راه اندازی یک کسب و کار مستلزم تلاش و فداکاری زیادی است و راه اندازی یک آرایشگاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، یکی از عواملی که به ندرت هنگام راه اندازی یک آرایشگاه مورد توجه قرار می گیرد، این است که چگونه می توانید از کاهش بازدهی تبلیغات و شکست سالن خود جلوگیری کنید، همانطور که بسیاری از افراد قبل از شما چنین کرده اند.

برای کمک به موفقیت آرایشگاه شما، فهرستی از 4 دلیل اصلی که باعث کاهش بازدهی تبلیغات می‌شود و نحوه جلوگیری از آنها، تهیه شده است.

4 دلیل اصلی برای کاهش بازدهی تبلیغات عبارتند از:

  1. نرخ حفظ مشتری پایین
  2. خدمات مشتری ضعیف
  3. قرارهای از دست رفته
  4. استراتژی بازاریابی ضعیف

 

مرحله 1 – نرخ حفظ مشتری پایین

نرخ حفظ مشتری پایین

همانطور که مشتریان جدید برای راه اندازی آرایشگاه شما مهم هستند، نرخ حفظ مشتری در نهایت باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شما می شود. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای افزایش میزان ماندگاری و بازاریابی سالن زیبایی شما وجود دارد.

در حالی که به دست آوردن مشتریان جدید برای کسب و کار شما مهم است، (زمان و تلاشی که آرایشگر برای ایجاد رابطه با این مشتری جدید صرف می کند در نظر بگیرید) اما ممکن است برای شما گران تر از مشتری باشد که با خوشحالی مرتباً به آنجا باز می گردد!

یکی از دلایل عمده ای که حفظ مشتری روشی موثر برای افزایش درآمد شماست این است که مشتریان خوشحال، بیشتر تمایل دارند تا دوستان و اعضای خانواده خود را برای یک قرار ملاقات حضوری دعوت کنند و همچنین تبلیغات مثبت و البته رایگان را از طریق رسانه های اجتماعی و دهان به دهان، برای سالن شما منتشر نمایند. 

با درک اهمیت حفظ مشتری، می توانید اقداماتی را برای افزایش و همچنین حفظ مشتریان بازگشتی خود انجام دهید. بسیاری از اقداماتی که می‌توانید انجام دهید، تغییرات ساده‌ای هستند که می‌توانند فوراً اجرا شوند، در حالی که سایر اقدامات ممکن است برای توسعه و پیاده‌سازی کامل در کسب‌وکار شما، زمان ببرند.

اولین برداشت مشتری از سالن شما یک عامل تعیین کننده در مورد نرخ ماندگاری خواهد بود. در اولین برداشت، مهم است که اطمینان حاصل شود که با احترام با آنها برخورد می شود و با گوش دادن به آنها و پاسخ دقیق به هر سوالی که ممکن است داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که تجربه لذت بخشی را تجربه می کنند.

مرحله 2 – خدمات مشتریان ضعیف

خدمات ضعیف به مشتریان دست به دست هم می دهند تا نرخ حفظ مشتری پایین باشد و به دلیل اهمیت آن، نمونه دیگری از دلایل کاهش بازدهی تبلیغات آرایشگران است.

جدای از سیاست‌های بازخورد مشتری که برای افزایش خدمات مشتری و همچنین حفظ مشتری اجرا می‌شوند، بسیاری از سیاست‌های دیگر وجود دارند که می‌توانید در خدمات مشتری خود پیاده‌سازی کنید و در نهایت راه را برای نرخ‌های ماندگاری مورد نظر، هموار شود.

خدمات مشتری تماماً در مورد راضی نگه داشتن مشتریان و اطمینان از لذت بردن آنها از بازدید است. با در نظر گرفتن این موضوع، یک مکان عالی برای شروع این است که سالن خود و همچنین ایستگاه های کاری و تجهیزات آرایشگر خود را تا حد امکان تمیز و منظم نگه دارید، با مرتب کردن اطراف سالن خود، در نهایت یک محیط بهداشتی تر را برای مشتریان خود تبلیغ می کنید، در حالی که دکوراسیون منحصر به فرد شما، کنجکاوی را به خود جلب کرده و جرقه های تعامل را ایجاد می کند، تجربه شخصی تری را برای هر مشتری به ارمغان می آورد.

یکی از راه‌های به حداکثر رساندن رضایت مشتری، در حالی که به دلیل زمان مورد نیاز، گزینه پرهزینه‌تری است، ارائه آموزش جامع خدمات مشتری به آرایشگران و سایر اعضای کارکنان است تا تعاملات مثبت مشتری را به طور مداوم در هر مرحله از بازدیدشان ارائه کنند. این دوره های آموزشی جامع می تواند شامل موضوعات مختلفی باشد، از احوالپرسی اولیه مشتری، نحوه ارائه مشاوره استثنایی یا حتی نحوه تعامل صحیح با مشتری ناراضی و همچنین تجربیاتی که ممکن است در محل کار با آنها مواجه شوند.

