امروزه مشتریان به راحتی می توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند، ارائه دهندگان خدمات را بیابند و به راحتی از خانه خود با کارشناسان ارتباط برقرار کنند. همانطور که دنیای دیجیتال در حال تکامل است،  به طور فزاینده ای برای کسب و کارها نیز ضروری می شود تا خود را در دنیای آنلاین تثبیت کنند. در این پست، درباره استراتژی هایی در مورد چگونگی افزایش مشتریان سالن زیبایی و ایجاد یک بازار خاص برای آن صحبت خواهیم کرد.

برتری در صنعت سالن زیبایی

صنعت زیبایی در طول سالیان متمادی تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است. تشریح و توسعه نیچ مارکتینگ سالن زیبایی شما نقش مهمی در کمک به ایجاد شهرت در پلتفرم های مختلف آنلاین ایفا می کند. به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو تعریفی از کسب و کار شما دارند و مشتریان آینده آن را کاملاً باور خواهند کرد.

از آنجایی که کارآفرینان سالن های زیبایی مدرن، روش های پیشرفته و مدرنی را برای بازاریابی کسب و کار خود اتخاذ می کنند، شایان ذکر است که نیچ مارکتینگ سالن بیش از حد رقابتی است. بنابراین، کارآفرینان باید استراتژی های قدرتمندی برای متمایز شدن از رقبای خود اتخاذ کنند. بهترین راه برای انجام این کار تعریف بازار نیچ مارکتینگ اختصاصی است. با این حال، این استراتژی تنها زمانی می تواند موثر باشد که ابتدا متوجه شوید بازار هدف شما چه کسی است. توجه داشته باشید که بازار هدف شما باید به شما در توسعه استراتژی کسب و کار سالن زیبایی خود کمک کند.

چگونه مخاطب هدف خود را بشناسیم

چگونه مخاطب هدف خود را بشناسیم

با تهیه لیستی از مشتریان غالب خود شروع کنید. شما می توانید مشتریان معمولی را که در نهایت پول زیادی در سالن زیبایی شما خرج می کنند، شناسایی نمایید. آنها را با فهرستی از ملاقات هایشان، دنبال کنید. حال شباهت های آنها را تحلیل نمایید. چه خدماتی را ترجیح می دهند؟ روش اجرای سرویس ترجیحی آنها چیست؟ چند سال دارند و جنسیتشان چیست؟

به عنوان مثال، چه زمانی ترجیح می دهند موهای خود را اصلاح کنند؟ آیا آنها ترجیحات منحصر به فردی دارند؟ سعی کنید مشتریان هدف خود را بیشتر و بهتر بشناسید. تنها در این صورت است که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و خدمات خود را برای رفع نیازهای آنها تنظیم کنید. پس از شناسایی مخاطبان هدف خود، می توانید مشخص کنید که چه چیزی می‌خواهند، بهترین استراتژی‌ها را برای ارائه خدمات ایجاد نمایید و خدمات را به یک روال معمولی در سالن زیبایی خود تبدیل کنید.

با کارمندان خود نیز صحبت کنید و مطمئن شوید که آنها متوجه می شوند که هر مشتری منحصر به فرد است و ترجیحات منحصر به فردی دارد. این امر در ارائه خدمات بهتر به مشتریان و ارائه همان چیزی که آنها می خواهند، کمک می کند. در ادامه نکاتی جهت تعیین یک نیچ مارکتینگ برای سالن زیبایی شما، ذکر شده است.

به منافع و علایق خود فکر کنید

از انجام چه کاری در اوقات فراغت خود لذت می برید؟ آیا مهارت خاصی دارید؟ آیا همکاران، خانواده و دوستان شما برای راهنمایی در مورد موضوعات خاص به شما مراجعه می کنند؟ به کدام موضوعات تمایل دارید؟

در مورد کارهایی که علاقه مند به انجام آنها هستید فکر کنید و آنها را به عنوان مفاهیم ضروری برای نیچ مارکتینگ خود ترسیم نمایید.

نیازها و مشکلات مشتری را مشخص کنید

هنگامی که برخی از ایده های تجاری خود را مشخص کردید، مشکلاتی را که مخاطبان هدف شما با آن مواجه هستند، تجزیه و تحلیل کنید. به این فکر کنید که چگونه علایق و اشتیاق شما می تواند در ارائه راه حل های ایده آل برای برآوردن نیازهای آنها نقش داشته باشد. آنها به دنبال چه خدمات در سالن زیبایی هستند؟ آنها چقدر خدمات ارائه شده را دوست دارند؟

آنها چه مشکلاتی را با خدمات سالن زیبایی فعلی خود تجربه می کنند که آرزو دارند بهتر انجام شود؟ از ابزارهای موجود برای کشف شخصیت مخاطبان هدف خود استفاده کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه نیچ مارکتینگ شما می تواند برای مخاطب هدف ارزشمند باشد.

