3. رسیدگی به بازخورد مشتریان و شهرت آنلاین

I). جمع آوری بازخورد از مشتریان
به عنوان یک مدیر سالن زیبایی جمع آوری بازخورد مشتریان بسیار ضروری است. اینکار می تواند به شما در تقویت استراتژی های توسعه کسب و کارتان کمک کند. همچنین یک راه عالی برای ایجاد پایگاه داده مشتریان می باشد. نه تنها بازخورد مشتریان می تواند تیم شما را بسیار تقویت کند؛ بلکه به شما کمک می کند تا فرآیندهای خاصی را در کسب و کارتان بهبود ببخشید.

موثرترین نکات مدیریتی سالن های زیبایی جهت افزایش فروش (بخش دوم)

II) نظرسنجی از مشتریان را فراموش نکنید
اگر واقعاً می خواهید بدانید که مشتریان شما در مورد سالن زیبایی شما چه فکری می کنند، یک پرسشنامه نظرسنجی برای مشتریان آماده کنید. اولین قانون در مورد نظرسنجی این است که آن را تا حد امکان ” کوتاه نگه دارید”. هیچ کس وقت پر کردن فرم های طولانی را ندارد.

III) بازخوردهای منفی را مدیریت کنید و شهرت آنلاین خود را حفظ کنید
به عنوان یک صاحب کسب و کار، واقعا نمی توانید از بررسی های منفی فرار کنید. اما عدم رسیدگی به آنها می تواند اعتبار کسب و کار شما را مختل کند. با وجود یک سیستم مدیریت سالن زیبایی حرفه ای، کنترل تصویر منفی برند شما آسان تر می شود. شکایات مشتریان شما می تواند نشاندهنده این باشد که کسب و کار شما در اولین فرصت به بیشترین توجه شما نیاز دارد.

برای مثال:

اگر گزارشی از روندهای شکایت مشتریان وجود نداشته باشد، گویای این موضوع است. به این معنی است که شما شکایت را به دقت زیر نظر نمی گیرید و با اعضای تیم در هنگام مواجهه با شکایات برخورد نمی کنید.
اگر اقدامی در مورد شکایات انجام می دهید اما آن را ثبت نمی کنید در این صورت مطمئناً مشکلی در پیگیری مدیریت وجود دارد.
در کل تجزیه و تحلیل گزارش های شکایات شما یک نمای کلی از کسب و کار و کیفیت خدمات مشتری به شما می دهد.

اگر مشتریان شما نظرات مثبتی درباره سالن شما به صورت آنلاین یا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ارسال می کنند بهتر است به آنها پاسخ دهید. همچنین می توانید هر بار که نظر مثبتی در مورد سالن شما ارسال می کنند به آنها انگیزه کوچکی بدهید این انگیزه می تواند هر چیزی از لاک ناخن رایگان گرفته تا کوتاه کردن موی مشتریان و … باشد.

4. بودجه و هزینه ها

I) هزینه ها را تحت کنترل نگه دارید
هزینه ها و درآمد بخش مهمی از مدیریت سالن زیبایی است. برای اطمینان از سودآوری سالن باید بودجه ای تعیین کنید و هر هزینه ای باید جداگانه حساب شود. بررسی کنید که آیا کارکنان و تامین کنندگان شما به موقع حقوق دریافت کنند و یا سایر قبوض متفرقه برای مثال برق، آب و … نیز به موقع پرداخت می شوند.

II) موجودی را مدیریت کنید
مدیریت موجودی برای کسب درآمد از سالن زیبایی شما بسیار مهم است. هنگامی که موجودی انبار خود را پیگیری کنید، می‌دانید که محصول مورد نیاز برای خدمات رسانی به مشتریان خود را دارید. با مدیریت موجودی کارآمد، می‌ توانید جریان کالا را از سالن به انبار و از تولیدکننده تا نقطه فروش نهایی مدیریت کنید. اینکار نه تنها به افزایش فروش شما کمک می کند بلکه تضمین می کند که سالن زیبایی شما یک سالن دارای محصولات مناسب، در مقادیر مناسب و در زمان مناسب است. علاوه بر این، این اطمینان را ایجاد می کند که سالن شما به جدیدترین ابزار، ماشین آلات و فن آوری ها مجهز شده است.
مدیریت یک سالن همچنین شامل ارائه پیشنهادهای هیجان انگیز برای مشتریان شما نیز می باشد. این فقط یک راه ساده برای جذب مشتریان بیشتر نیست، بلکه تضمین می کند که درآمد شما کاهش نمی یابد.

موثرترین نکات مدیریتی سالن های زیبایی جهت افزایش فروش (بخش دوم)

