آیا صنعت زیبایی با دوران رکود و بحران مواجه می شود؟

تا به حال احتمالاً از خود پرسیده اید: “چگونه سالن زیبایی شما می تواند در شرایط رکود درآمد کسب کند؟” معمولاً این کار به این سادگی نیست که سالن زیبایی خود را در شرایط بحرانی به راحتی حفظ کنید و یا منتظر بمانید تا این اتفاق بیفتد صاحبان سالن ها با داشتن یک برنامه محکم می توانند بهترین کار را انجام دهند.
یک آرایشگر عاقل همیشه به بهترین ها امیدوار است و برای بدترین ها برنامه ریزی می کند. همیشه به طرحی برای مقابله با رکود اقتصادی به عنوان نوعی بیمه برای کسب و کارتان فکر کنید. امیدواریم هرگز نیازی به استفاده از آن نداشته باشید، اما در صورت بروز بحران بسیار خوشحال خواهید شد که آن را پیش بینی کرده اید.

فروش خدمات آرایشگران در دوران رکود و بحران اقتصادی

هفت نکته برای بقا در صنعت زیبایی در دوران رکود

1.برای زنده ماندن در دوران سخت اقتصادی برنامه ریزی کنید

در حالت ایده آل، یک کسب و کار باید همیشه این کار را انجام دهد. به عنوان اولین گام، نگاهی به آنچه خرج می‌کنید بیندازید و سپس به دنبال راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها بدون به خطر انداختن کیفیت یا اختلال در خدمات باشید.
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اولین قدم برای بقا در صنعت زیبایی در دوران رکود، یا در واقع هر بحرانی، برنامه ریزی برای آن است. گرفتن تصمیمات مهم در زمان آشفتگی عاطفی به ندرت نتیجه مطلوبی دارد. اکنون، زمانی که همه چیز خوب است، وقت بگذارید و در نظر بگیرید که اگر زمانی اوضاع بد شد، چگونه با آنها برخورد خواهید کرد.

اگر به شدت به امور مالی سالن خود توجه نکرده اید، به حسابدار خود اعتماد نکرده اید که این کار را انجام دهد یا بیشتر از سه ماه است از حساب کسب و کار خود فاصله گرفته اید، اکنون زمان حسابرسی است. به کل دارایی های خود و همچنین هر بدهی ای که ممکن است داشته باشید اشراف داشته باشید. محاسبه کنید که در این لحظه چقدر سرمایه عملیاتی دارید و در صورت از دست دادن مشتریان به دلیل رکود اقتصادی، این سرمایه چقدر می تواند تجارت شما را حفظ کند. با رسیدن به نقاط عطف مشخص، مانند کاهش درصدی سود ماهانه، برنامه‌ای با گام‌های مشخص طراحی کنید.

2.کاهش هزینه ها

شما برای راه اندازی کسب و کارتان واقعاً سخت کار کرده اید، و پول خود را بدون دلیل دور ریخته اید. با این وجود موقعیت هایی وجود دارند که می‌توانید برای گسترش مجرای مالی خود در زمان‌های رکود اقتصادی از آنها صرف نظر کنید. یکی از زمینه های آسان برای اصلاح، بازاریابی است. مبلغی را که برای تبلیغات خرج می کنید را کاهش دهید اما به طور کامل از آن صرف نظر نکنید می توانید بیشتر روی روابطی که قبلا ایجاد کرده اید تمرکز کنید. راه حل سریع دیگر موجودی کنونی است که شما برای فروش به مشتریان در اختیار دارید. اجازه دهید اقلام به فروش برسند، به جای ذخیره مجدد آنها در صورت کاهش موجودی کالا.

