15 ایده بازاریابی سالن که مشتریان بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد

مهم نیست که سالن شما چقدر عالی باشد اگر مردم از وجود سالن زیبایی شما خبر نداشته باشند، مشتریانی را که برای موفقیت نیاز دارید به دست نخواهید آورد. مهم ترین کاری که می توانید برای جذب مشتریان بیشتر انجام دهید این است که به یاد ماندنی باشید و از سایر سالن های زیبایی منطقه خود متمایز شوید.

ایده های بازاریابی سالن زیبایی برای جذب مشتریان

در این مقاله به معرفی چندین ایده بازاریابی مختلف می پردازیم که می تواند به شما کمک کند مشتریان بیشتری را برای سالن زیبایی خود جذب کنید.

سالن خود را در لیست راهنمای آنلاین قرار دهید.

آیا می‌دانستید که بیش از 70 درصد از افرادی که به دنبال خدمات یا محصولی هستند قبل از ورود به فروشگاه واقعی آن را به صورت آنلاین بررسی می‌کنند؟ این بدان معناست که سالن شما باید در نتایج جستجوی مربوط به خود نشان داده شود. ثبت سالن یا آرایشگاه خود در دایرکتوری های آنلاین مانند گوگل مپ، اینستاگرام و غیره به شما کمک می کند تا در صفحات نتایج جستجو قابل رویت باشید و مشتریان جدید را جذب کنید.

Google My Business از آنجایی که 83 درصد از جستجوها با استفاده از Google انجام می شود، قرار گرفتن در لیست Google My Business برای بازاریابی سالن زیبایی شما بسیار مهم است.

اینستاگرام دایرکتوری مهم دیگری است که باید توجه داشته باشید تا کسب و کار شما در آن فعال باشد تا مشتریان فعال محلی اینستاگرام بتوانند سالن شما را پیدا کنند.

 نظرات آنلاین سالن زیبایی خود را مدیریت کنید.

نظرات مثبت می توانند اعتماد و وفاداری مشتریان را افزایش دهند و نظرات منفی فرصت هایی برای بهبود می باشند.
از هر ده مصرف‌کننده هفت نفر می‌گویند که به نظرات و توصیه‌های آنلاین به همان اندازه اعتماد دارند که به نظرات یک دوست اعتماد دارند. در واقع 92 درصد از تمام مصرف‌کنندگان قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام کسب‌وکار را امتحان کنند به نظرات نگاه می‌کنند به عبارتی دیگر کسب‌وکاری که هیچ نظری در مورد آن وجود ندارد بدتر از کسب‌وکاری است که چند نظر متوسط در مورد آن گفته شده است. شما می توانید از نرم افزارهای مخصوص برای پاسخ دادن به نظرات و درخواست دادن به مشتریان برای گذاشتن نظر استفاده کنید.

با سایر کسب و کارهای محلی مشارکت ایجاد کنید

اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی جذب کنید؛ یک پیشنهاد ترکیبی برای جذب مشتریان بیشتر ایجاد کرده و با سایر مشاغل محلی که پیشنهادات مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید. شما می توانید با سایر کسب و کارهای مکمل مانند باشگاه های ورزشی، رستوران ها، فروشگاه های لباس و غیره همکاری کنید و تخفیف ها، کپن ها، جوایز یا خدمات رایگان را به مشترکین یکدیگر اعطاء کنید. این کار به شما کمک می کند تا بازار خود را گسترش دهید و با سایر صاحبان کسب و کار رابطه برقرار کنید.

ارائه تخفیف های ارجاع

همچنین شما می توانید با کسب و کارهای محلی ارتباط برقرار کرده، همکاری کنید و مشتریانتان را به یکدیگر ارجاع دهید. به عبارت دیگر اگر مطب دندان‌پزشکی در همسایگی شما مشتری هایی دارد که به دنبال خدمات سالن زیبایی هستند، می‌تواند به آن فرد اطلاع دهد که اگر از سالن شما استفاده کند، تخفیف کوچکی به او تعلق خواهد گرفت.

برنامه های وفاداری

هنگامی که مشتریانی دارید که خدمات شما را دوست دارند مطمئناً تمایل دارید آنها را به سالن خود بازگردانید بنابراین می‌توانید از برنامه های وفادارسازی مشتریان استفاده کرده و به آن ها کارت‌های وفاداری ارائه دهید. اینکار شانس بیشتری به شما برای بازگرداندن مشتریانتان خواهد داد.

ایده های بازاریابی سالن زیبایی برای جذب مشتریان

نمونه‌ای ساده از یک برنامه وفاداری می‌تواند سناریویی با تعداد دفعات مراجعه مشتریان باشد که هر مشتری به ازای هر چهار بار مراجعه و دریافت خدمات برای پنجمین بار خدمات رایگان دریافت کند.

شکل دادن یک تجربه به یاد ماندنی برای مشتری

مشتریان به سالن های زیبایی و آرایشگاه ها برای بیش از فقط گرفتن خدمات مورد نظر خود می آیند. آنها می خواهند تجربه لوکس و لذت بخش را حس کنند. شما باید از لحظه ورود مشتری تا لحظه خروج و حتی پس از آن یک تجربه قوی را برای او فراهم کنید. شما می توانید نوشیدنی رایگان، خدمات عالی برای مشتری و گوش دادن به نیازهای مشتری را جزو اولویت های سالن خود قرار دهید تا مشتریان احساس مورد توجه بودن داشته باشند.

