شما به ناچار تعدادی از مشتریان عادی سالن خود را از دست خواهید داد. مردم مدام در حال تجربه چیزهای جدید هستند و آرایشگرها حرفه یا سالن خود را تغییر می دهند. به طور خلاصه، زندگی در جریان است. اما چگونه می توان از کاهش مشتریان جلوگیری کرد؟ در ادامه 9 نکته برای جذب و افزایش مشتری در سالن های زیبایی آورده شده است.

حفظ مشتری یا جذب مشتریان جدید به سالن

حفظ مشتری بسیار مهم است. احتمالاً می‌دانید که حفظ مشتریان فعلی‌تان ارزان‌تر از جذب مشتریان جدید خواهد بود اما حتی سالن‌های موفق نیز به‌ طور مرتب ریزش مشتری‌ ها را تجربه می‌کنند و باید دائماً مشتریان جدید جذب نمایند.

داشتن یک پایگاه قوی از مشتریان وفادار ضروری است اما نمی توانید در اینجا متوقف شوید. در ادامه چگونگی جذب مشتریان جدید شرح داده می شود.

حفظ مشتری یا جذب مشتریان جدید به سالن

1. ایجاد یک تجربه شگفت انگیز برای مشتری 

بهترین راه برای جذب مشتریان جدید، روشی است که برای صاحبان سالن ها و استایلیست ها بسیار مهم خواهد بود. آنقدر شگفت انگیز باشید که مشتریانتان از صحبت درباره شما دست نکشند. تخمین زده می شود که 92٪ از مردم بر اساس بازاریابی دهان به دهان، مانند توصیه های خانواده و دوستان، نسبت به سایر اشکال تبلیغات، تصمیم می گیرند.

تجربه مشتریان شما از لحظه ای که قرار ملاقات می گذارند شروع می شود و از طریق راه های ارتباطی ادامه پیدا کرده و سپس منجر به جذب آنها می گردد. شناخت مشتریان همه ی این تفاوت ها را ایجاد می کند. برای کسب بهترین نتایج، تمامی خدمات، رویکرد و کل فلسفه خود را جهت جذب مشتری مورد نظر خود تنظیم کنید.

و وقتی نوبت به برخورد با جنبه های عملی تجربه سالن می رسد، مهندس محمد داستانپور به ساده سازی کسب و کار سالن شما کمک می کند، بنابراین می توانید روی جذب مشتریان خود تمرکز کنید.

2. حضور آنلاین خود را به روز کنید

هنگامی که پروسه تجربه مشتریان در سالن را کامل کردید و مشتریان با یکدیگر از شما صحبت کردند، مطمئن شوید که می توانند تمام جزئیات سالن شما را به صورت آنلاین بیابند. پروفایل Google business را برای سالن خود به روز کنید و مطمئن شوید که کسب و کارتان در سایت های معتبر ثبت شده است.

موارد زیر را در پروفایل خود قرار دهید:

  • نام کسب و کار
  • آدرس
  • تلفن یا اطلاعات تماس
  • خدمات ارائه شده
  • ساعت کاری

برای کسب رتبه بهتر در رتبه‌بندی موتورهای جستجو نیز می‌توانید نقشه‌ای برای مسیریابی، تعدادی عکس از موقعیت مکانی خود یا حتی یک تور ویدیویی اضافه کنید.

3. فعالانه نظرات را بررسی کنید

فعالانه نظرات را بررسی کنید

مفهوم بازاریابی دهان به دهان را به خاطر دارید؟ نظرات آنلاین نیز زیر این چتر قرار می گیرند و می توانند یک استراتژی بسیار موثر برای جذب مشتریان جدید به سالن شما باشند. نکته مهم، استفاده از نظرات به نفع شماست.

در تمام تعاملات خود، از مهمانان بخواهید نظرات خود را بنویسند. می‌توانید این کار را از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، پاورقی ایمیل و در سالن انجام دهید. هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از زمانی نیست که یک مشتری معمولی، به یک «هوادار پر و پا قرص» تبدیل شود.

پس از دریافت نظرات، مطمئن شوید که به همه آنها پاسخ می دهید. اگر نظرات بدی دریافت کردید، جزئیات آن را به صورت آنلاین مطرح نکنید. روی حل مشکل تمرکز کنید و برای رسیدگی به شکایات، اطلاعات تماس خود را در اختیار مشتریان قرار دهید.

