صنعت زیبایی بسیار گسترده است و با سرعت زیادی به رشد خود ادامه می دهد، برندهای معمولی و بین المللی برای قرار گرفتن در کیف های آرایش، با هم رقابت می کنند.

با وجود رقابت، هنوز فرصت‌های زیادی برای رشد صنعت زیبایی وجود دارد اما برای اینکه شرکت شما معروف شود، به یک برند به یاد ماندنی و استراتژیک نیاز دارد.

در ادامه به  چند نکته در مورد استراتژی برند می پردازیم که می تواند به شرکت شما کمک کند تا مشتریان بیشتری جذب کند، فروش بیشتری داشته باشد و به یک برند فراموش نشدنی تبدیل شود.

شهرت برند سالن زیبایی

شهرت برند سالن زیبایی

این روزها، هر کسی می تواند خط چشم، رژ لب یا اسپری مو را از خواربارفروشی خریداری کند. حتی یک نیچ مانند “زیبایی طبیعی” دیگر آنقدر مهم نیست که در بازار شلوغ محصولات زیبایی، معروف شود.

بنابراین سوالی که برند شما باید به طور منظم به مشتریان پاسخ دهد این است که چرا شخصی باید محصول شما را به جای یک محصول مشابه از برندی دیگر خریداری کند؟

این کار به کمی تجزیه و تحلیل، ارزیابی نظرات مثبت و تعریف هایی که از مشتریان گذشته دریافت کرده اید، نیاز دارد.

آیا چندین نفر اعتقاد دارند که کرم دست شما تنها چیزی است که از ترک خوردن پوست آنها در زمستان جلوگیری می کند؟ شما می توانید این پیام را در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود منتشر کنید تا خود را به عنوان تنها گزینه ممکن برای مشتریانی که با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند، نشان دهید.

مخاطب هدف شما مهم است

هر جنبه ای از محتوا و برند سالن زیبایی شما باید برای یک فرد طراحی شود: مشتری هدف شما.

 

آیا این مشتریان اینفلوئنسرهای زیبایی را در YouTube دنبال می کنند؟ آیا تمام روز در اینستاگرام اسکرول می‌کنند یا یکشنبه‌ها از بازار کشاورزی محلی خرید می‌کنند (یا هر دو!)؟ چه چیزی توجه آنها را جلب می کند و آنها را به استفاده از یک خدمات یا محصول جدید ترغیب می نماید؟

طراحی های بصری برای صنعت زیبایی

طراحی های بصری برای صنعت زیبایی

هنگامی که عناصر اصلی برند زیبایی شما ایجاد شد، می توانید با ایجاد طرح های بصری خاص جلو بروید:

لوگو

لوگو چهره برند شما است و لوگوی مناسب هم معروف می شود و هم تاثیر اولیه قوی بر جای می گذارد.

در صنعت زیبایی، مهم است که ابعاد لوگوی خود را بسته به آنچه کسب و کارتان می فروشد، در نظر داشته باشید. تصور کنید که اگر طرح لوگوی شما روی محصولات کوچکی مانند خط چشم و برچسب‌های بالم لب چاپ شود چگونه ظاهر می‌شود – آیا همچنان خوانا و به یاد ماندنی خواهد بود؟

لوگوهای ساده و ماندگار بهترین نتایج را ایجاد می‌کنند و بسیاری از کسب‌وکارها بسته به جایی که هر نسخه استفاده می‌شود، نسخه‌های متعددی از لوگوهای خود (افقی، عمودی، با تایپوگرافی، بدون تایپوگرافی و غیره) را ایجاد می‌کنند.

سایت اینترنتی

وب سایت برند سالن زیبایی شما باید مخاطب هدف شما را جذب کند، به راحتی قابل پیمایش و با تصاویر بسته بندی، لوگو و بازاریابی شما هماهنگ باشد.

در حالی که پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در یک زمان تنها بخش های کوچکی از برند شما را به اشتراک بگذارند، وب‌سایت شما جایی است که کسب‌وکار شما می‌تواند محصولات شما و اینکه چرا آنها بهترین گزینه ممکن برای مشتریان احتمالی شما هستند را شرح دهد و آنها را ترغیب به خرید نماید.

رسانه های اجتماعی و عکاسی

صنعت زیبایی اساساً توسط جلوه‌های بصری هدایت می‌شود، بنابراین اگر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، حتماً از تصاویر زیبای زیادی که با ویژگی‌های برند شما همسو هستند، استفاده نمایید.

محتوا

اگر برند زیبایی شما در رسانه های اجتماعی یا وب سایت حضور دارد، کپشن ها و محتوای زیادی برای تیم شما وجود خواهد داشت که می توانید آنها ایجاد کنند. داشتن یک استراتژی محتوا تضمین می‌کند که هیچ‌وقت ایده‌هایتان تمام نمی‌شود و محتوای شما با تصاویر بصری شما هماهنگ می‌شود تا یک هویت کلی برای برند خود ایجاد کند.

مهم نیست چه مسیری را انتخاب می کنید، استراتژی محتوای شما باید بر موقعیت برند تمرکز کند که چرا محصولات شما با بقیه متفاوت هستند.

امتیاز دهید