 ایجاد یک ایستگاه سلفی با هشتگ سالن یا آرایشگاه خود

شما می توانید یک فضای مناسب با نور مناسب در سالن یا آرایشگاه خود ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند سلفی بگیرند و در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. فراموش نکنید که هشتگ خود را تبلیغ کنید و از آنها بخواهید که حساب شما را تگ کنند. این کار به شما کمک می کند تا برند خود را به خوبی به دیگران شناسانده و ترافیک را به وب سایت یا صفحات شبکه اجتماعی خود هدایت کنید.

ایده های بازاریابی سالن زیبایی برای جذب مشتریان

تبلیغات سالن

همه افراد چیزهای خوب را دوست دارند بنابراین اگر دلیلی برای تبلیغ خدمات خود در سالن زیبایی دارید، مطمئن شوید که آن را انجام می دهید! این کار باعث می شود که مشتریان جدیدی به سالن زیبایی شما مراجعه کرده و در مراجعات خود مداومت داشته باشند. برخی از تبلیغاتی که می توانید در نظر بگیرید عبارتند از:

ویژه بازدیدکنندگان برای اولین بار – همه مشتریان جدید برای اولین بازدید خود قیمت ویژه ای دریافت می کنند.

ویژه های ماهانه – هر ماه یک سرویس تخفیف دار داشته باشید. این امر مشتریانی را که به دنبال آن خدمات هستند جذب می کند و در عین حال کنجکاوی کسانی را که ممکن است در گذشته به دریافت این خدمات فکر نکرده باشند را نیز به اوج می رساند.

تبلیغات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

هنگامی که انتشار تبلیغی را شروع کردید، مطمئن شوید که در تمام پلتفرم‌های رسانه اجتماعی که در دسترس شماست به اشتراک گذاشته شده است. فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا مشتریان متوجه شوند که سالن شما دارای ویژگی های خاصی است که ارزش بررسی کردن را دارد.

در سالن خود مسابقه برگزار کنید

برگزاری مسابقه در سالن شما، سایت ها و رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای جذب مشتری است. می‌توانید به فردی که بیشترین مراجعات را انجام داده یک میکاپ رایگان هدیه دهید تا کمی توجه مشتریان خود را جلب کنید اینکار باعث می شود بیش از تعداد انگشت شماری از مشتریان جدید جذب سالن زیبایی شما شوند.

از قدرت پیام رسانی استفاده کنید

فقط یک ثانیه را صرف جمع‌آوری شماره مشتریان خود در هنگام مراجعات آن ها  به سالن زیبایی خود کنید، سپس می‌توانید چند بار در ماه پیام هایی را ارسال کنید تا به آنها اطلاع دهید که در اطراف سالن چه می‌گذرد.

ایده های بازاریابی سالن زیبایی برای جذب مشتریان

می‌توانید تبلیغاتی را که در حال رخ دادن است و همچنین هر چیز دیگری که می‌خواهید درباره آن مطلع شوند را به مشتریان خود اطلاع دهید. همچنین می‌توانید با ارسال یادآوری‌ مراجعات فردی مشتریان کمی جنبه شخصی به پیام هایتان اضافه کنید.

از تعطیلات و رویدادهای خاص استفاده کنید

محصولات ویژه تعطیلات همیشه چشم یک مشتری بالقوه را به خود جلب می کند. می‌توانید در روز مادر برای مادران خدمات ویژه ای اضافه کنید، تخفیف عید داشته باشید، یا حتی چیزی برای ارائه دادن به مشتریان در سال نو بیاورید.

فراموش نکنید که مواردی مانند مراسم عروسی و جشن را نیز در نظر بگیرید. این مناسبت ها تعطیلات نیستند اما مناسبت‌های خاصی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا مشتریانتان در روزهای خاطره انگیز خود احساس خاص بودن کنند.

مهمانی ها را در سالن خود برگزار کنید

برگزاری مهمانی ها یا سایر رویدادهای سالن می تواند راه بسیار خوبی برای اطلاع رسانی خاص بودن سالن شما به مشتریان باشد. اطمینان حاصل کنید که جزئیات را در تمامی رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و تعداد زیادی عکس و هشتگ به پست های خود اضافه کنید. اگر رویداد خاصی برای میزبانی یک مهمانی ندارید، کاری برای خیریه انجام دهید، مشتریان بالقوه در محله به راحتی متوجه خواهند شد.

کارت ویزیت همراه داشته باشید

شما بهترین نوع تبلیغات خود هستید بنابراین اگر مدل موی خاص و زیبایی دارید که توجه همه را به خود جلب می کند می توانید در رابطه با سالن و مهارت کار خود بگویید و کارت ویزیت خود را به مشتریان بدهید.

اگر کارت ویزیتی برای سالن زیبایی خود ندارید ممکن است فرصت جذب مشتری جدید را از دست بدهید، بنابراین حداقل تعدادی از آنها را همیشه در اختیار داشته باشید.

 

امیدواریم پس از خواندن این مقاله، ایده هایی در مورد چگونگی کمک به سالن خود برای جذب مشتریان بیشتر داشته باشید.

امتیاز دهید