تعیین انتظارات رفتاری برای کارکنان خود و ممانعت از هر نوع شایعه سازی نیز می تواند رضایت مشتری را تا حد زیادی افزایش دهد. متاسفانه، همه گاه و بیگاه با مشکلات سختی روبرو می شوند، با این حال، بحث در مورد روش های مناسب برای محدود کردن نگرش های منفی در محل کار با کارکنان خود، یک راه عالی برای حفظ روحیه بالا و همچنین تشویق تعاملات مثبت بیشتر بین آنها و مشتریان است.

منصرف کردن استایلیست‌ها از شایعه‌پراکنی با مشتریانشان یکی دیگر از سیاست‌های عالی است که باید اجرا کنید، عمدتاً به این دلیل که این شایعات می‌تواند تأثیر منفی بر کسب‌وکار شما داشته باشد اما همچنین می‌تواند منجر به کاهش روحیه و محیط کاری مسموم شود.

مرحله 3 – قرارهای لغو شده

قرارهای لغو شده

بسیار معمول است که مشتری گاه به گاه یک قرار ملاقات را از دست بدهد، اگرچه لغو و عدم حضور بیش از حد می تواند برای موفقیت سالن شما بسیار مضر باشد. در حالی که از بین بردن آن غیرممکن است اما ابزارهایی در دسترس شما هستند که به کاهش دفعات وقوع آنها کمک می کنند.

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده زندگی در عصر کامپیوتر این است که اکثر مردم ترجیح می‌دهند قرارهای ملاقات‌ را آنلاین رزرو نمایند. با توجه به این موضوع، بسیاری از قرارهای ملاقات‌ در وب‌سایت شما در دسترس هستند که نه تنها زمان‌بندی قرارهای ملاقات را آسان‌تر می‌کند، بلکه به‌طور خودکار برنامه شما را به‌صورت آنلاین به‌روزرسانی کرده و در صورت تغییر زمان یا لغو، به مشتری اجازه می‌دهد تا تاریخ های خالی را به صورت آنی ببیند!

برنامه‌های رزرو خودکار نه تنها زمان‌بندی قرارهای ملاقات‌ را هم برای شما و هم برای مشتری‌تان کارآمدتر می‌کنند، بلکه می‌توانند برای هر مشتری یک ایمیل شخصی یا متنی، جهت یادآوری قرار ملاقات آینده ارسال کنند. بسیاری از ویژگی‌های موجود در برنامه‌های رزرو خودکار، دفعات قرارهای لغو شده را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

به عنوان یک قانون کلی، حفظ ظاهر کلی وب سایت و به روز رسانی منظم لیست خدمات ارائه شده نیز می تواند منجر به افزایش ترافیک سایت شود.

مرحله 4 – استراتژی بازاریابی ضعیف

بازاریابی صحیح سالن شما تضمین می‌کند که مستقیماً به مشتریان هدف خود می‌رسید. این موضوع اهمیت استراتژی نشان می دهد. در حالی که وب سایت سالن شما نوعی بازاریابی است اما به تنهایی کافی نیست.

همانطور که قبلاً ذکر شد، وب سایت سالن شما می تواند در کاهش دفعات عدم حضور و لغو قرارهای ملاقات، مفید باش، و هدف برنامه بازاریابی شما این است که افراد بیشتری را به وب سایت و همچنین سالن شما جذب کند.

رسانه‌های اجتماعی به نقش مهمی در جامعه امروزی تبدیل شده‌اند و در صورت استفاده صحیح می‌توانند نقش مهمی در استراتژی بازاریابی شما داشته باشند. ایجاد یک پروفایل برای سالن خود در رسانه های اجتماعی، که می توانید آن را به وب سایت خود لینک دهید، یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به مشتریان، ارائه تخفیف های ویژه یا تبلیغات با زمان محدود است.

در حالی که استراتژی های بازاریابی شما باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان بیشتری را جذب کند و درآمد شما را افزایش می دهد اما مهم است که هزینه های مربوط به هر استراتژی که اجرا می کنید در نظر داشته باشید. در حالی که تبلیغات در روزنامه های محلی یا ایستگاه های رادیویی محلی می تواند اشکال بسیار موثری از بازاریابی باشد اما می تواند بسیار پرهزینه باشد. بنابراین باید به خاطر داشته باشید که بازاریابی شما باید برای شما پول درآورد و منجر به برند سازی سالن زیبایی شما شود.

با تمام تحقیقات و برنامه‌ریزی‌هایی که در طول مسیر انجام داده‌اید، می‌توانید برای هر چیزی که سر راهتان قرار می‌گیرد، آماده شوید، که احتمال موفقیت شما را بسیار افزایش می‌دهد!

در صورتی که با کاهش بازدهی تبلیغات در آرایشگاه خود مواجه هستید که می توانید با یک مشاور سالن های زیبایی در ارتباط باشید.

امتیاز دهید