش ها و فرصت هایی را تجربه کرده اید، چه ایده ها و الهاماتی دارید و چه نتایجی به دست آورده اید.

ثبات

شما باید در همه جا و همیشه (در هر شرایطی) یک فرد باشید و پیام های مشابهی را منتقل کنید که متناسب با برند شماست. شما باید در تمام عناصر شخصی خود مانند لباس، زبان بدن، صحبت کردن، نوشتن، عکس گرفتن و غیره با هویت و استراتژی برند خود سازگار باشید.

آموزش یک دوره آرایشگری

آموزش آرایشگری به گروهی از دانشجویانی که دوره آرایشگری را می آموزند راه دیگری است که می توانید خودتان را به عنوان یک آرایشگر معرفی کنید. شما می توانید با هدف تبدیل نسل بعدی آرایشگران مشتاق به حرفه ای ها، خود را به عنوان یک معلم و مربی صنعت زیبایی معرفی کرده و در این فرآیند خود را به گروهی از مردم معرفی کنید که روزی می توانند شما و کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنند.

علاوه بر این، تبدیل شدن به یک معلم به شما این امکان را می دهد که از آخرین تغییرات، شیوه ها و ترندهای این حرفه مطلع شوید و به شما امکان می دهد به تحقیقات پیشرفته در این صنعت دسترسی داشته باشید. سپس می توانید از آنها در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

قوانین کلیدی برای برندسازی شخصی آرایشگران

برای شکست آماده باشید

باید بپذیرید که همه نمی توانند شما را دوست داشته باشند و ممکن است نظرات یا انتقادات منفی دریافت کنید. شما باید از شکست ها درس بگیرید و به جای تسلیم شدن پیشرفت کنید.

تأثیر مثبت بر روی مخاطبان خود بگذارید

باید سعی کنید با ارائه خدمات با کیفیت، احترام به مشتریان، حل مشکلات، افزایش دانش و مهارت، نوآوری و خلاقیت، ارزش افزوده ایجاد کنید و حس خوبی و لذت بخشی به مخاطبان خود بدهید.

یک وب سایت و حساب در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

شما همچنین می توانید با ایجاد یک وب سایت و حساب در رسانه های اجتماعی، از جمله در فیس بوک، اینستاگرام و توییتر خود را به صورت آنلاین بازاریابی کنید. در این پلتفرم‌ها حتماً در مورد آرایشگاه خود (اگر صاحب آن هستید) و مهارت‌های زیبایی خود صحبت کنید. چه چیزی آرایشگاه شما را منحصر به فرد و متفاوت از سایر آرایشگاه ها می کند؟ آیا در چیزی تخصص دارید؟  هر کاری که انجام می‌دهید باید تا حد زیادی خودتان را تبیغ و بازاریابی کنید.

علاوه بر این می توانید برای نشان دادن دانش و تخصص خود در وب سایت خود وبلاگ هایی در مورد مو و زیبایی پست کنید و همچنین عکس هایی را در حساب های رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید که مدل موی ایجاد شده یا روند آرایش مو را نشان می دهد. همچنین می توانید مشتریان فعلی خود را تشویق کنید تا نظرات مثبت یا بازخورد خود را در وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی خود برای کمک به جذب مشتریان بالقوه بنویسند.

دنبال کردن افراد موفق

باید از تجربیات و دانش آرایشگران یا فعالان صنعت زیبایی موفق الگو برداری کنید و سعی کنید با آنها ارتباط برقرار کنید و از آنها یاد بگیرید.

برند خود را زندگی کنید

باید برند خود را به عنوان یک سبک زندگی در نظر بگیرید و با آن هماهنگ باشید. شما باید در همه جا و همیشه نشان دهید که حضور دارید و چه ارزش هایی دارید.

با افراد مشهور کار کنید

هنگامی که نامی برای خود در صنعت آرایشی ایجاد کردید، می توانید با همکاری با افراد مشهور رشد کرده و بیشتر بدرخشید. می توانید از ارتباط خود با افراد مشهور برای بازاریابی خود، ایجاد اعتماد مشتری و رشد پایگاه مشتری خود استفاده کنید.

اما برای اطمینان از موفقیت آینده خود، باید حرفه آرایشی خود را با اخذ دیپلم یا دیپلم پیشرفته آرایشگری از موسسه بین المللی شغلی شروع کنید. اینکار توازن مناسبی از چارچوب نظری همراه با دانش عملی در صنعت را به شما می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌وکار خود را به برندی قدرتمند تبدیل کنید که مورد اعتماد مشتریان است و افراد مشهور می‌خواهند با آن کار کنند.

وفاداری مشتری را ارتقا دهید

بازاریابی شما به عنوان یک آرایشگر و برند شدنتان می تواند برای مشتریان فعلی نیز به عنوان راهی برای بازگشت مجدد آنها انجام شود. برای ارتقای وفاداری مشتری، از خدمات مشتری و مهارت های ایجاد رابطه استفاده کنید. به عنوان مثال شما باید نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید تا بتوانید ظاهر خاصی را که می‌خواهند به آن‌ها بدهید، و همچنین وقتی که شما شخصاً نمی‌توانید به آنها خدمت کنید سایر کارکنان به آنها توجه کنند.

همچنین می‌توانید با ارائه مشوق‌ها و تخفیف‌ها وفاداری مشتری را ارتقا دهید. به عنوان مثال می‌توانید از مشتریان خود نام و تاریخ تولدشان را بپرسید و سپس به آنها کوپن‌ها یا تخفیف‌های شخصی‌ ارائه دهید تا در سالن در روز تولدشان استفاده کنند. یا می توانید کارت های مهر تهیه کنید که در آن هر بازدید پرداخت شده از سالن با مهر روی کارت ثبت می شود و بازدید پنجم یا دهم تخفیف دارد. مشتریان شما مطمئناً اینها را دوست خواهند داشت.

فراموش نکنید که کارت ویزیت خود را در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا آنها شما را به خاطر بسپارند. اینکار حرفه ای بودن شما را نشان می دهد و به مشتریانتان یادآوری می کند که دفعه بعد که نیاز به خدمات آرایشی دارند با شما قرار ملاقات بگذارند.

قوانین کلیدی برای برندسازی شخصی آرایشگران

این نکات برندسازی سالن برای آرایشگران ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید تا سالن خود را تقویت کند. در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که چگونگی انجام این تجربه شگفت انگیز به شخصیت شما بستگی دارد. هرچه خلاق تر و مشتری مدارتر باشید تجربه بهتری خواهید داشت و خود را بهتر به عنوان یک آرایشگر معرفی کرده و به برندسازی شخصی خود کمک می کنید. چسبیدن به برند خود و اجرای این شیوه‌ها می‌تواند به آوردن مشتریان جدید به سالن شما کمک کرده و همچنین به بازگشت مجدد مشتریان کمک می‌کند! خلاق باشید و آنچه را که سالن شما را خاص می کند به اشتراک بگذارید.

 

امتیاز دهید