به نظرات مانند یک حرفه ای پاسخ دهید

  • بدانید وقتی یک نظر بد دریافت می کنید چه کاری باید انجام دهید
  • اطمینان حاصل کنید که مشتریان می توانند نارضایتی خود را به صورت آفلاین ابراز کنند
  • به نظرات مثبت نیز پاسخ دهید
  • مشتریان را تشویق به اظهار نظر کنید

4. از طریق “معرفی” رشد کنید

دوستانی دارید که در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند و مشتریان نظرات مثبت زیادی ارائه می دهند. ترفند بعدی در بازاریابی دهان به دهان، “معرفی” خواهد بود.

از قدرت مشتریان تکراری خود برای به دست آوردن کاربران جدید بهره ببرید. برخی از ایده ها برای تبلیغات توصیه ای عبارتند از:

  • تخفیف برای معرفی
  • دیواری مناسب برای اینستاگرام، که مشتریان را تشویق کند با هشتگ های برند سالن، سلفی بگذارند
  • خدمات ویژه اضافی برای معرفی
  • به ازای هر چند بازدید از مشتریان معرفی شده، تخفیف ارائه دهید

به دنبال هر چیزی باشید که به مشتریانتان برای معرفی برند شما، کمی جایزه یا امتیاز بدهد.

5. اجتماعی شوید

اجتماعی شوید

رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند مشتریان خود را در هر جایی که هستند به صورت آنلاین ملاقات کنید. فکر نکنید که رسانه های اجتماعی شما محدود به درج یک عکس و متن است.

بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی روش های مختلفی برای جذب مشتریان دارند، از جمله:

  • تبلیغات پولی
  • هشتگ های بومی سازی شده در منطقه شما (به عنوان مثال، mohammaddastanpour#)
  • گروه های محلی

اینستاگرام دارای ویژگی است که تصاویر ساده پست های قدیمی را با هم ترکیب می کند. همچنین ویدیوهایی را برای پست و استوری ایجاد نمایید تا جلب توجه کند.

6. ارائه خدمات منحصر به فرد در سالن

در سال‌های اخیر، شاهد افزایش خدمات سیار سالن، محصولات و شیوه‌های سازگار با محیط زیست و اهمیت تجربه کلی مشتری هستیم. اضافه کردن خدمات منحصر بفرد به سالن را در نظر داشته باشید تا خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید و افراد جدید را جذب کنید.

برخی از ایده های منحصر به فرد خدمات سالن عبارتند از:

  • آموزش آرایش بعد از ساعت کاری (همراه با غذا و نوشیدنی)
  • مشاوره کامل در مورد نحوه انتخاب و استفاده از محصولات زیبایی
  • خدمات شخصی سازی شده (به عنوان مثال، طراحی جزییات یا آرایش برای عکس)
  • جلسات سفارشی مراقبت از پوست 

7. خدمات اصلی را ارتقا دهید

در همین راستا، می‌توانید خدماتی را که از قبلا ارائه می‌دهید ارتقا دهید. به عنوان مثال برای ساعت های خلوت کاری، تخفیف ارائه کنید.

کارگاه های آرایش، نگهداری مو یا مراقبت از پوست، از طریق لایو اینستاگرام و حضوری برگزار نمایید.

ارائه خدمات اصلی شما را متمایز می کند و می تواند در جذب مشتریان جدید به سالن شما بسیار کمک کند.

8. از طریق بهترین دوستان خود وارد بازار شوید

وقتی با یک دوست این کار را انجام می دهید همه چیز بهتر است و در بازاریابی هم تفاوتی ندارد.

برای تبلیغات مشترک با یک کسب و کار محلی دیگر ارتباط برقرار کنید. کسب‌وکارهای محلی را از طریق مشتریان احتمالی جدید (مانند باشگاه‌های بدنسازی، فیتنس و اسپا) شناسایی کنید و در مورد بازاریابی مشترک، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این کار ممکن است چیزی به سادگی آویزان کردن تابلو برندها در سالن یکدیگر یا ارائه تخفیف برای خدمات سالن شما، هنگام خرید محصول یا خدمات کسب و کار دیگر باشد و بالعکس.

9. رزرو را آسان کنید

پس از اینکه مشتریان جدید خود را برای رزرو آماده کرده اید، زمان آن است که برنامه ریزی برای قرار ملاقات را بسیار آسان نمایید. دکمه رزرو را در صفحات داخلی وب سایت یا پروفایل رسانه های اجتماعی خود پنهان نکنید. آن دکمه را در مقابل دید قرار دهید تا مشتریان به راحتی آن را مشاهده کنند. رزرو اولین سرویس باید آسان، با تایید فوری و خودکار باشد.

امتیاز دهید