شاید بسیاری از شما داستان سوزان پارکر جونز را خوانده باشید، کسی که سالانه 24000 مایل سفر می کند تا آرایشگر مورد علاقه خود را ببیند. در حالی که این کار ممکن است کمی افراطی باشد اما یک نظرسنجی در بریتانیا نشان می دهد که مشتریان بیش از هر برند، محصول یا خدمات دیگری، به آرایشگر خود وفادار هستند. اگرچه ایجاد وفاداری مشتری در وهله اول می تواند دشوار باشد، اما زمانی که آن را به دست آورید، احتمال بیشتری وجود دارد که به شما وابسته شوند.

ایجاد رابطه با مشتریان، خود یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ مشتریانی است که به سالن شما می آیند. اما به جز تجارت شما، این موضوع برای مشتریان نیز بسیار مهم است. آنها می خواهند با کمک و مشاوره شما همیشه بهترین ظاهر خود را داشته باشند و به سالن شما اعتماد کنند. اگر به درستی با آنها برخورد کنید، باید بتوانید در کمترین زمان، رزروهای مجدد خود را افزایش دهید.

مشاوره مهم است

هر مشتری، فارغ از اینکه که جدید باشد یا قدیمی، باید یک مشاوره شخصی به او ارائه شود. با نشان دادن اینکه نیازهای مشتریان نه تنها برای شما مهم است، بلکه ایده هایی در مورد چگونگی رفع مشکلات مو و زیبایی آنها دارید، اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و اعتمادشان را جلب خواهید کرد.

همیشه می‌توانید به مشتری در مورد آنچه برای حفظ استایل یا رفتارش نیاز است آموزش دهید تا به او کمک کنید اهمیت کاری که انجام می‌ شود را درک کند. همچنین دلیل محکمی برای بازگشت مجدد داشته باشد.

به وفاداری مشتری پاداش دهید

در دنیای خرده فروشی، طرح‌های وفاداری سال‌ها است که برای تحت تاثیر قرار دادن خریداران مورد استفاده قرار می‌گیرند. احتمالاً خودتان نیز چند کارت در کیف خود دارید. وقتی این طرح‌ها به درستی اجرا شوند، می‌توانند بسیار موفق باشند.

اگر از رقابتی که در صنعت مو و زیبایی با آن روبرو هستید، مطلع باشید، اجرای طرح وفاداری مشتری باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما باشد. می توانید پس از تعداد معینی از بازدیدها، پاداش هایی مانند خدمات رایگان یا تخفیف ارائه دهید.

بهتر است که به جای تلاش مداوم برای جذب مشتریان جدید که ممکن است فقط یک یا دو بار به شما مراجعه کنند، مشتریان فعلی خود را حفظ کنید.

 به وفاداری مشتری پاداش دهید

تشویق به رزروهای مجدد نمایید

استایلیست ها و تراپیست ها، باید به هر مشتری یک بازه زمانی ارائه دهند تا برای جلسه بعدی مراجعه کنند. ممکن است لازم باشد به مشتریانی که کمی آرام هستند انگیزه دهید. به آنها اطلاع دهید که جلسات شما به سرعت پر می شوند و باید از هم اکنون برنامه ریزی کنند اما خیلی سخت گیر نباشید. بیان موضوعات به این شکل، کمتر شبیه به فروش خواهد بود و بیشتر شبیه توصیه های حرفه ای است که نباید نادیده گرفته شوند.

مایکل ون کلارک، سطح رزرو مجدد بین 80 تا 99 درصد را در سالن های خود در لندن دارد. یکی از تاکتیک‌های او برای بازگرداندن مشتریان این است که کارکنان پذیرش، مشتریان را جهت پیروی از توصیه‌های آرایشگر یا درمانگر، تشویق به رزرو مجدد کنند.

