داشتن یک سالن و راه اندازی آن زمانی می تواند یک تجارت سودآور باشد که یک سیستم مدیریتی خوب داشته باشید. اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار در حوزه ی سالن زیبایی هستید، این می تواند یک انتخاب عالی برای کسب و کار باشد زیرا راه حل های عالی و زیادی برای بسیاری از مشکلاتی که صاحبان سالن ها با آن مواجه می شوند وجود دارد. به هر حال هیچ کسب و کاری بدون ریسکی وجود ندارد. مهم این است که چقدر برای رویارویی با چالش ها و پیروزی آماده هستید.

برخی از مزایای راه اندازی سالن به شرح زیر است:

  • شما رئیس خود هستید
  • به طور بالقوه حاشیه سود بالایی برای خدمات ارائه شده در سالن های زیبایی وجود دارد
  • با ایده ها و اجرای درست، سالن شما می تواند سال ها بقا داشته باشد.
  • شما می توانید روزانه با بازاریابی خوب و استراتژی های حفظ مشتری درآمد زیادی کسب کنید.

راه اندازی یک سالن به طور سودآور مستلزم این است که در هنگام تامین منابع و مدیریت سرمایه و کارکنان خود به طور فیزیکی درگیر باشید. در این مقاله در مورد مسائل رایجی که بسیاری از صاحبان سالن ها با آن مواجه می شوند و اینکه چگونه می توانید یک تفکر سیستمی در هنگام مواجهه با این مسائل داشته باشند و همچنین نکات ساده ای برای رفع این مشکلات آورده شده است.

تفکر سیستمی در یک سالن زیبایی

در طول سال ها کسب و کار سالن های زیبایی رونق گرفته است. تقاضای زیادی برای خدمات یک آرایشگر یا متخصص زیبایی وجود دارد. تحولی که افراد پس از بازدید از یک سالن متحمل می شوند سالن های زیبایی را به یک تجارت بسیار تحت حمایت و پرسود تبدیل می کند و یکی از سرمایه گذاری های بلندمدتی است که هر کسی می تواند داشته باشد.

در این مقاله پانزده چالش اصلی که ممکن است در حین اداره یک سالن با آنها روبرو شوید و راه حل های ممکن در هنگام مواجهه با این مشکلات آورده شده است.

 

1.استخدام پرسنل

استخدام باید یک کار ساده برای صاحبان سالن باشد. با این حال برخی از عوامل این فرآیند را در مقایسه با سایر مشاغل کاملاً متفاوت کرده است. در یک سالن انواع مختلفی از خدمات وجود دارد. این بدان معناست که برای ارائه انواع خدماتی که برای فروش در سالن خود انتخاب کرده اید باید کارشناسانی را استخدام کنید.

تفکر سیستمی در یک سالن زیبایی

برخی از نکات برای اطمینان از اینکه همیشه شما بهترین کارمندان را داشته باشید به شرح زیر است:

  1. نرخ های استاندارد پرداخت شده به عنوان حقوق برای کارشناسان با مجموعه مهارت های مختلف را بیابید.
  2. می توانید استخدام را به متخصصان برون سپاری کنید یا با همه متقاضیان شخصا مصاحبه کنید تا بهترین نامزدها را شناسایی کنید
  3. همیشه لیستی از کاندیداهای بالقوه را پس از یک تمرین استخدامی نگه دارید که در صورت وجود جای خالی می توانند به کار دعوت شوند.

2.آموزش کارکنان

استخدام افرادی که از قبل و به صورت پیش فرض ایده ای در مورد مدل دادن و آرایش مو دارند یک نکته مهم است. شما باید به کارکنان خود را به طور منظم آموزش دهید تا روش های دلخواه خود را بیاموزند و با ترندها همگام شوند. مردم از سالن شما دیدن می کنند تا مطابق با مد روز به نظر برسند. اگر کارکنان شما نتوانند مطابق انتظار، خدمات خود را ارائه دهند ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. هزینه های بالای آموزش کارکنان می تواند صاحبان سالن های زیبایی را دلسرد کند اما راه حلی وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  1. هزینه های آموزش کارکنان را در بودجه اولیه سالانه خود لحاظ کنید
  2. اطمینان حاصل کنید که ارزیابی پس از آموزش انجام شده است تا بدانید که آیا تأثیرگذار بوده است یا خیر

3.انتخاب محصولات مناسب

بسیاری از مشتریان با تقاضای محصولات خاص از سالن شما بازدید می کنند. اگر محصول در انبار موجود نباشد ممکن است آنها را به عنوان مشتری از دست بدهید. با این حال انبار کردن انواع محصولات برای رفع نیازهای مشتریان شما هزینه بردار خواهد بود. این کاری است که می توانید برای رسیدگی به چنین مسائلی انجام دهید.