فروش خدمات آرایشگران در دوران رکود و بحران اقتصادی

برای خدمات تلفن، اینترنت و سرایداری با ارائه دهندگان خدمات خود تماس بگیرید. با رقبای فروشندگان فعلی خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که مایلید ارائه دهندگان خدمات را در ازای گرفتن نرخ تخفیفی تغییر دهید. نمایندگانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید معمولاً انواع مختلفی از معامله را دارند که می‌توانند ارائه دهند. این به شما بستگی دارد که خدمات خود را تغییر دهید یا به سادگی از پیشنهاد آنها به عنوان یک ابزار چانه زنی برای استفاده با فروشندگان فعلی خود استفاده کنید.

برای اجاره خود را با صاحبخانه خود مذاکره کنید. اگر آنها نمی توانند مبلغ اجاره ماهانه شما را کاهش دهند بپرسید که آیا می توانید برای پرداخت زودهنگام مبلغ اجاره از آن ها تخفیف دریافت کنید. اگر سرمایه کافی برای پرداخت آن در یک هفته قبل از سررسید اجاره را دارید، می توانید پنج یا ده درصد از اجاره خود را پس انداز کنید. در طول یک سال یا بیشتر، این پس انداز جمع می شود.

3.بازاریابی را ادامه دهید

بازاریابی خود را به طور کامل قطع نکنید، در غیر این صورت بیش از آنچه اکنون پرداخت می کنید ضرر خواهید کرد. حتی در دوران رکود هم شما باید به مشتریان نزدیک شوید و سعی کنید تجارت خود را توسعه دهید.

اگر به دنبال گزینه های بازاریابی مقرون به صرفه هستید، استفاده از رسانه های اجتماعی، ایجاد یک وب سایت سالن یا شراکت با مشاغل کوچک محلی برای یافتن مشتریان جدید می تواند مفید باشد.

 

4.روی جریان نقدی خود تمرکز کنید

وضعیت مالی سالن خود و آنچه که برای آن پول خرج می کنید را به دقت زیر نظر داشته باشید. یک پیش‌بینی جریان نقدی متحرک برای آینده نزدیک ایجاد کنید و همچنین بودجه‌ای که می‌توانید به آن پایبند باشید. این می تواند به جلوگیری از فرو رفتن شما در پس اندازتان مفید باشد.
مثلاً در زمانی که رکودی در کار نیست صحبت با وام دهندگان را در مورد دریافت یک وام تجاری کوچک برای کسب و کار خود شروع کنید. دستورالعمل ها معمولاً برای وام دادن در دوران رکود سخت تر می شود، بنابراین بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این مرحله را به آخرین لحظه موکول کنید.

فروش خدمات آرایشگران در دوران رکود و بحران اقتصادی

دریافت وام به شما امکان می دهد در زمانی که بیشتر به پول نقد نیاز دارید دسترسی راحت تری به پول داشته باشید، اما مسلماً مزایا و معایبی نیز در پی دارد. گرفتن وام دارای نرخ بهره پایین راه کارآمدی خواهد بود، اما باید فوراً بازپرداخت آن را شروع کنید که باعث می شود آن را به یک فرصت احتمالی تبدیل کند که چندان ایده آل نیست. بسیاری از صاحبان سالن ها و آرایشگران مرتکب اشتباه تاسف باری می شوند که از اعتبار شخصی خود برای سرپا نگه داشتن کسب و کار در مواقع سخت استفاده می کنند و همه چیز را از دست می دهند.

 

5.به روش صحیح کسب و کارتان را کوچک تر کنید

علیرغم تمام تلاش های شما، ممکن است زمانی فرا برسد که چاره ای جز کوچک کردن کسب و کار خود نداشته باشید. اما این به معنای اخراج کارکنان نیست. کوچک سازی می تواند در مراحلی انجام شود که شما از رکود اقتصادی عبور می کنید. به یاد داشته باشید، این در مورد بقای کسب و کار شماست. پس از پایان رکود زمان زیادی برای رشد کسب و کار خود خواهید داشت.

