امروزه دنیای تجارت بیش از هر زمان دیگری رقابتی شده است. رقابت بسیار شدید بوده و اگر شما می‌خواهید متمایز شوید باید سطح خود و کسب و کارتان را بالا ببرید و به عبارتی عالی باشید. نقطه شروع، داشتن یک استراتژی برندسازی مشخص است. به عنوان صاحب سالن، برندسازی برای کسب و کار شما بسیار مهم است.

برندسازی سالن زیبایی سنگ بنای شهرت شما و قول شما به مشتریان است. بدون یک نام تجاری قوی، کسب و کار شما از بین خواهد رفت. برندسازی آرایشگاه سالن شما را از رقبای شما متمایز می کند، ارزشی را که ارائه می دهید را منتقل می کند و به عنوان یک وعده به مشتریان جدید و همچنین مشتریان فعلی عمل می کند.

برندسازی سالن فراتر از محصولات و خدماتی است که شما ارائه می دهید به عبارتی برندسازی تجربه ای است که هر بار  زمانیکه مشتری شما به سالن زیبایی وارد می شود، به او می دهید.
برندسازی به خصوص در زمینه کسب و کارهای زیبایی راهی عالی برای جذب و حفظ مشتریان، متمایز شدن از رقبا و بیان ارزش و شخصیت شماست. در این مقاله به معرفی مراحلی می پردازیم که با توجه به آن می توانید به راحتی اقدام به برندسازی کسب و کار خود کنید.

چگونگی برندسازی کسب و کارهای زیبایی (سالن های آرایشی)

برندسازی سالن زیبایی چیست؟

برندینگ سالن زیبایی هویتی است که شما برای کسب و کار خود می سازید و شما را از رقبای خود متمایز کرده و منحصر به فرد می کند. اینکار شامل موارد زیادی از جمله طرح، رنگ، گرافیک، فونت ها، نحوه برقراری ارتباط با مشتریان، نوع تجربه ای که ارائه می دهید و لحن صدایی که استفاده می کنید می شود.

در این مقاله هدف ما بحث درباره مباحثی از جمله اهمیت برندسازی سالن زیبایی، نکاتی برای ایجاد یک شخصیت مخاطب، تفاوت بین برندسازی و بازاریابی، و چگونگی جذب مشتری برای سالن زیبایی، می باشد.

7 روش درخشان برای برندینگ سالن زیبایی

روشی که برند خود را معرفی می کنید با ارزش ترین دارایی شرکت شما است. به برند خود به عنوان یک شخص فکر کنید. مشتریان شما قبل از اینکه تصمیم به انجام تجارت بگیرند، شخصیت و ظاهر آن را قضاوت می کنند. بنابراین کاملاً طبیعی است که بخواهید سالن شما شخصی باشد که مردم آن را دوست دارند و آن را تحسین می کنند. در ادامه یک دستور العمل ساده به شما پیشنهاد می دهیم که می توانید برای ایجاد یک برند درخشان برای سالن خود به راحتی آن را دنبال کنید:

 

1.مخاطبان هدف خود را بشناسید

حتی قبل از اینکه پا به بازی برندسازی سالن زیبایی بگذارید، مهم است که بدانید مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند. شما می توانید تحقیقات بازار، نظرسنجی یا مصاحبه انجام دهید تا بینشی در مورد نیازها، ترجیحات و انتظارات مخاطبان خود به دست آورید. ممکن است وسوسه شوید که محصولات و خدمات خود را به همه بفروشید. با این حال در دنیای واقعی این به ندرت اتفاق می افتد. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

