مشتری مداری در آرایشگاه های زنانه، باید یکی از اولویت های اصلی هر صاحب سالن باشد. وقتی مشتریان از سالن بازدید می کنند، فقط محصولات زیبایی و خدمات آرایش مو را نمی خواهند. آنها می خواهند یک تجربه خوشایند و مثبت نیز داشته باشند.

مشتریانی که خدمات خوبی دریافت می کنند، احتمال بیشتری دارد که بازگردند و به مشتریان وفادار تبدیل شوند اما کسانی که با خدمات ضعیف مواجه می‌شوند، شروع به جستجوی مکان‌های دیگر برای آرایش مو و خدمات آرایشی می‌کنند.

در واقع، مشتری مداری آرایشگاه زنانه، می تواند یک عامل واقعی “ساخت یا شکست” برای کسب و کار شما باشد. اما چگونه می توانید سطح خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید؟ و چگونه اطمینان حاصل می کنید که همه مشتریان یک تجربه عالی از سالن دریافت می کنند؟

مشتری مداری در آرایشگاه زنانه چیست؟

مشتری مداری در آرایشگاه زنانه چیست؟

بنابراین دقیقاً منظور ما از عبارت “مشتری مداری” در سالن ها چیست؟ مفهوم مشتری مداری تمام روش های مختلف رفتار و تعامل شما با مشتریان را پوشش می دهد. خدمات خوب به مشتریان آرایشگاه، مراقبت از مشتریان، اطمینان از داشتن تجربه کاربری خوشایند و احساس رضایت از خدماتی که شما و کارکنانتان ارائه می دهید. خدمات خوب می تواند جنبه های بسیاری را شامل شود، از جمله دوستانه، مودب بودن، و آمادگی نیز.

چگونه مشتریان را به آرایشگاه خود جذب می کنید؟

رزرو راحت

تجربه مشتری با مرحله رزرو شروع می شود. برای مشتریان باید یافتن سیستم رزرو شما را آسان باشد تا قرارهای خود را به راحتی تعیین کنند و در صورت لزوم آنها را تغییر دهند.

ارائه مشاوره

ارائه مشاوره از طریق متن، ویدیو یا تلفن می تواند به مشتریان کمک کند تا احساس ارزشمند بودن کنند. اگر شما این نوع خدمات خاص را ارائه دهید، باعث می‌شود تا آنها نیز احساس ویژه‌ای داشته باشند و به آنها اهمیت دهند.

ارسال یادآوری های قرار ملاقات

ارسال یادآوری‌های قرار ملاقات، از طریق پیامک یا ایمیل می‌تواند راه خوبی دیگر برای ایجاد احساس خاص بودن در مشتریان باشد. بنابراین نیازی نیست نگران از دست دادن رزرو خود باشند.

برای بازگشت مشتریان آماده شوید

قبل از بازگشت مشتری، یادداشت های خود را بررسی کنید تا نام، خریدهای قبلی، خدمات گذشته و غیره که به مشتری ارائه شده است را به خود یادآوری کنید.

چگونه آرایشگاه ها می توانند خدمات مشتری را بهبود بخشند؟

چگونه آرایشگاه ها می توانند خدمات مشتری را بهبود بخشند؟

میز کار خود را آماده کنید

اولین کاری که باید قبل از کار با مشتری انجام دهید این است که مطمئن شوید میز کار کاملاً آماده باشد. صندلی ها نیز باید تمیز باشند.

از نام مشتری استفاده کنید

برای ایجاد احساس راحتی، هنگام صحبت با مشتری، حتما از نام مشتری استفاده کنید. این کار می تواند باعث شود که احساس دوستی بیشتری داشته باشید و به طور کلی به آنها کمک کند احساس خوبی داشته باشند.

لبخند

وقتی صحبت از مهارت های افراد خوب در تجارت مراقبت از مو می شود، لبخند زدن بسیار مهم است. این کار یک حرکت ساده است، اما می‌تواند باعث شود همه مهمانان در سطح بیولوژیکی، احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند.

مودب باشید

ادب در صنعت زیبایی بسیار مهم است. مشتریان مدرن انتظار دارند که با آنها به گرمی و مودبانه برخورد شود. از هر گونه بحث و جدل و بی ادبی پرهیز کنید و اگر مشکلی پیش آمد حتماً ببخشید.

مشاوره ارائه دهید

اگر آرایشگر شما ظاهر جدیدی به مشتری می دهد، نکات و ترفندهایی را به او ارائه دهید تا همان ظاهر را در خانه بازسازی کند. یا اگر رنگ جدیدی استفاده کرده اند، توصیه هایی برای حفظ آن ارائه کنید تا بتوانند از آن لذت ببرند.

ارتباط را حفظ کنید

با ارسال اطلاعات مرتبط، مانند مقالاتی از متخصصان آرایشگاه، پیشنهادهای تبلیغاتی کارت هدیه برای رزرو بعدی، یا اطلاعات مراقبت از مو، با بازدیدکنندگان در ارتباط باشید. با پیگیری بازدیدهای مشتریان از آرایشگاه و خریدهای گذشته و ذخیره جزئیات ایمیل آنها، می توانید یادآوری هایی را برای محصولات جدید یا زمان رزرو مجدد، به آدرس ایمیل آنها ارسال کنید.

برنامه های وفاداری

برنامه های پاداش و معرف، در بسیاری از زمینه های صنعت خدمات، از جمله شغل آرایشگاه، بسیار موفق هستند. تخفیف‌ها یا موارد رایگان را به مشتریان وفادار هدیه دهید تا دلایلی برای بازگشت به آنها ارائه کنید.

نتیجه

واضح است که مشتری مداری در آرایشگاه زنانه یک تفاوت واقعی در تجارت آرایشگاه و سالن زیبایی است. خدمات خوب به مشتریان می‌تواند باعث بازگشت افراد شود و به کسب و کار شما کمک کند تا ارجاعات بیشتری داشته باشد و در نهایت سود شما را نیز افزایش دهد. خدمات ضعیف می تواند دقیقاً نتیجه معکوس داشته باشد. بنابراین باید مشتری مداری آرایشگاه زنانه را جدی بگیرید.

امتیاز دهید