به عنوان اولین قدم، کاهش ساعات کاری را در نظر بگیرید. با کمی کاهش ساعات کاری همه و در نتیجه پرداخت حقوق کمتر می‌توانید به اندازه ی اخراج یکی از نیروها صرفه‌جویی کنید. بیشتر قرارهای سالن در وسط روز رزرو می شود بنابراین احتمالاً مشتریان شما حتی متوجه ساعات جدید شما نمی شوند. از طرف دیگر می توانید کم مراجعه ترین روز هفته را انتخاب کنید و سالن را در آن روز ببندید.

اگر ساعات کار سالن را کاهش داده اید و اوضاع هنوز بد است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که حقوق خود را کاهش دهید. این سالن متعلق به شماست و باید تیم خود را در این دوران سخت هدایت کنید. پیام خوبی برای آنها ارسال نمی کند که در این شرایط سخت اقتصادی همان مبلغی را در حساب شخصی برای خود در نظر بگیرید که در روال عادی کسب و کارتان درنظر داشتید. اگر قرار است سالن شما از رکود قوی و موفق خارج شود به کارکنانی نیاز دارید که بدانند شما در کنار آنها هستید. کار درست را انجام دهید تا ببینید کارکنان و پرسنل تمام تلاش خود را برای شما انجام خواهند داد.

 

6.با کارکنان خود روراست باشید

اکنون زمان آن نیست که یک رهبر ظاهرساز باشید که فقط چهره ای آفتابی از خود را به تیم خود نشان می دهد.
اطلاعاتی را در مورد وضعیت سالن، برنامه خود و آنچه که برای کمک به آنها نیاز دارید با تیم خود به اشتراک بگذارید. همراه داشتن آرایشگرها و فکر کردن آنها همه چیز را آسان تر می کند (آنها احتمالاً چند ایده عالی نیز برای به اشتراک گذاشتن خواهند داشت).

فروش خدمات آرایشگران در دوران رکود و بحران اقتصادی
در مورد وضعیت مالی شفاف باشید تا کارکنان شما نقش خود را در حفظ تجارت شما درک کنند. لازم نیست اسناد خود را برای بازبینی آن‌ها باز کنید اما ارائه یک تصویر کلی به آن‌ها می‌تواند برای سازنده و مثبت نگه داشتن آن‌ها بسیار مفید باشد. بقای سالن شما بستگی به این دارد که همه پرسنل تمام تلاش خود را انجام دهند بنابراین در مورد خطرات شفاف باشید. نیروهای خود را جمع آوری کنید و همه چیز را به صورت شفاف توضیح داده و مشخص کنید.

7.بهبود تجربه مشتری

ارائه تجربه‌ای عالی به مشتریان قدیمی‌تر و مشتریان جدید به شما کمک می‌کند از رقبا جلوتر بمانید و مشتریان را دوباره برگردانید. به استایلیست‌های خود آموزش دهید که مراقب باشند توصیه‌هایی ارائه کنند و برای ارائه خدمات عالی فراتر از آن عمل کنند. نرم افزارهای باشگاه مشتریان با ارائه تخفیف ها و اعتبارهای مختلف به مشتریان در ازای دریافت خدمات، دریافت پیامک نوبت دهی و … می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

در نهایت حتی صنعت زیبایی نیز کاملاً از مواردی که بر سلامت اقتصاد تأثیر می گذارد مصون نیست. بهترین راه برای اطمینان از اینکه سالن شما بقای خود را حفظ می کند و به رشد خود ادامه می دهد آموزش است مطمئن شوید که هزینه های خود، شاخص های کلیدی عملکرد و نقاط قوت کسب و کار خود را درک کرده اید. حفظ سالن شما در طول یک بحران اقتصادی چالش برانگیز است، اما غیرممکن نیست. با یک برنامه روشن شروع کنید، اهداف واقع بینانه را تعریف کنید و این انتظار داشته باشید که برای دو یا چند سال در حالت بقا بمانید. با برداشتن گام‌های هوشمندانه و قاطع در حال حاضر، بعداً وضعیت خود را به طرز چشمگیری بهبود خواهید ‌بخشید.

امتیاز دهید