سالن هایی محبوب و موفق اغلب دارای ویژگی های مشترک هستند. تا حدی این کار از طریق استخدام کارمندان خوب و همگام شدن با آخرین مدل های مو و ترندهای محبوب انجام می شود. با این حال ممکن است شامل راضی نگه داشتن مشتریان و کارکنان نیز باشد.

از آنجایی که بین سالن ها رقابت زیادی وجود دارد برجسته شدن در میان رقبا باعث می شود که یک سالن زیبایی به اوج برسد. مجوزهای آرایشی و بهداشتی و دوره های آموزش مداوم می تواند به شما کمک کند تا به آن قله موفقیت دست پیدا کنید. در این مقاله مجموعه ای از ویژگی هایی که در موفق ترین سالن های زیبایی پیدا خواهید کرد آورده شده است که به شما در حفظ و ارتقای کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

هر مشتری خاص است

راضی نگه داشتن مشتریان بیش از ارائه یک مدل موی خوب به آن ها یا خدمات دیگر است. با تمرکز بر مشتریان در هر بار مراجعه و ایجاد احساس خاص در آنها، بازدیدهای مکرر و تمجیدهای دهان به دهان را تضمین می کنید که می تواند مشتریان جدیدی را به همراه داشته باشد.

ویژگی های سالن های زیبایی موفق

پذیرای تکنولوژی های جدید باشید

همگام بودن با تکنولوژی در هر کسب و کاری مهم است. با استفاده از تکنیک‌های نرم‌افزاری که برای سالن‌ها طراحی شده است می‌تواند یک کسب‌وکار را جاری نگه دارد. از زمان‌بندی و بازاریابی گرفته تا ارسال پیامک های خودکار با محتواهای ویژه، برای تمام این موارد تکنولوژی‌هایی وجود دارند که می‌توانند سالن را به سطح بالاتری ببرند. تکنیک های جدید برای بازاریابی سالن شما ممکن است یک افزونه خوشایند باشد.

سالن زیبایی را تمیز نگه دارید

مشتریان بهداشت و تمیز بودن یک کسب و کار را بخشی از دلیل رفتنشان به آنجا می دانند. سرویس بهداشتی کثیف، موهای روی زمین و نامرتبی فضا نشان می دهد که سالن آنطور که باید حرفه ای نیست. سالن های زیبایی باید در شرایط کاملاً بهداشتی و تمیز نگهداری شوند و این در مورد آرایشگرها نیز صدق می کند. لباس های شلخته و موهای نامرتب آرایشگر می تواند مشتری را به رفتن دنبال یک سالن جدید ترغیب کند.

ویژگی های سالن های زیبایی موفق

«کارمندان و مشتریان خوشحالی که در سالن شما احساس خاص بودن می کنند، کلید یک کسب و کار موفق هستند.»

مهارت های ارتباطی جزو موارد کلیدی هستند

توانایی برقراری ارتباط خوب با مشتریان و کارمندان عامل اصلی موفقیت یک سالن است. مهارت های ارتباطی مورد نیاز در سالن شامل رفع مشکلات و ایجاد یک رابطه خوب با مشتریان است.

استخدام کارمندان ماهر

داشتن کارمندانی که هم ماهر باشند و هم با مدل کسب و کار شما مطابقت داشته باشند برای موفقیت یک سالن زیبایی حیاتی است. هنگام مصاحبه با افراد جدید تهیه لیستی از سوالاتی که می تواند به حذف افرادی کند که به نظر می رسد مناسب سالن شما نیستند و یا افرادی که مناسب هستند کمک کند.

مراقب شاخص های رشد باشید

میزان درآمدی که هر ماه به یک سالن می‌آید تنها یکی از شاخص‌های یک کسب‌وکار موفق است. صاحبان سالن زیبایی همچنین باید روی تعداد مشتریان جدیدی که شروع به مراجعه به سالن می‌کنند و اینکه آیا مجدداً بازدید می‌کنند یا خیر تمرکز کنند. سایر شاخص های رشد کسب و کار عبارتند از میانگین مبلغی که در سالن خرج می شود و تعداد دفعاتی که مشتریان برای نوبت های خود مراجعه می کنند.

ویژگی های سالن های زیبایی موفق

برای شاد بودن کارمندان تلاش کنید

هر صاحب سالن زیبایی خوب می داند که تیم او قلب تجارت است. اگر تیم راضی نباشد مشتریان تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. یک مدیر خوب برای حمایت از نیازهای تیمشان وقت می گذارند سپس انتظار دارد کارش به درستی پیش برود.
استخدام یک کارمند جدید با استعداد یک مسئله مهم است اما شما همچنین باید برای حفظ آنها نیز تلاش کنید و اینکار با درگیر کردن آنها و ایجاد احساس در آنها به عنوان بخشی از تیم انجام می شود.

از فرصت های آموزشی استفاده کنید

سالن‌هایی که بر آموزش تأکید دارند نسبت به سالن‌هایی که این کار را نمی‌کنند، عملکرد مالی بهتری دارند. در واقع برخی از سالن ها برای کارکنان خود برای گذراندن دوره های آموزش مداوم هزینه می کنند. همچنین برخی به طور منظم زمان کمی را برای کمک به کارمندان جدید اختصاص می‌دهند و برخی دیگر استعدادهای بیرونی را برای به اشتراک گذاشتن زمان و آموزش کارکنان بر روی روندها و تکنیک‌های جدید وارد می‌کنند. این نه تنها یک حرکت مثبت برای استایلیست‌هایی است که در آنجا کار می‌کنند، بلکه امتیاز ارزشمندی برای حفظ کارمندان با استعداد نیز فراهم می‌کند.

امتیاز دهید