بحران به عنوان شرایط اضطراری تعریف می شود که باعث اختلال در کارکنان و همچنین بی ثباتی در کسب و کار می شود. بحران به طور کلی بر یک فرد، گروه، سازمان یا جامعه تأثیر می گذارد.

ممکن است شما خیلی از بحران‌هایی که کسب و کارتان با آن ها مواجه میشود رو نتوانید کنترل کنید. اما برای مدیریت بحران در کسب و کارتان می توانید واکنش‌های بهینه‌ای داشته باشید تا بتوانید از آن ها به راحتی عبور کرده یا حتی کم‌ترین آسیب رو ببینید.

البته در دوره‌هایی که کسب و کار وارد بحران‌های خاص میشود، فرقی ندارد چه در دوران کرونا و افت شدید مشتریان و چه در بحران‌های داخلی، مدیریت بحران در کسب و کار و عملکرد ما و تیم ماست که میتواند باعث شود از رقبای خود سبقت بگیریم و بتوانیم حیات کسب و کارمان رو حفظ کنیم. اما برای اینکه در بحران‌ها بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم به چه ابزارها، چه روش‌ها و چه توصیه‌هایی باید بپردازیم تا بتوانیم جان سالم به در ببریم؟

شرایط بحرانی که مطمئناً اکثر کسب‌وکارها ممکن است با آن مواجه شوند؛ با هر بحران، باید انتظار از دست دادن بسیاری از مشاغل و قطع شدن دستمزدها را داشته باشیم. این امر ناگزیر قدرت خرید مصرف کننده را کاهش و کسب و کار را تحت تاثیر قرار خواهد داد از این رو داشتن ایده‌هایی برای افزایش فروش در دوران بحرانی کسب و کار جزو نکات ضروری هستند که هر مدیر فروش و صاحب کسب‌وکاری باید نسبت به آن‌ها آگاهی و هوشیاری داشته باشد.

رفتار مشتریان در دوران بحران معمولا دچار تغییرات محسوسی می‌شود. ترس از خرید یا به تعویق انداختن فرایند خرید به امید بهبود شرایط از جمله این رفتارها هستند.

راه های خروج از بحران آرایشگران و سالن های زیبایی

این مقاله بخشی از راهنمای راه‌اندازی کسب‌وکار برای سالن های زیبایست که به شما در برنامه‌ریزی، راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار سالنتان به ویژه در شرایط بحرانی کسب و کارتان کمک می‌کند!

در یک بازار اشباع، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه در بین این جمعیت متمایز شوید. آیا باید فقط از محصولات خاصی استفاده کرد؟ آیا باید روی کوتاهی مو، یک تجربه فراموش نشدنی یا چیز دیگری تمرکز کنید؟

اگر مدت هاست که صاحب آرایشگاه خود هستید حتماً به این فکر می کنید که چگونه درآمد خود را افزایش دهید و چگونه کسب و کار خود را حتی در شرایط بحرانی به سطح بعدی ببرید.

در این مقاله، ما می‌خواهیم آنچه را که برای کسب‌وکارها مفید است و داده‌های لازم برای گفتن آن‌ها را بررسی کنیم تا شما بتوانید از استراتژی‌هایی استفاده کنید که  می‌دانید از قبل کارساز هستند.

 

فروش کارت هدیه به مشتریان در سالن خود

هنگامی که صحبت از افزایش درآمد آرایشگاه شما به میان می آید، فروش کارت های هدیه فقط یک ایده خوب نیست، بی نظیر است.

با اجازه دادن به مشتریان فعلی برای خرید کارت هدیه برای دوستان و خانواده هایشان، نه تنها مشتریان جدیدی جذب می‌کنید، بلکه فروش خود را افزایش می‌دهید و بلافاصله به طور کامل پول دریافت می‌کنید.