5. کمپین های بازاریابی را اجرا کنید

  • برنامه های وفاداری: گنجاندن یک برنامه وفاداری بهترین راه برای قدردانی از مشتریان برای بازگشت مجدد آن ها می باشد. از کالاها و خدمات رایگان گرفته تا کوپن های تخفیف و … می توانید برنامه پاداش خود را برای افزایش و حفظ مشتری تعین کنید.
  • باشگاه مشتریان: استفاده از نرم افزارهای باشگاه مشتریان در سالن زیبایی یک موقعیت برد-برد برای سالن شما و مشتریان آن است. همانطور که مشتریان از خدمات با نرخ های تخفیف به واسطه عضویتشان در باشگاه مشتریان سالن زیبایی شما بهره مند می شوند؛ به واسطه عضویتشان مرتباً به سالن زیبایی شما مراجعه خواهند کرد. اینکار نه تنها سودآوری کسب و کار شما را افزایش می دهد بلکه می تواند تسلط شما را در رابطه با مدیریت کسب و کارتان بیشتر کند.
  • ارسال پیشنهادات شخصی: اگر می خواهید مشتریان جدیدی را با حفظ مشتریان قدیمی جذب کنید پیشنهادات شخصی ارائه دهید.
    تخفیف های تولد، پیشنهادات متفاوت برای جشن و اعطای جوایز و امتیاز برای معرفی مشتریان توسط یکدیگر روش های مختلفی هستند که می توانید مشتریان را جذب کنید.
  • ارسال پیامک‌های شخصی‌شده: از ارسال پیامک های هشدار به مشتریانتان گرفته تا پیام‌های تبلیغاتی و … چنین تلاش‌های بازاریابی پتانسیل گسترده‌ای دارند. با ارسال پیام های پیشنهادی در طول جشنواره ها، تولدها و مناسبت های مختلف، مشتریان را در جریان نگه دارید. یک قدم فراتر بروید و آنها را شخصی سازی کنید تا مشتری شما احساس کند واقعاً به آنها اهمیت می دهید. ارسال  پیام های هدفمند وفاداری مشتری را افزایش می دهد.
  • افزودن ارزش: پیشنهادهایی که ارائه می کنید به جای اینکه سودتان را از بین ببرد باید به شما کمک کند پول بیشتری دربیاورید. همه چیز در مورد ارزش افزوده است.
    راه های هوشمندانه زیادی برای انجام این کار وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید در روزهایی که کسب و کارتان معمولا خلوت تر از حد معمول است ساعت هایی را با عنوان ساعت های شاد به مشتریان خود معرفی کنید به طوریکه مشتریان شما در این ساعت ها خدمات شما را با تخفیف های شگفت انگیز یا در یک رقابت سرگرم کننده دریافت کنند. اینکار می تواند راه خوبی برای جذب مشتریان جدید به سالن زیبایی شما و همچنین افزایش درآمد کلی شما باشد.

6.بینش رفتار مشتری و معیارهای عملکرد کارکنان را ردیابی کنید

هنگامی که به درستی تجزیه و تحلیل انجام شود، مقدار زیادی از بینش را می توان فقط از رفتار مشتری به دست آورد.

مردم برای چه خدماتی بیشتر به سالن  زیبایی شما مراجعه می کنند؟ پرفروش ترین محصول سالن زیبایی شما چیست؟ آیا مشتریان از خدمات رایگانی که در حال حاضر ارائه می کنید قدردانی می کنند؟ آیا چیز دیگری وجود دارد که آنها را بیشتر هیجان زده کند؟

موثرترین نکات مدیریتی سالن های زیبایی جهت افزایش فروش (بخش دوم)

شما می توانید برنامه بازاریابی سالن زیبایی خود را مطابق با بینش هایی که از رفتار مشتریان خود به دست می آورید، برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید طرح‌های رضایت‌بخش‌تری را برای مشتریان اجرا کنید تا سالن زیبایی شما توسط همه کسانی که به آن مراجعه می کنند موفق شود.

ردیابی رفتار مشتری به طور منظم بسیار مهم است زیرا ترجیحات آنها ممکن است با فصول یا مناسبت های خاص تغییر کند.

برای مثال افراد ممکن است بخواهند جلسات آرایش موی بیشتری در حوالی عید و جلسات روتین پوستی بیشتری در طول تعطیلات تابستانی داشته باشند. شما می توانید منابع سالن (اعم از سرمایه و انسانی) را بر این اساس تخصیص دهید تا موفقیت های سالن زیبایی خود را تضمین کنید.

تجزیه و تحلیل عملکرد کارکنان هر ماه باید به یک روال تبدیل شود. جلسات انفرادی برگزار کنید و به این نکته اشاره کنید که چگونه یک کارمند می تواند در یک زمینه خاص پیشرفت کند تا بهتر عمل کند.

7. بر عملیات روزانه سالن نظارت کنید

بخش جدایی ناپذیر مدیریت سالن زیبایی مراقبت از عملیات روزانه است. اطمینان حاصل کنید که کارمندان به موقع می آیند، لباس و بهداشت خود را بررسی می کنند و تمیزی در سالن زیبایی وجود دارد.

ردیابی موجودی محصولات، سفارش لوازم، ترتیب نگهداری منظم از تمامی تجهیزات، به روز نگه داشتن سوابق و مدیریت نرم افزار سالن؛ اینها چند مسئولیتی است که یک مدیر سالن زیبایی باید به طور روزانه انجام دهد.

 

نتیجه

در نظر داشتن و رعیت نکات گفته شده تمام چیزی است که برای ساده کردن روال کسب و کار شما و ارائه تجربه مورد نظر مشتریان خود لازم دارید. اگر نمی‌دانید چگونه عملیات، حسابداری و درآمد کسب‌وکار خود را مدیریت کنید، یک نرم‌افزار مدیریت و برنامه‌ریزی سالن زیبایی تهیه کنید. در حالی که عملیات روزانه به صورت خودکار انجام می شود، ارزیابی مدیریت بسیار آسان تر می شود.

امیدواریم که این نکات مدیریت سالن زیبایی به شما در برنامه‌ریزی مراجعات مشتریان، اطمینان از بازخورد، فروش محصولات، بازاریابی کسب‌وکارتان، مدیریت کارمندان و افزایش سودآوری کمک کند.

در بخش نظرات می توانید به ما بگویید که چه چیزهای دیگری برای شما در مدیریت سالن زیباییتان مفید بوده است!

 

امتیاز دهید