در مورد رقابت خود تحقیق کنید

قبل از انجام تحقیقات در مورد بازار، وقت خود را هدر ندهید. بررسی کنید که رقبای شما چه چیزی ارائه می نمایند و چگونه آن را انجام می دهند. قصد دارید سالن فیزیکی خود را در کدام منطقه راه اندازی کنید؟ آیا ارائه دهندگان خدمات سالن دیگری در همان منطقه وجود دارد؟ بزرگترین رقیب شما در صنعت کیست؟ با انجام تحقیقات گسترده، می‌توانید متوجه شوید که برای معروف شدن باید چه کارهای متفاوتی انجام دهید.

مشخص کنید که چه چیزی نیچ مارکتینگ شما را متمایز می کند

 

مشخص کنید که چه چیزی نیچ مارکتینگ شما را متمایز می کند

جایگاه مشتریان را می توان به روش های مختلفی از یکدیگر متمایز کرد. درآمد، سن، جغرافیا، سن، خدمات شما و نمایش تلویزیونی مورد علاقه آنها.

به عنوان مثال، اگر یکی از خدمات محبوب شما حول محور درمان آکنه باشد، شانس جذب مشتریان بالای 60 سال کم خواهد بود و اغلب، باید مشتریان بین سنین نوجوانی و بیست و هشت سال را هدف قرار دهید. امروزه بسیاری از مردم تمایل به استفاده از خدمات و محصولات ارگانیک یا طبیعی دارند.

می توانید این موارد را در سالن خود بگنجانید تا مشتریان 25 تا 45 ساله را جذب کنید. درک این نکته مهم است که نمی‌توانید در همه خدمات برتر باشید. با این حال، می توانید خدمات خود را برای برآورده کردن نیازهای چندین طیف از مشتریان تنظیم کنید. در طول مسیر و با پیشرفت کسب و کارتان، می توانید یافته های تحقیقات خود را یادداشت کنید. اینها برای کمک به تعریف و ارتقای استراتژی کسب و کارتان مفید خواهند بود.

جایگاه خود را تعیین و سودآوری آن را ارزیابی کنید

یکی از دلایل اصلی که ممکن است بخواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، کسب سود است. برخی از عوامل وجود دارند که ممکن است بخواهید در فرآیند تعیین نیچ مارکتینگ خود در نظر بگیرید. آنها عبارتند از؛

  • منافع و علایق مشتری
  • کیفیت محصولات
  • موقعیت مکانی مشتریان
  • جمعیت شناسی مشتری

 

قیمت

در طول تحقیق خود، در دسترس بودن محصولات را بررسی کنید. آیا محصولات کافی در بازار وجود دارد؟ آیا مشتریان هدف شما از آنچه در حال حاضر در بازار وجود دارد راضی هستند؟ در غیر این صورت، احتمال اینکه جایگاه شما سودآور باشد، زیاد است. قیمت های پیشنهادی رقبا را ارزیابی نمایید. این موضوع به شما کمک می کند تا قیمت های رقابتی برای خدمات و محصولات خود ایجاد کنید.

یک نیچ مارکتینگ ثانویه ایجاد و آن را شخصی سازی کنید تا نیازهای مشتریان را برآورده کند

می توانید یک نیچ مارکتینگ ثانویه پبرو نیچ مارکتینگ اصلی ایجاد کنید. یک نیچ مارکتینگ ثانویه می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید مشتریان شما چه می خواهند. به عنوان مثال، چه تعداد خدمات در سالن خود ارائه می دهید؟ سن مشتری هدف شما چقدر است؟ آیا جای مناسبی برای مادران جوان با دختران خردسال دارید؟ اگر این کار را انجام می دهید، می توانید به شخصی سازی یک سرویس خاص فکر کنید تا هم برای مادران و هم برای دخترانشان ارائه شود.

نتیجه گیری

شناسایی یک نیچ مارکتینگ برای سالن شما یک گام مهم در جهت افزایش مشتریان سالن شما است. در مورد برنامه های خود با کارکنان صحبت کنید تا آنها را به نفع شرکت و مشتریان به کار بگیرید.

 

امتیاز دهید