راه های خروج از بحران آرایشگران و سالن های زیبایی

برای تشویق مشتریان به خرید کارت هدیه، مطمئن شوید که در وهله اول از ارائه چنین آپشنی در کسب و کار شما (فروش کارت هدیه) کاملاً آگاه هستند. در سالن، در ویترین فروشگاه ها، در وب سایت خود و از طریق پیامک این مورد را مرتباً به مشتریان یادآور شوید و اطلاع رسانی کنید. استایلیست ها و کارمندان خود را تشویق کنید تا این کارت های هدیه را مرتباً نزد مشتریان تبلیغ کنند و فراموش نکنید که خرید آنها را برای مردم آسان کنید. فروش هدایای الکترونیکی در حال افزایش است، بنابراین اجازه دادن به مشتریان برای خرید کارت هدیه به طور مستقیم از وب سایت سالن شما ایده خوب دیگری است. پس تهیه این کارت های هدیه را تا حد امکان آسان کنید. حتی می‌توانید به کسانی که آنها را از طریق آنلاین خریداری می‌کنند تخفیف بدهید.

این مورد را نیز فراموش نکنید که از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا مردم بدانند چگونه می توانند از کارت های هدیه شما استفاده کنند و به نوعی از ماهیت این کارت های هدیه مطلع شوند.

 یک برنامه باشگاه مشتریان در سالن خود ایجاد کنید

برنامه های وفاداری مختص سالن های زیبایی ممکن است به سادگی ایجاد انگیزه برای جذب مشتریان جدید و همچنین یک راه عالی برای حفظ مشتریان فعلی برای مراجعه مجدد می باشد.

در واقع سالن های زیبایی می توانند از این تکنیک بازاریابی برای موفقیت چشمگیری استفاده کنند.

سناریو های باشگاه مشتریان به گونه‌ای طراحی شده است که مشتریان را برای خرید بیشتر بازگرداند. در اصل این تاکتیک یک برنامه وفاداری است. نسخه‌های زیادی از برنامه‌های وفاداری وجود دارد که شما به عنوان صاحبین سالن های زیبایی با درنظر داشتن سناریوها و آپشن هایی خود می توانیدیکی از موارد را انتخاب کنید.

یک برنامه ارجاع ایجاد کنید

برنامه های ارجاعی که به درستی انجام می شوند به نوعی جزو فرصت های برد-برد هستند. مشتری شما دوستی را معرفی می‌کند و هم او و هم دوست جدید پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش می تواند تخفیف پولی، یک محصول رایگان، یک مشاوره رایگان یا خدمات دیگر و … باشد پس شما با اینکار یک مشتری جدید دریافت می‌کنید.

این یک راه خوب برای جذب افراد جدید و تقویت همزمان وفاداری با مشتریان فعلی است.

در واقع، یک برنامه ارجاع مشتری حتی ممکن است بلیط شما برای تبدیل کسب و کار در حال مبارزه شما در دوران رکود اقتصادی به یک تجارت پر رونق باشد. طبق مطالعاتی که انجام شده، احتمال اینکه مشتری ارجاعی در یک بازه ی زمانی در کسب و کار شما بماند، 18 درصد بیشتر از کسی است که کسب و کار شما را به تنهایی پیدا کرده است. به اشتراک گذاشتن یک آرایشگاه مشترک، در این مورد احتمالاً یک عامل مؤثر در آمار وفاداری مشتری است.

راه های خروج از بحران آرایشگران و سالن های زیبایی

البته وقتی نوبت به انتخاب پاداش داده شده در ازای ارجاع می رسد، همچنان باید استراتژیک عمل کنید. زمان لازم برای هر سرویس و هزینه محصولات استفاده شده را در نظر بگیرید. به طور طبیعی شما نمی خواهید خدماتی را هدیه دهید که خیلی وقت گیر یا گران است. از طرف دیگر پاداش شما باید ارزشش را داشته باشد وگرنه برنامه شما به درستی عمل نخواهد کرد. مثلاً اگر این انتظار را از مشتریان داشته باشید که پس از معرفی 10 نفر از شما انتظار پاداش را داشته باشند مطمئناً برنامه ای است که هرگز کارساز نخواهد بود و شکست می خورد در حالی که درخواست از شخصی برای معرفی سه نفر در ازای دریافت خدمات رایگان احتمال موفقیت بسیار بیشتری دارد.