  1. رفتار مشتریان را بشناسید تا بدانید واقعاً چه می‌خواهند.
  2. با پیروی از ترندها به روز باشید تا بدانید چه محصولاتی برای سبک های پرطرفدار مورد نیاز هستند
  3. محصولات را به صورت عمده بخرید. می توانید قیمت های بسیار پایین تری دریافت کنید

4.وفاداری مشتری

داشتن و حفظ مشتریان وفادار هنگام راه اندازی سالن دشوار است زیرا این یک تجارت بسیار رقابتی است. این احتمال وجود دارد که سالن دیگری در پایین خیابان وجود داشته باشد که خدمات مشابهی را ارائه دهد. برای تشویق وفاداری مشتری می توانید این نکات را در نظر بگیرید؛

  1. یک لیست مخاطب برای ارسال پیام های شخصی به مشتریان خود ایجاد کنید
  2. اطمینان حاصل کنید که همه مشتریان از یک کانال ارتباطی مستقیم برای تماس با شما در صورت لزوم آگاه هستند
  3. یک صفحه رسانه اجتماعی ایجاد کنید و مشتریان را تشویق کنید که صفحه شما را دنبال کنند
  4. صفحه رسانه های اجتماعی خود را با محتوای آموزشی و سرگرم کننده در مورد کسب و کار سالن خود پر کنید.

تفکر سیستمی در یک سالن زیبایی

5.تحریف قیمت

در تلاش برای جلب مشتریان بیشتر، سالن‌های تازه افتتاح شده می‌توانند قیمت‌های خود را پایین بیاورند و با اینکار سود کردن را برای شما تقریبا غیرممکن می‌کنند. به دلیل رقابت نیازی به فروش خدمات با ضرر نیست. در عوض به ارزشی که ارائه می‌دهید اشاره کنید و اقدامات لازم را برای بهبود تجربه مشتری هنگام بازدید از سالنتان انجام دهید.

6.بازاریابی خدمات خود

سالن های زیبایی عمدتا خدمات خود را به صورت محلی ارائه می دهند. این بدان معنی است که لازم است بهترین استراتژی های بازاریابی را برای مخاطبان محلی خود ایجاد کنید. اگر اینکار به درستی انجام شود کسب و کار شما رونق خواهد گرفت اما بسیاری از صاحبان سالن ها با مشکلات بازاریابی محلی مواجه می شوند.

بهترین گزینه استفاده از خدمات یک بازاریاب دیجیتال است که می تواند کمپین های تبلیغاتی محلی را برای سالن شما اجرا کند.

7.حفظ درآمد ثابت

مقیاس غیرقابل پیش بینی حمایت می تواند تکان دهنده باشد. صاحبان سالن ها بسته به حمایت هر ماه ارقام درآمد متفاوتی را ثبت می کنند. درآمد متناقض می تواند برنامه های بلند مدت را دشوار کند.

با مهارت های مدیریت سرمایه می توانید استانداردهای بالایی را حتی با درآمد نامنظم از فروش حفظ کنید.

8.صورت حساب های بالا

سالن ها به انواع مختلفی از تجهیزات نیاز دارند که انرژی زیادی مصرف می کنند. در نتیجه قبض های پرداختی افزایش می یابد و درآمد مورد انتظار از فروش را کاهش می دهد. برخی از نکات برای کاهش قبوض انرژی عبارتند از:

  1. کلیدها و پریزهای هوشمند را برای کاهش مصرف انرژی دریافت و نصب کنید.
  2. لامپ های LED را نصب کنید زیرا انرژی کمتری مصرف می کنند
  3. با یک مهندس در مورد نصب اتصالات عایق در درها و پنجره های خود صحبت کنید.

تفکر سیستمی در یک سالن زیبایی

9.همگام با ترندها

برای جذب مشتریان بیشتر لازم است اطمینان حاصل کنید که سالن شما دارای جدیدترین طراحی ها در مورد مبلمان، تجهیزات و سبک است. با این حال بازسازی یک سالن ممکن هزینه های گزافی را به همراه داشته باشد.