  1. سالن شما در چه مواردی تخصص دارد؟ نقاط قوت آن چیست؟
  2. آیا مشکل/نگرانی خاصی وجود دارد که با درمان های خود آن را حل می کنید؟
  3. آیا مشتریان شما با آنچه ارائه می دهید ارتباط دارند؟
  4. مشتریان شما چه نکات مشترکی دارند؟
  5. خدمات و قیمت های شما چیست؟ آیا مشتریان بالقوه شما با آنها همسو هستند؟
  6. چه کسانی را رقیب خود می دانید؟
  7. مشتری ایده آل شما در کجا قرار دارد؟ آیا آنها شهرنشین هستند یا در حومه شهر زندگی می کنند؟
  8. شما شخصاً با چه چیزی همذات پنداری می کنید؟

هنگامی که به سؤالات بالا پاسخ دادید، بررسی کنید که هر یک از این مشتریان چه چیز مشترکی دارند. بیشتر به سن، جمعیت، جنسیت، سبک زندگی، قدرت خرید، موقعیت مکانی، الگوهای شغلی و غیره بپردازید. این به شما وضوح بسیار زیادی را در مورد اینکه مشتری کامل و ایده آل شما کیست می دهد. با این حال این همه چیز نیست. بخش دوم ساخت هویت برند سالن شما، ایجاد شخصیت مشتری است.

چگونگی برندسازی کسب و کارهای زیبایی (سالن های آرایشی)

2.پرسونای مخاطب هدف خود را ایجاد کنید

جذب مشتری مناسب بخش مهمی از راه اندازی یک کسب و کار موفق سالن است. بهترین راه برای انجام آن، ایجاد یک شخصیت مخاطب هدف است. پرسونا نماینده رایج ترین مشتری هدف شما است. هنگامی که ایده روشنی از اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند را ایجاد کنید، می توانید شخصیتی بسازید که نماینده آنها باشد. پرسونا یک شخصیت خیالی است که ویژگی های کلیدی مشتری ایده آل شما مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد، سبک زندگی، اهداف، چالش ها و انگیزه های آنها را خلاصه می کند. هدف تحقیق شما اولویت بندی مشکلات و راه حل های مشتری است. درک کنید که چرا آنها باید از یک درمان یا خدمات خاص از سالن شما استفاده کنند. شما می توانید از این شخصیت برای هدایت تصمیمات برند خود استفاده کنید و پیام های خود را طوری تنظیم کنید که برای آنها جذاب باشد.

3. هنر داستان سرایی تصویری

اکنون که پایه برند خود را مشخص کرده اید، در مرحله بعد باید به آن جان بدهید. شما باید به کسب و کار سالن خود شخصیت خاصی بدهید که گروه هدف شما بتواند با آن طنین انداز شود. ارتباط با مشتریان شما تماماً در مورد داستان سرایی بصری است. هویت برند شما فقط یک لوگو یا یک نام نیست. این یک داستان بصری است که شخصیت، ارزش ها و وعده های سالن شما را منتقل می کند. شما باید عناصری مانند رنگ ها، فونت ها، گرافیک ها و تصاویری را انتخاب کنید که ماهیت برند شما را منعکس کرده و با مخاطبان شما طنین انداز شود. می توانید از ابزارهایی مانند تابلوهای خلق و خو یا راهنمای سبک برای ایجاد یک هویت بصری ثابت در همه پلتفرم ها و کانال های خود استفاده کنید.

چگونگی برندسازی کسب و کارهای زیبایی (سالن های آرایشی)

4.مزیت رقابتی خود را تعریف کنید

چه چیزی سالن شما را متفاوت و بهتر از سایرین می کند؟ چه مزایای منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه می دهید؟ چگونه مشکلات آنها را حل می کنید یا خواسته های آنها را برآورده می کنید؟ اینها برخی از سوالاتی هستند که باید برای تعریف مزیت رقابتی یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود (USP) به آنها پاسخ دهید. USP شما باید واضح، مختصر و قانع کننده باشد و باید در تمام مطالب برند شما بیان شود.
در اوایل فرآیند برندسازی سالن، مهم است که مزیت رقابتی خود را مشخص کنید و بیان کنید که چه کسی هستید. این USP شما است که سالن شما را از بقیه متمایز می کند و به مشتریان شما دلیلی می دهد که به بازگشت به سالن زیبایی شما ادامه دهند. USP شما همچنین در دراز مدت ستون فقرات بازاریابی شما خواهد بود. بدون امتیاز منحصر به فرد، شما فقط یک سالن دیگر در محله هستید.

