قیمت گذاری خدمات و آموزش در صنعت زیبایی، ممکن است ساده به نظر برسد: محصول خود را با قیمتی بالاتر از هزینه‌ای که برای تولید یا خرید آن صرف می‌کنید قیمت گذاری نمایید تا سود ببرید.

اما قیمت های شما بیشتر از اعداد است. نحوه قیمت گذاری محصولات یا خدمات، خود می تواند بازتابی از هویت کسب و کار شما، نگاه رقبا به رفتار شما و ارزشی که برای مشتریان قائل هستید، باشد. به همین دلیل مهم است که یک استراتژی قیمت گذاری با برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

مواردی  که باید هنگام تنظیم استراتژی قیمت گذاری در نظر بگیرید

استراتژی های قیمت گذاری برای جذب مشتریان به سالن زیبایی شما

تعیین قیمت محصول یا خدمات شما نباید یک تصمیم تصادفی باشد که کاملاً روی سود متمرکز است. این موضوع باید یک انتخاب حساب شده و آگاهانه باشد که در آن هویت تجاری، برندسازی سالن زیبایی و ثبات مالی شما در نظر گرفته شود.

مانند هر تصمیم تجاری دیگری، تعیین استراتژی قیمت گذاری سالن زیبایی شما، با ارزیابی نیازها و اهداف کسب و کار شما شروع می شود. این موضوع نیاز به برخی اطلاعات تجاری دارد. می خواهید کسب و کار شما چگونه به اقتصاد و جهان کمک کند؟ که می تواند به معنای پذیرش یک استراتژی سنتی خرده فروشی، ایجاد یک سیاست کاری خاص برای کسب و کار خدماتی یا تاکید بر روابط شخصی با مشتری شما باشد.

هنگامی که اهداف و نیازهای خود را مشخص کردید، در مورد بازاریابی سالن های زیبایی و بازاری که وارد آن می شوید تحقیق کنید. با انجام تحقیقات آنلاین یا جستجو در کسب و کارهای محلی، سه تا پنج رقیب اصلی در صنعت زیبایی را مشخص کنید. مهم نیست که چه استراتژی قیمت گذاری را اتخاذ می کنید، آنچه رقبای شما انجام می دهند بر موفقیت کسب و کار و تصمیمات آینده شما تأثیر می گذارد. همچنین درک استراتژی های رقبا می تواند به شما کمک کند تا سالن زیبایی خود را از سایر رقبا متمایز کنید. در اقتصادی که هزاران کسب و کار کوچک وجود دارد که محصولات و خدمات مشابهی را ارائه می دهند، یک استراتژی قیمت گذاری موثر می تواند به شما کمک کند که متمایز شوید.

در حالی که ممکن است قبلاً برخی از این کارها را هنگام توسعه پلن کسب و کار خود انجام داده باشید، بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد استراتژی قیمت گذاری، تا حد امکان آمار و اطلاعات بیشتری داشته باشید.

استراتژی های قیمت گذاری برای جذب مشتریان به سالن زیبایی شما

مواردی  که باید هنگام تنظیم استراتژی قیمت گذاری در نظر بگیرید

ده‌ها روش وجود دارد که می‌توانید محصولات و خدمات سالن زیبایی خود را قیمت‌گذاری کنید و ممکن است متوجه شوید که برخی از آنها بهتر از سایرین کار می‌کنند.

1- کاهش قیمت

کاهش قیمت شامل تعیین قیمت های بالا هنگام معرفی محصول و سپس کاهش تدریجی قیمت با ورود رقبای بیشتر به بازار است. این نوع قیمت گذاری برای مشاغلی که در حال ورود به بازارهای نوظهور هستند ایده آل می باشد. یک استراتژی کاهش قیمت موفق، تا حد زیادی به بازاری که می‌خواهید وارد آن شوید بستگی دارد.

2- قیمت گذاری خاص

قیمت گذاری خاص برای مشاغلی است که محصولات با کیفیت بالا تولید کرده و آنها را به افراد با درآمد بالا عرضه می کنند. کلید این استراتژی قیمت گذاری، توسعه محصولی است که کیفیت بالایی داشته باشد و مشتریان آن را با ارزش در نظر بگیرند. احتمالاً باید یک استراتژی برندسازی «لوکس» ایجاد کنید تا برای مشتری موردنظر، جذاب باشد.

3- قیمت گذاری اقتصادی

یک استراتژی قیمت‌گذاری اقتصادی شامل هدف قرار دادن مشتریانی است که می‌خواهند تا حد امکان در هر کالا یا خدماتی که می‌خرند، پس‌انداز کنند. فروشگاه‌های بزرگ مانند Walmart و Costco نمونه‌های معروفی از مدل‌های قیمت‌گذاری اقتصادی هستند. مانند قیمت گذاری خاص، اتخاذ یک مدل قیمت گذاری اقتصادی، به هزینه های سربار و ارزش کلی محصول شما بستگی دارد.

4- قیمت گذاری بر اساس ارزش

قیمت گذاری مبتنی بر ارزش مشابه قیمت گذاری خاص است. در این مدل، یک شرکت قیمت گذاری خود را بر اساس این انجام می دهد که مشتری چقدر ارزش محصول را باور دارد. این مدل قیمت گذاری برای بازرگانی که به جای کالاها، محصولات منحصر به فرد ارائه می دهند، بهترین است.

5- قیمت گذاری پویا

قیمت گذاری پویا به شما این امکان را می دهد که در هر لحظه قیمت اقلام خود را بر اساس تقاضای بازار تغییر دهید. افزایش قیمت Uber نمونه ای عالی از قیمت گذاری پویا است. در زمان ها خلوت، Ubers می تواند گزینه ای کاملا مقرون به صرفه باشد اما، هنگامی که طوفان و باران در ساعات شلوغی صبح رخ می دهد، با توجه به این که تقاضا نیز احتمالاً افزایش می یابد، قیمت اوبر سر به فلک می کشد.

کدام استراتژی قیمت گذاری برای سالن زیبایی مناسب است؟

کدام استراتژی قیمت گذاری برای سالن زیبایی مناسب است؟

هر یک از این استراتژی ها دارای مزایا و معایب متفاوتی هستند. باید مطمئن شوید که استراتژی قیمت‌گذاری شما هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد و شامل حاشیه سود است. تعیین نیازهای شما می تواند روشن کند که کدام استراتژی برای کسب و کار شما ایده آل خواهد بود.

اگر قبلاً کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید این استراتژی‌ها را آزمایش کنید تا زمانی که مشخص شود کدام یک برای کسب‌وکار شما بهتر است. همچنین می توانید استراتژی ها را بین خدمات بسته به بازار برای هر کالا یا خدمات تغییر دهید.

به جای تعیین یک عدد خاص، بر یافتن محدوده مناسب هزینه ها تمرکز کنید. زمان را برای بحث در مورد 500 دلار و 505 دلار تلف نکنید، زیرا تا زمانی که پایه قوی‌تری نداشته باشید، این موضوع اهمیت زیادی ندارد.

صرف نظر از اینکه کدام تاکتیک را انتخاب می‌کنید، قیمت‌گذاری مناسب، برای موفقیت مستمر سالن زیبایی شما ضروری خواهد بود. شما ممکن است بهترین خدمات دنیا، یک تیم عالی و یک سالن زیبا داشته باشید اما اگر نتوانید خدمات خود را به طور موثر قیمت گذاری کنید، فروش شما در نهایت با مشکل مواجه خواهد شد.

در صورتی که برای قیمت گذاری به مشاور سالن زیبایی نیاز دارید، با ما در ارتباط باشید.

 

امتیاز دهید