در حالی که بازسازی اغلب ضروری است اما با پیش بینی مالی می توانید برای بازسازی سالن خود سرمایه گذاری کنید و وجوه حاصل از فروش را در چند ماه آینده پس بگیرید.

10.انگیزه کارکنان

کار در سالنهای زیبایی کار سختی است. از کارمندان انتظار می رود ساعت های طولانی بایستند و همچنان بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. فشار می تواند انگیزه و بهره وری کارکنان را کاهش دهد. صاحبان سالن ها می توانند پول بیشتری را برای استخدام مربیان انگیزشی، روانشناس یا استفاده از مشوق ها برای حفظ انگیزه و خوشحالی کارکنان خرج کنند.

11.مدیریت حقوق و دستمزد

بسیاری از صاحبان سالن های زیبایی سعی می کنند حقوق و دستمزد خود را به طور مستقل مدیریت کنند. این کار دشواری است و زمان زیادی را می طلبد.

راه حل استخدام حسابدار با هزینه های اضافی یا یادگیری نحوه استفاده از نرم افزار مدیریت حقوق و دستمزد است.

12.مشتریان سختگیر

راضی کردن برخی از مشتریان غیرممکن است و فرقی نمی کند که شما چقدر تلاش می کنید. در چنین روزهایی کارکنان ممکن است انگیزه و آمادگی بیشتری برای ترک شغل خود داشته باشند.

تفکر سیستمی در یک سالن زیبایی

اما کاری که شما می توانید انجام دهید؛ اطمینان حاصل کنید که همه کارکنان شما به درستی آموزش دیده اند تا بتوانند پاسخ های سریع و دقیقی به سوالات مشتریان ارائه دهند. همچنین از وادار کردن کارمندان به کار طولانی‌تر خودداری کنید. این می تواند آنها را تحریک پذیر و بی حوصله در هنگام مواجهه با مشتریان سختگیر کند.

13.تعمیر و نگهداری سالن

بسیاری از تجهیزاتی که به طور مکرر در سالن ها استفاده می شوند باید به طور منظم تمیز و نگهداری شوند در غیر این صورت دچار اختلال می شوند. همچنین رعایت و حفظ یک محیط بهداشتی در سالن زیبایی ضروری است. مشکل این است که هزینه های نگهداری می تواند بسیار بالا باشد و سود را از بین ببرد.

تعمیر و نگهداری مهم است و هزینه ها را می توان در بودجه سالانه سالن لحاظ کرد. همچنین ایجاد یک رابطه کاری خوب با یک شرکت تعمیر و نگهداری برای دریافت هزینه های کمتر برای خدمات طولانی مدت ایده خوبی است.

14.نرخ بالای استعفای کارکنان

این می تواند یک مشکل باشد. برخی از کارمندان پس از یادگیری نحوه ارائه بهترین خدمات سالن زیبایی، کار را ترک می کنند. کمبود کارکنان مجرب می تواند باعث طولانی شدن زمان انتظار و تاخیر در ارائه خدمات شود. مشتریانی که تجربه ضعیفی دارند ممکن است برنگردند.

با بهبود بسته های رفاهی و ایجاد یک برنامه کاری که به آنها اجازه می دهد تعادل کار و زندگی بهتری داشته باشند، کارمندان خود را از ماندن و حفظ شغلشان خوشحال کنید.

15.هزینه های راه اندازی بالا

صرف نظر از مقیاس کسب و کار، باز کردن یک سالن ممکن است هزینه زیادی داشته باشد. هزینه های بالا می تواند صاحبان سالن ها را در هنگام قرض گرفتن وجوه بدهکار کند و سپس برای پرداخت وام تحت فشار قرار گیرند. با این حال برخی از گزینه های تامین مالی عالی، کمک های مالی دولتی برای استارت آپ ها وجود دارد که می توان آنها را نیز مورد بررسی قرار داد. گزینه های موجود در شهر خود را بیابید و درخواست دهید.

 

به عنوان صاحب سالن زیبایی به زودی متوجه خواهید شد که این تجارت اصلاً بد نیست. راز در شناسایی مسائل بالقوه ای است که می تواند ایجاد شود و خطرات را کاهش دهد.

امتیاز دهید