5.بیانیه های ماموریت و چشم انداز خود را در برندسازی ادغام کنید

هر صاحب سالن چیزی را تصور می کند که می خواهد با بهره گیری از برند خود به آن دست یابد. این هدف یا اعلامیه معمولاً به شکل چشم انداز و بیانیه مأموریت یک سالن است. در طول فرآیند برندسازی سالن، لازم است اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید. بیانیه ماموریت شما بیانیه ای است که توضیح می دهد چرا سالن زیبایی شما وجود دارد و هدف آن چیست. بیانیه چشم انداز شما بیانیه ای است که نشان می دهد سالن شما در آینده چه آرزو و هدفی دارد. این اظهارات مهم هستند زیرا هدف و جهت برند شما را بیان می کنند و مشتریان و کارمندان شما را تشویق می کنند تا از اهداف شما حمایت کنند. شما باید ماموریت و بیانیه های چشم انداز خود را با نمایش آنها در وب سایت، رسانه های اجتماعی یا دیوارهای سالن زیبایی در برندسازی خود ادغام کنید.

6.افزایش اعتبار آنلاین خود

در دنیای دیجیتال امروزی، داشتن حضور آنلاین قوی برای هر کسب و کاری ضروری است. شما باید در پلتفرم هایی مانند Google My Busines، Facebook، Instagram و غیره شهرت مثبتی ایجاد و حفظ کنید، جایی که مشتریان بالقوه بتوانند شما را پیدا کنند و درباره شما بیشتر بیاموزند. همچنین باید مشتریان فعلی خود را تشویق کنید تا نظرات، رتبه‌بندی‌ها، توصیفات یا ارجاعات خود را به صورت آنلاین برای سالن شما ارائه دهند. این به شما کمک می کند تا ترافیک، سرنخ ها و تبدیل های بیشتری را برای کسب و کار خود جذب کنید.

چگونگی برندسازی کسب و کارهای زیبایی (سالن های آرایشی)

7.آهنگ صدای برند خود را انتخاب کنید

لحن صدای شما راهی است که از طریق کلمات با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید. این شخصیت و نگرش برند شما را منعکس می کند و بر نحوه درک مردم از شما تأثیر می گذارد. شما باید لحن صدایی را انتخاب کنید که با هویت برند شما مطابقت داشته باشد و برای مخاطب هدف شما جذاب باشد. در تمام محتوایی که منتشر می کنید، برند شما باید یکسان باشد. قبل از ایجاد صدا و لحن برای برند خود، شخصیت های مخاطب هدف خود را بررسی کنید.

اگر گروه هدف شما عمدتاً متشکل از افراد حرفه‌ای است، لحن صدایی مفرح و معمولی پیشنهاد می‌شود، در حالی که اگر آن‌ها ترکیبی از دختران دانشگاهی و همچنین زنان متاهل هستند، صدایی را انتخاب کنید که برای هر دو گروه جذاب باشد. . باید چیزی باشد که مشتاقانه و محترمانه باشد.

نتیجه

روشی که شما ایده های برندسازی سالن خود را مفهوم سازی و اجرا می کنید، شما را از رقبایتان متمایز می کند. این به شما کمک می کند حس اعتماد را در مشتریان خود القا کنید و باعث می شود آنها احساس اطمینان کنند که می توانند در مورد مو و پوست خود به شما اعتماد کنند. اگر می‌خواهید در صنعت زیبایی رقابتی پیشرفت کنید، ایجاد هویت برند و اتخاذ روش‌های جدید کسب‌وکار ضروری است.

امیدوارم این مراحل به شما کمک کند تا برندسازی آرایشگاه خود را با موفقیت انجام دهید.

امتیاز دهید