یک جمله ساده ی “آیا 6 هفته برای قرار بعدی شما مناسب است؟” می تواند بسیار موثر باشد و مشتریانی که در این مرحله دوباره رزرو می کنند، به احتمال زیاد به سالن مراجعه خواهند کرد. از اینکه برنامه سالن خود را شلوغ‌تر از آنچه هست به تصویر بکشید نترسید. اگر مشتری فکر کند برنامه شما کاملاً خالی است، انگیزه‌ای برای رزرو مجدد نخواهد داشت.

ارتقاء متقابل

مشتری از خدمات شما مطلع نخواهد شد مگر اینکه به آنها اطلاع دهید.

بکارگیری سایر کارکنان در مشاوره های خود، یک راه عالی برای تشویق به بازگشت مجدد در تجارت است. آمار نشان می دهد که هر چه مشتری خدمات بیشتری در سالن دریافت کند، احتمال وفاداری آنها بیشتر است. همچنین، حصول اطمینان از اینکه مشتری با چندین نفر از کارکنان ارتباط برقرار می کند، امکان خروج کارمندان را کاهش می دهد.

پیشنهادات میزبان

به جای ارائه تخفیف برای یک درمان، برای رزرو خدمات X و Y با یکدیگر، مشوق های دیگری مانند هدیه رایگان ارائه دهید. این موضوع بیشتر از اینکه تشویقی برای استفاده از خدمات بیشتر باشد، به این دلیل است که خدمات دیگر شما را نیز تجربه کنند.

پیشنهادات میزبان

آنها را فراموش نکنید

از دست دادن مشتریان، یکی از بزرگترین مشکلاتی است که یک سالن می تواند با آن مواجه شود، اما از دست دادن مشتری چقدر برای شما هزینه دارد؟

طبق گفته LOCKHART-MEYER، اگر میانگین هزینه اصلاح و اتمام کار شما 35 پوند باشد و یک مشتری جدید 5 بار در سال بازدید کند، این مبلغ 175 پوند در سال به ازای هر مشتری جدید است. اگر دو سرویس رنگ مو را با قیمت 55 پوند نیز اضافه کنید، مجموع هزینه سالانه 285 پوند خواهد بود.

فرض کنید شما 50 مشتری جدید در ماه دارید. تنها حدود یک سوم از این مشتریان احتمالاً برمی گردند، به این معنی که حدود 67٪ از مشتریان احتمالی شما باز نمی گردند که در این مثال 33 مشتری می باشد.

یعنی 33 مشتری ضربدر 12 ماه که برابر 396 مشتری و 396 مشتری ضربدر  285 پوند (متوسط ​​هزینه سالانه) که برابر با 112860 پوند در سال خواهد بود. بنابراین می توانید متوجه شوید که چرا وفاداری مشتری، کلید کسب و کار شماست!

روی جزئیات تمرکز کنید

از آنجایی که در دنیای سالن‌ها رقابت سختی وجود دارد، مهم است که به راه‌هایی فکر کنید که بتوانید در بین سالن‌های اطراف خود متمایز شوید. یکی از ساده ترین راه ها این است که با توجه به جزئیات، مشتریان را جذب کنید.

می‌توانید روی کارت‌های مشتری نوت گذاری کنید و اگر اشاره کردند که در مراجعه بعدی می‌خواهند درمان دیگری را امتحان کنند، یادداشت نمایید و دفعه بعد که مراجعه کردند، به آنها یادآوری کنید. شما حتی بدون اینکه مشتریان متوجه شوند خدمات خود را به فروش خواهید رساند! همچنین می‌توانید از آن‌ها درباره رویدادهایی که در آن حضور داشته‌اند، بپرسید. به خاطر سپردن چیزهای کوچک واقعاً به شما کمک می کند.

از آنها تشکر کنید

در این صنعت، وفاداری مشتری کلیدی است. به مشتریان همیشگی خود با کارت های تشکر پاداش دهید و برای معرفی یک مشتری جدید به سالن، به آنها درمان رایگان پیشنهاد کنید. بدون شک تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین اشکال بازاریابی و البته رایگان است!

 

امتیاز دهید