خدمات یکبار مصرف را به اشتراک تبدیل کنید

بدون شک شما با چگونگی کارکرد مشاغل اشتراکی آشنا هستید. Netflix تجارت اجاره ویدئو، AirBnB صنعت تعطیلات، Uber صنعت خدمات تاکسی، Spotify صنعت فروش موسیقی و غیره.

بر کسی پوشیده نیست که این برنامه‌ها از موفقیت بی‌نظیری برخوردار هستند و درآمد مکرر باعث ادامه فعالیت و رشد آن‌ها می‌شود پس چرا راهی برای گنجاندن این مدل در ارائه خدمات خود پیدا نکنید؟

وقتی صحبت از مشاغل اشتراکی می شود، نکته کلیدی، فروش ارزش برای پول و سهولت استفاده آن است. وقتی در یک سرویس مشترک می شوید و به نوعی اشتراک تهیه می کنید، لازم نیست نگران یافتن پول نقد اضافی باشید زیرا همه اینها از قبل پرداخت شده است

استارت آپ نیویورکی Vive وارد این بازار شده است. هنگامی که در یکی از سه بسته خدمات آنها مشترک می شوید، به قرار ملاقات هایی در آرایشگاه های سطح بالا در نیویورک و شیکاگو دسترسی خواهید داشت.

با توجه به اهمیت جریان نقدینگی برای بقای یک کسب و کار، مدل اشتراک راه خوبی برای اطمینان از درآمد مکرر است.

از خدمات رزرو مشتریان استفاده کنید

برای برخی از افراد، برداشتن تلفن برای رزرو وقت با آرایشگران کاری است که مایل به انجام آن نیستند. اگر سیستمی برای رزرو وقت برای مشتریان خود ندارید تا نوبت هایشان را به آنها یادآوری کنید، ممکن است تجارت خود را از دست بدهید.

راه های خروج از بحران آرایشگران و سالن های زیبایی

اینکار همچنین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از مکالمات و تماس‌های رفت و برگشتی اجتناب کنند و به طور کلی کل فرآیند را ساده می‌کند پس به دنبال راه حلی برای رزورو آنلاین مشتریان و یادآوری دوره مراجعه به هریک از مشتریان باشید. اینکار علاوه بر سهولت روند اجرایی کار به عن.ان یک مزیت رقابتی در بین رقبای شما به خصوص در دوران بحرانی به حساب می آید و تا حدودی افزایش فروش را برای شما در پی خواهد داشت.

یک مهارت را شناسایی کنید و در آن را ارتقا دهید

اگر بخواهید در همه چیز متخصص شوید پس مطمئناً شکست می خورید و هیچوقت شناخته نمی شوید. با تمرکز بر یک جایگاه خاص می‌توانید خود را از رقبا متمایز کنید حال اینکه با توجه به تعدد سالن‌های زیبایی، متفاوت بودن ضروری است.

با صرف زمان برای شناسایی نیازها، خواسته ها و نیازهای مشتریان شما فرصتی دارید که مستقیماً به این نیازها بپردازید. همچنین اینکار به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید دقیقاً چه خدماتی را ارائه دهید، چه محصولاتی را باید در سالن خود قرار دهید، از چه روشی در محتوای بازاریابی خود استفاده کنید، و چگونه کارکنان را به بهترین نحو آموزش دهید تا نیازهایشان را برآورده کنند.

همیشه نمی‌توان از همان ابتدا برای کسب‌وکارهای جدید تخصص پیدا کرد اما با کمی دقت ببینید اگر شکافی در بازار وجود دارد یا بازاری در منطقه شما مورد توجه قرار نمی‌گیرد سرمایه گذاری در آن منطقه‌ از بازار ممکن است بلیط موفقیت شما باشد.

 

اگر شما هم با استراتژی های دیگری برخورد کرده اید که می تواند درآمد کسب و کار سالن های زیبایی به خصوص در دوران بحران و رکود اقتصادی را افزایش دهد، مایلیم از نظرات شما مطلع شویم.

امتیاز دهید